Gå til innhold

Til dere som har opplevd Sa/Ma. Hvor langt på vei var dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 9. Så bare lurer på om jeg er sikrere enn i f.eks uke 5. Så lurer litt på når dere mista?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Det er sikrere i uke 9 enn i uke 5. Min MA ble konstatert da jeg skulle vært i uke 9, fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 8.

Skrevet

Ok. Trist :( var det tilfeldig oppdaget på UL? Eller begynte du å blø?

Skrevet

Takk, ja det var helt pyton. Det ble oppdaget tilfeldig på UL. Det er det som er så skummelt med MA, du går og aner fred og ingen fare pga null blødning, men likevel er alt så galt som det kan få blitt. Heldigvis er det ikke så vanlig slik jeg har forstått det, så jeg tror ikke du trenger å bli alt for skremt!:)

Skrevet

Uff. Det må ha vært helt forferdelig. Skal på UL til

Mandag, og har panikk for akkurat det der.

Føler meg trygg fordi jeg ikke blør, men det er ikke sikkert allikevel. Uff...

Men får håpe på det beste.

Skrevet

Etter ALL sannsynlighet er alt i skjønneste orden:) Men man vil vel alltid være nervøs, jeg var det selv selv om jeg ikke hadde "grunn til det", så forstår deg godt:) Lykke lykke til!!

Skrevet

Takk for det. Håper det har ordnet seg slik at du nå er gravid eller har barn :)

Skrevet

Jeg var på Ul i uke 9 og da sprellet den lille og hjertet banket. Så på Ul i uke 12, men da var det ikke noe liv. Fosteret hadde heller ikke vokst noe etter forrige ul så hadde vel skjedd like etterpå. De sier det er under 2 prosent sjanse for at det

Går galt hvis man hører hjertet etter uk9. Og i de aller fleste tilfeller går det jo bra. Dette skjedde i forrige uke, så nå må vi bare se fremover og prøve igjen :) kan ikke gi opp.

Skrevet

Men, til lengre man kommer jo sikrere er detvat det går bra :) så ja, det er sikrere i uke 9 enn i uke 5. Ønsker deg masse lykke til videre.

Skrevet

Hei. Jeg var i uke 16 da jordmor ikke fant hjertelyd, og ble sendt til UL der det ble konstanter spontanabort. Foster var ca 14 uker. Hadde ikke blødninger eller noe tegn til at noe var galt, så det kom som et sjokk på oss. Men det er ytterst sjeldent sånt skjer, og det skjer nok ikke deg. Jeg hadde nok på følelsen innerst inne at noe var galt og når jeg tenkte etter, pga følte at de "små vingeslaga" ikke krible mer. Men trodde det var jeg som var overnervøs, og det er jeg kjent for. Har nå få fått innkallling til ettersamtale, så kanskje vi får vite noe mer da.. Vil også bare nevne at vi fikk vår første via IVF, og dette svangerskapet kom helt uventet og gledelig da jenta var 10 mnd. Men vi gir ikke opp :)

ønsker deg lykke til, og slapp av og ikke tenk så mye :)

Skrevet

Var på UL i dag (uke 8) og så et hjerte som banket. Helt fantastisk og en lettelse etter flere uker med usikkerhet. Legen fortalte det var ca 5% sjans for MA/SA. Med 20-30% av disse som er MA snakker vi om 1-2% sjans for MA. Med andre ord er det nesten 99% sjans for at MA ikke skjer med deg.

Skrevet

Jeg under ingen å gå igjennom SA/MA. Men alle som har vært gravid då blir man over nervøs.

Har prøvd i 22 mnd, og endelig gikk det. Så er så redd. Føler ALLE mister, men sånn et det jo ikke. Men er som regel det man hører om.

Jeg unner ingen å miste. Noe så fælt.

Men til trøst blir man som regel fort gravid igjen.

Vet sannsynligheten er liten, men med noen skjer det jo. Så vet jo aldri. Men jeg får bare tenke positivt :)

Skrevet

Jeg fikk MA påvist i slutten av uke 10, fosteret hadde sluttet å leve i uke 9. Nå på tredje PP er jeg gravid igjen. :)

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Jeg har hatt to SA, i uke 6 og 7. Begge startet med småblødninger/brunt blod på papiret i uke 5..

Er nå 8+5. Så hjertet banke 6+6, og har bestilt ny UL 9+2 for å se om hjertet fremdeles banker.. Har ikke hatt noen blødninger denne gangen, men er også veldig engstelig for MA. Planlegger en UL i uke 12 også. Vil så gjerne at det skal gå bra denne gangen...!

Skrevet

Jeg mistet i MA i uke 12..

Håper på at ting går anderledes denne gang :)

Skrevet

Betaler dere for ul selv? Her fins ikke private klinikker,og jeg er bekymra ja ...

Skrevet

Fortsatte symtomene deres ved MA? Kvalme mm

Skrevet

Jeg betaler selv ja for privat UL. Må vel finnes et sted i nærheten du kan?

Skrevet

Fortsatte symtomene deres ved MA? Kvalme mm

Skrevet

Mine symtomer fortsatte helt til jeg fikk det fjernet..

Skrevet

Mine to SA hadde jeg i uke 6...

MA ble oppdaget på UL i uke 12, og fosteret hadde dødd i uke 11...Men dette er vel ikke så vanlig,hadde vel bare max uflax...

Skrevet

Jeg hadde også symptomer til jeg hadde fått det ut. Intens kvalme og oppkast.

Skrevet

Jeg fikk påvist ma i uke ti, hjertet hadde sluttet og slå ca i uke 8. Mine "symptomer" på det var at alle symptomene mine forsvant over natten. Men nå, en syklus senere, er jeg gravid igjen:D må innrømme at jeg er en smule nervøs denne gangen:/

Skrevet

Lissie_01: Når skulle du på ultralyd ? svarte deg på din melding på hva vi kunne se på tidlig ultralyd =) Lurte på om du har fått vært å sett spiren din =)

Skrevet

Hei. Skal på tidlig UL til mandag. Grue/gleder meg :) håper den danser rundt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...