Gå til innhold

Dere med småtasser på 7 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye spiser de i løpet av en dag? Jeg synes min lille spiser så mye, men husker ikke fra sist.

Her er det

morgen ml NAN

Frokost: grøt med 1 dl vann

midt på dagen: 150 ml NAN

litt senere: 1/2 glass middag

etermiddag: grøt med 1 dl vann

kvelds: 200 ml NAN.

Hvordan er dette i forhold til dere? Hun er en blid og fornøyd liten tjukkis, så jeg er ikke bekymret for noe, bare litt nyskjerrig;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Synes det virker sånn omtrent som det jeg gir:) Min gutt blir 7 mndr på fredag. Han er også god og rund, men holder nå på å stabilisere seg på persentilskjemaet. Er spent på veiing og kontroll om to uker, jeg har nemlig lurt på om han får for lite mat, vil jo ikke "slanke" gutten min... Så jeg har tenkt motsatt av deg;) (Er førstegangsmor.) Men han virker blid og fornøyd hele dagen, så har slått meg til ro med det. Jeg har også tenkt sånn at jeg ønsker å opprettholde ammingen lengst mulig, og da har jeg valgt å gå gradvis opp i mengde fast føde. Han har til nå tålt alt han har fått:)

07: Amming

10: Amming

12.30: Grøt av ca 80 ml vann (mindre enn en porsjon), en porsjon fruktmos og vann på kopp + amming etterpå.

16: Amming + litt middagsmat/grønnsaker etterpå, noen ganger spiser han noen skjeer, og andre ganger opptil en halv porsjon.

18: Kveldsgrøt av 120 ml vann og vann på kopp + amming etterpå.

Endret av Anastasia med tuttegutt
Skrevet

Snuppa nærmer seg nå 8mnd, men har hatt denne menyen en god stund:

08.30: Grøt av 1dl vann

11.30: Noen biter brød + 1/2 beger fruktmos.

14.30: 1/2 middagsglass.

17.30: Grøt av 1dl vann + litt sviskemos.

Dette er ca- tider. Jeg ammer fortsatt, og tilbyr mm titt og ofte. Snuppa er for tiden lite interessert. Har nattavvent henne, og hun drikker ok morgen og kveld.

Skrevet

Takk for svar:) Det er jo ikke de helt store forskjellene, ser jeg. Grunnen til at jeg spør er at hun tydelig trenger all denne maten, og det er egentlig melkemengden jeg har vært litt usikker på...

Men vi kjører på. Snuppa får mat når hun er sulten, spiser til hun blir mett, og er den blideste beste bebisen i mils omkrets;)

Skrevet

For tiden ser menyen til vår på straks 7 mnd omtrent sånn her ut:

morgen: 200 ml MME

lunsj: grøt m/most frukt + 100 ml MME

middag: diverse smaksprøver + 200 ml MME

kvelds: grøt m/most frukt + 100 ml MME

Ikke alltid han spiser eller drikker opp alt til kvelds, men lager heller litt for mye og lar det bli igjen, enn lager for lite. Det skal vare hele natta.

Og poden er god og rund! :-) Var 70 cm lang og 9,4 kg på 6-månederskontrollen.

Skrevet

Jeg tror de søte små regulerer dette godt selv. Snuppa vår er god og rund... snart 9,5 kg, så matvett har hun ;) Det viktigste er at de får nok mat, og er blid og fornøyd :)

Skrevet

Ja, det er nok sant det:) Gutten min var akkurat 10 kg og 71,5 cm på 6 mndrs kontroll for en mnd siden. Han eeeelsker grøt da, og kunne nok spist mer om jeg hadde laget større porsjoner... Det blir tomt både formiddag og kveld. Middagsmaten tror jeg det varierer med hvor mye han vil ha, alt ut fra hvor mye morsmelk han har drukket like før, og om han liker smaken. Lurer på å snart flytte middagsmaten før ammingen, skal ta det opp med helsesøster om to uker. Da tror jeg han glatt kan spise en hel porsjon med middag/grønnsaker også. Jeg merker jo at han drikker mest melk når han tilbys amming før fast føde.

Skrevet

Synes min snuppe spiser lite:(

07.30 amming

09.30 grøt av ca 1 dl - spiser aldri opp...+amming

12.30-13 - litt frukt (banan for det meste) + noen skjeer middag. Liker det ikke + amming

16 amming

18- grøt av ca 1 dl med litt sviskemos - spiser noen dager alt.

19- 150 ml mme

+ amming 3-4 ganger fra leggetid til morgen...

Er ei lita jente på 7 mnd. Tror hun har kommet over 7 kg nå...

Men virker ikke interessert i mat i det hele tatt.

Skrevet

Jeg begynte å amme etter mat, for hun var mest interessert i pupp rundt 6 mnd, men melken mettet ikke nok. Det har gått helt fint. Kun nå siste tiden at mm ikke har vært noe tess. Hun elsker også grøt, og spiser stort sett alltid opp. Selv nå når hun har vært syk. Matvrak! Hele ;)

Skrevet

hehe, her har vi også etmatvrak som er blid og fornøyd:)

ca tider:

0800: 150 ml mme

0930: 1 dl Grøt

1230: Banan og fruktpurre

1400: 1 middagsglass

1630: Mellommåltid (enten frukt eller melk)

1900: Graut + mme når han legger seg (rundt 90-120 ml)

Han er ikke spesiellt tykk selv om han spiser mye, men han må ha så mye ellers vokner han om natten for enda mer mat;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...