Gå til innhold

Er så redd for at vi aldri lykkes...... :*-(

Anbefalte innlegg

Akkurat ferdig med 6. innsetting, som heller ikke lykkes.

4 ferskforsøk og 2 fryseforsøk.

Jeg har egentlig hele tiden vært positiv, og tenkt- joda, vi lykkes vi! Det bare tar litt tid. Men jeg hadde aldri trodd da vi startet med IVF at jeg kom til å sitte å skrive om mitt 6. negative innsett...

Jeg har tette eggledere som diagnose. God eggkvalitet, normalt antall egg, og sæden er bra. Men det vil ikke feste seg. Slank og god livsstil på begge.

Jeg har bedt klinikken vurdere om jeg kan få en hysteroskopi, for å sjekke om det kan være noen faktiske årsaker til at embryoet ikke fester seg. Polypper eller om det kan være væskefylte eggledere som lekker i livmora?

Andre her som har forsøkt en stund, og fått en "årsak" til at det ikke fester seg?

Jeg nekter å gi meg. Har et vennepar som endelig har lykkes etter 10. innsetting. ( en graviditet i mellom som endre i abort i uke 23...). Så jeg prøver jo å tenke at mange lykkes selv om det tar veldig lang tid.

Min andre bekymring er at dersom det ikke skulle gå å få egne barn, så er forloveden min 41 år. Med andre ord er jeg redd vi ikke vil få adoptere pga av alderen hans. Land som adopterer bort barn ( de vi har samarbeidsavtaler med) er vell ganske strenge på alderen til både mor og far?

Det tar på psykisk og holde på med denne prøvingen. Og frykten for at vi ikke lykkes er så vond.

Hadde jeg vært religiøs ville jeg bedt mye. Men jeg får bare prøve å være sterk håpet.

Fortsetter under...

Heia. Angåendes adopsjon, jeg tror fra kina kan man adopere i ganske høyt alder (det er vel kanskje grunnen til at det er så mange som står i køa der). Jeg tror det var 50 års aldersgrense der hvis jeg ikke tar veldig feil.

Jeg ligger jo litt lavere angåendes forsøk tall, har hatt 2 fersk, 2 frys og ett avbrutt frys nå nettopp på grunn av en stor folikkel.

Har hatt en sa og en kjemisk men ikke kommet lengre enn litt over uke 5. Legen sier - implantasjonsproblem.

Jeg har endometriose og helt tette eggledere. Mannen har jo forsåvidt litt nedsatt sperm, men med icsi blir dei bra befrukta og dei skryter altid av eggene når vi er ved innsett. Så kan jo ikke være altid eggkvaliteten som er problemet her.

Nå sitter jeg og venter på mens for å ringe og høre hva jeg skal gjøre videre men dama sist sa at jeg må stå over neste syklus også. Veit ikke hvorfor. Snakket noe om punktering av cyster. Men jeg hadde jo bare ei stor.... skal det ikke komme ut av seg selv da?!!!

Begynner å lure på samme ting som du - finne ut om det er noe galt med livmora. Veit ikke hvordan man gjør det men alt dette utsetter jo hele saka enda mere!!! Føler alerede at tida begynner å renne fra meg! Og jeg er nok en del eldre enn du ;) 36.

Så, skjønner veldig godt hvordan du føler deg...

Jeg var også veldig fortvilet og trodde jeg aldri kom til å lykkes. Vi hadde prøvd i flere år (er 38) og var i gang med vårt 4de ivf forsøk. Det ble satt inn to flotte egg hver gang, uten å lykkes. Jeg fikk hysteroskopi og lapraskopi (uten funn), men jeg er overbevist om at noe må ha skjedd, fordi neste syklus ble jeg gravid på naturmetoden, uten å ha vært i nærheten av positiv test hverken på de tre ivf forsøkene eller på flere års systematisk prøving før det. Jeg vil derfor absolut anbefale dere å gjøre disse to undersøkelsene hvis dette ikke er gjort, selv om man ikke gjør funn så tror jeg dette kan ha innvirkning.

Annonse

Hei:-) jeg kjenner meg då godt igjen. Vi har også prøvd i 3 år nå. 6 ferskforsøk, og 1 frys. Mistet mer og mer gnisten etter hvert negative forsøk. I fjor høst ( vårt 5 ferskforsøk) ble jeg gravid. men egget hadde festet seg i egglederen. Tenkte også at noe måtte være galt siden eggene aldrig festet seg i livmoren min... Hadde laptaskopi og fikk fjernet litt endometriose. Men utenom det finner di ingenting gale. Har også hatt hyposkopi(tror det heter det) fant ingenting da heller. Så alt var tilsynelatende iorden. Vårt problem har vert dårlig sædkvalitet. Men nå i februar satte vi inn 2 frysegg. Og nå er jeg gravid:-) håper bare alt går som det skal. Så ikke gi opp håpet:-) hvilken klinikk er du på? Vi byttet til privat. Og ble der gravide på 2 av 3 forsøk. Selv om det ene var exu, det er jo noe som kan skje uansett. Krysser fingrene for deg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...