Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Ungen vår klarte å stikke en blyant i øyet på mannen... Skjønner at det er vondt altså... men jeg har selv linser, så vet liksom ikke hvor vondt det faktisk gjør... Men det ble roping og banning og kjefting på stakkars lille gutten pga det her.. (jeg ble drit forbanna, kan ikke kjefte på en unge for noe han ikke gjør med vilje..). Og nå ligger han bare der og ser ut som han skal dø.. (det er andre gang på kort tid at dagen blir ødelagt fordi mannen får noe i øyet??? Er det virkelig så jævlig vondt å bli stukket i øyet?
Blabb00 Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Du kan jo prøve å stikke en blyant på øyet ditt selv?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Det hørtes nå ganske grusomt ut syns jeg.. Er redd for mine øyne jeg da, er siste plassen jeg vil bli "stukket". Selvfølgelig mente ikke barnet å gjøre det, og man kan ikke kjefte så mye, men er ikke rart om man mister besinnelsen et lite øyeblikk. Kanskje mannen din skulle vært hos legen?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 Det er sikkert vondt, men han kan vel moderere uttrykksmåten. Blir selv litt oppgitt av folk som hyler og bærer seg (bor med en som også er veldig sensitiv på smerte). Selv hylte jeg ikke under fødselen engang, eller da jeg brakk et bein, men det er meg. Når jeg får veldig vondt, holder jeg helt kjeft.
HvittHus Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 Det gjør hekkens vondt,og jeg forstår at han har vondt. Når det er sagt forsvarer det ikke å bruke grisekjeft på et barn som var uheldig med en blyant.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 Det er DRITVONDT. men enig i at man tar seg sammen, hvertfall når ma er rundt barn. Hvor gammel er gutten din da? mannfolk er pysete...
Soleie m/3 gull :) Skrevet 29. februar 2012 #7 Skrevet 29. februar 2012 Serriøst?? Lurer du virkelig på om det er vondt å bli stukket i øyet med en blyant?? For å si det sånn da. Mannen her i huset fikk neglen til gullet inn på øyet her for en stund siden. Han hadde vanvittig vondt, og etter 2 dager gikk han til legen ( fordi jeg sa det) Det viste seg at han hadde rift, måtte få salve innpå og lapp forand.. Så synes du skal ta det alvorlig når han sier at det er vondt. Eventuelt kan du jo prøve å stikke deg selv på øyet med en blyant og finne ut smerten selv. Kan jo ikke sammenlignes med å sette på linser...
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #8 Skrevet 29. februar 2012 Ja, det er kjempevondt, men det går veldig fort over. Blunk og skyll og 123 ferdig
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #9 Skrevet 29. februar 2012 En linse er myk og tilpasset at den skal sitte på øyet. En blyant er hard og spiss og på ingen måte tilpasset å være på øyet. En blyant kan treffe hornhinna og lage en liten eller stor skade der og i verste fall kan det bli betennelse i et evt sår. Hvis blyanten traff øyet hardt, så kan den også i verste fall skade noe inne i øyet også. Hvis det virkelig er så vondt og det ikke blir bedre, så vil jeg anbefale mannen din å få undersøkt øyet hos lege, helst øyelege, men det er håpløst på kveldstid.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #10 Skrevet 29. februar 2012 Jeg mente selvsagt ikke at det kan sammenlignes med å sette inn linser (hehe, jeg er ikke helt idiot altså...) men jeg mente at ettersom jeg har linser får jeg ikke vondt om jeg får noe på øyet (de beskytter mot smerten). Jeg skjønner at det gjør dritvondt, men jeg lurer på om det faktisk er sååå vondt at du må ligge på sofaen i flere timer?? Forrige gang fikk han en negl i øyet og da lå han på sofaen hele dagen (dette var en søndag og han gikk til legen mandag og hadde ikke rift eller noe som du over her beskriver) Skjønner at jeg er ufølsom når jeg ser alle svarene her, men ble skikkelig forbanna på at han gjorde gutten kjemperedd ved å komme med slike syke utbrudd for noe sånt.. Skulle likt å se han føde et barn uten noen form for smertelindring...
Soleie m/3 gull :) Skrevet 29. februar 2012 #11 Skrevet 29. februar 2012 Forstår at du ble sint for måten han reagerte ovenfor sønnen deres, det burde han ha klart å kontrolerer. Men som sagt over her, det kan komme skade. Og det er overhode ikke behagelig å ha øyet åpent ( egentlig ikke lukket heller) Så forstår godt at han har funnet sofaen Gjorde mannen min også, for som han sa " jeg klarer jo ikke å se noe" Min mann er ikke en som syter og klager for alt, så når han sier det gjorde inni H... vondt, så tror jeg på det. Du får pleie han litt, og sende han til lege i morgen.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #12 Skrevet 29. februar 2012 Det er fryktelig vondt. Jeg fikk en finger i øyet ei gang under lek med min 2 åring, og det gjorde drit vondt i minst 5 min etterpå. Og jeg ble kjempe sint. Kjeftet ikke på ungen for det var jo et uhell, men jeg kjente at det kokte innvendig fordi det var så vondt. Jeg blir sint når jeg slår meg
skyrim Skrevet 29. februar 2012 #13 Skrevet 29. februar 2012 Jeg har ingen erfaring med blyant på øyet, men da jeg nattammet babyen så skulle jeg klø meg i øyekroken. Trøtt og med en baby i armene, så bommet jeg noe så grassalt og klødde meg inni øyet. Det gjorde inni hampen vondt, jeg klarte å holde munn pga babyen, men fytti... kjentes ut som om jeg hadde revet av meg øyet. Måtte til legen dagen etterpå pga smertene, det viste seg at jeg hadde revet av netthinnen, ikke rart det gjorde vondt Var forresten enda vondere å få den operert på igjen. Synes synd på mannen din. AU!
skyrim Skrevet 29. februar 2012 #14 Skrevet 29. februar 2012 PS, jeg var sengeliggende pga smertene og var ekstremt lyssky. Kunne ikke se med det friske øyet heller, siden øynene beveger seg synkront og det minste bevegelse utløste brennende smerter i øyet. Og ja, jeg har født barn uten smertelindring. Piece of cake i forhold!
Gjest Miryks Skrevet 29. februar 2012 #15 Skrevet 29. februar 2012 Enn hvis gubben din hadde lagt armene i kors under fødselen din og sagt "ærlig talt, gjør det egentlig så vondt å føde? Du presser jo bare noe på størrelse med en vannmelon gjennom et hull på størrelse med en sitron! Skjerp deg".
Mandalas Skrevet 29. februar 2012 #16 Skrevet 29. februar 2012 Det er sinnsykt vondt! En gang stakk sønnen min fingeren sin i øyet mitt og jeg så utydelig og kunne ikke kjøre bil på to dager! Det er veldig, veldig vondt å få noe i øyet.
Fru.Vestavind Skrevet 29. februar 2012 #17 Skrevet 29. februar 2012 Uff, det er ILT! Men, det gir seg som regel etter ei stund:) Dersom han har vondt etter ei tid (typ halvtime-time-fleire timar), bør lege kontaktast, for å få undersøkt om det kan ha blitt noko skade på auge. Det skal ganske lite til, og auger er noko ein ikkje skal spøke med. Overser ein skader i auge, kan ein risikere å misse synet/få redusert syn. Så dersom han fortsatt har smerter, ta kontakt med legen i dag/morgon. Betre med ein undersøkelse for mykje enn for lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå