Gå til innhold

Til dere som har barn fra før (om løfting)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Jeg har en treåring fra før, og løfter henne når jeg må, for eksempel ut av sprinkelsenga og sånt, eller hvis hun er lei seg. Hvis det er praktisk mulig, og hun er glad, så spør jeg om hun kan gå selv.

Dette kan jo sikkert variere litt fra person til person, så hvis du er bekymret kan du jo snakke med legen din. Men hvis du føler deg greit tror jeg ikke det gjør så mye å løfte litt. Du må huske at kroppen din er vant til å løfte datteren din, og dermed er ikke belastningen så stor. Verre å løfte tyngre enn du er vant til.

Hvis du får vondt i magen når du løfter, eller hvis du får blødninger, er det nok lurt å begrense det litt...

Hmm, dette hr ikke jeg tenkt så mye over..

Jeg har en datter på 5 som jeg bærer ut i bilen når det er glarholke ute, og hun liker og bli bert i seng av og til.. Tror ike jeg har tenkt og sltte med det, hun er ikke så tung :)

Men greit og tenke over :)

Hmh... har vært inne på tanken når det gjelder tunge løft i dag... Dro DET sjakktrekket. Min kjære far skulle flytte 2 vaksemaskiner og en tørketrommel opp fra kjelleren og trengte litt hjelp. Jeg brettet opp ermene, tryllet frem muskekruttet og gikk nederst og bar, mens han gikk øverst og dro.... Det var tungt som f...

Tenkte på det etterpå at "shit! Jeg er 6 uker på veg! Var dette lurt?!"... Ser ut til å ha gått bra, men jeg tror det er helt på grensen av hva som er smart å drive med... Følte meg som en idiot da jeg sa det til samboeren min og han var skjønt enig i at det ikke var spesielt smart tenkt....men, men.... da husker jeg på det neste gang;)

Det er ikke mulig å løfte på seg en abort dersom fosteret i utgangspunktet er friskt... Men en bør ikke løfte megatungt, dette er med tanke på fare for å skade rygg/bekken. En bør heller ikke løfte tungt dersom en har tendens til å begynne å blø lett (spesielt ikke senere i svangerskapet) Ellers kan en løfte som normalt;-)

Annonse

Altså jeg er 8 +1 i dag å kan si at jeg har altid trent med vekter.

Altså har du gjort løft osv frem til du fant ut du var gravid er det ingen problem å fortsette men en trenger ikke ta helt av. Husk å kjenn etter får du vont i magen så anbefaler jeg å avbryte med en gang det du gjør.

Men husk at det er de som jogger frem til uke 29 el lengre fordi kroppen har gjort det før og mens graviditeten startet\ pågikk at det kommer altid an på hva du har gjort før mens og under.

Jeg løftet min gutt på 2,5 år mye i første trimester, ingen problem, men hvis man begynner og blø, får vondt eller det er ubehagelig skal man være litt forsiktig.

Nå er jeg i uke 19 og er mer forsiktig med løfting fordi rygg og bekken er litt vond, så kroppen gir beskjed når man skal ta det mer med ro :-)

Jeg løfter på guttungen på 21 mnd, men det er bare når han ska ut av eller oppi sprinkelsengen, inn og ut av bilen og så nå hvor han har vært syk. Men ellers så løfter jeg minst mulig på han, vogn eller for handleposer, er 17 uker på vei og er sykemeldt pga bekkenløsning :(

Men så lenge du ikke sliter med blødninger eller bekken/ryggproblemer, ska det ikke være noe problem å bære på barna dine, for som de andre sier det er jo kroppen din vant til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...