Hanaomi Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Hei! Noen med erfaring med fødselsforberedende olje? (Olje for å mykgjøre mellomkjøttet slik at man minsker sjansen for å revne under fødsel) Hvor ofte og hvor lenge for å oppnå effekt? Jeg er nå i uke 36 og har tatt en gang pr dag i litt under en uke.
cat_29 Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Hei! skulle egentlig bruke det, var planen, så fløy ukene i fra meg.. Hehe... Men er jo ikke for sent enda:) er i uke 36, man skal starte i uke 34, og massere inn 3 g daglig :0 ganske ofte må jeg si!! Men jordmor sa de hadde god erfaring med mindre rifter hos 1.gangs som brukte det. Så budre vel kjøpe meg en flaske i morgen, skader jo ikke å gi det et forsøk:) Tenkte å bruke Weleda sin, bruker den oljen mot strekkmerker derfra:)
Hanaomi Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 29. februar 2012 Ja, er den fra weleda jeg bruker. Fin den! Men står ingenting om hvor ofte man skal bruke den, huske ikke hva jordmor sa heller. Det var hun som anbefalte sånn olje. Tre ganger daglig er ofte, ja... hm.. får vel virkelig ta den i bruk nå da - ikke lenge igjen for min del...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #4 Skrevet 1. mars 2012 Men ifg JM og leger så er det massasjen (økning av blodsirkulasjonen) og ikke oljen alene som mykgjør huden da... Så hvilke olje man bruker (jordnøtt olje, olivenolje, "fødselsolje"...osv) har vist ingenting å si...Men det gjør det lettere å massere.
Hanaomi Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2012 men hvor lenge anbefales det at man masserer da, for å oppnå virkning?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #6 Skrevet 1. mars 2012 Hvis dere leser pakningsvedlegget til Weleda sin. Den svenske oversettelsen så står det 10 min 4 ganger i uken fra uke 34...
Hanaomi Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 1. mars 2012 det har jeg ikke kunnet lese på min weleda, samme det - takk for presist svar :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå