Gå til innhold

når begynner baby og drikke vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje dumt spørsmål men er førstegangs, baby 2 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har begynt å gi når de har begynt med fast føde, sånn ca fra 4-5 mnd

Skrevet

Samme her. Det er ikke nødvendig å gi vann før det

Skrevet

Lillemann begynte med vann når vi begynte med fast føde. 4 mnd :)

Skrevet

Kanskje dumt spørsmål men er førstegangs, baby 2 mnd

Begynn når du begynner med fast føde ved 6 mnd alder. Trengs ikke før.

Skrevet

Vi begynte med det når gutta var ca 6 mnd, når de begynte å få litt frukt/grøt...

Skrevet

Jeg begynte å gi litt vann når han begynte med grøt, ca 4,5mnd.

Skrevet

Kokte dere vannet da, eller er det greit å gi rett fra springen?

Skrevet

Jeg ga vann fra ca. 3 mnd. Kokte vann i en kjele og hadde den bare i kjøleskapet - byttet ut vannet hver dag med ny kjele.

Ga vann på flaske, men det blir litt hosting og kløning i begynnelsen.

Hun ville ligge å kose med puppen HELE tiden, så når jeg visste at hun ikke var sulten, men bare koseslysten og suttelysten - så fikk hun sitte med pappaen å sutte litt på flasken med vann i stedet. Melken ga henne så utrolig mye luftsmerter, så da fungerte det mye bedre med vann til å dekke kos og sutte-behov.

Dessuten er det greit at babyen kan drikke vann dersom den blir syk og mister matlysten.

Men det er helt rett at de ikke trenger vannførde begynner med fast føde, så det er opptil deg:)

Skrevet

Så irriterende:) Rettelse: Men det er helt rett at de ikke trenger vann før de begynner med fast føde, så det er opptil deg:)

Skrevet

Kommer ikke det litt an på størrelsen på babyen og slikt også da? Jeg har en liten gutt (nederst på kurven) og fikk svar av helsesøster om at vi ikke trengte å begynne med vann på flere måneder når han var 5 mnd gammel. Samtidig vet jeg andre med store barn har fått beskjed om at de bør gi vann siden barnet åpenbart er tørst. Så jeg tror det kommer an på babyen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...