Gå til innhold

Ligger med sterke smerter og blødninger

Lola2016

Anbefalte innlegg

Jeg ligger her med en sannsynlig SA.

Hadde en MA som gikk over til en SA for noen mnd siden. Det endte i styrtblødninger...

Jeg er livredd det skal skje igjen...

Hvordan opplevde dere SA? Var det store voldsomme blødninger?

Sykehuset er informert så reiser med engang det tar seg opp. Hvis det gjør det...

Fortsetter under...

Uff, dette var ikke noe greit. Jeg hadde en MA i forrige uke, og hadde så vidt litt brundt blod da jeg var på toalettet. Begynte ikke å blø før jeg hadde fått dose nr 4 med tabletter..... Var på sykehuset da.

Hadde besøk i går av ei som hadde begynt å blø i uke 8. mye liksom, men da hun kom på UL banket hjertet som bare det. Så dette kan gå begge veier :) Krysser fingrene for at det går bra. Ville anbefale deg å ta en UL så fort som mulig så får du svar hvertfall. Klem

Huff, så trist. Skjønner at det er vanskelig å holde håpet oppe når du har det sånn. Men det er jo et godt tegn at det var hjerteaktivitet i forigårs da. Kanskje få tatt en ny ultralyd om noen dager?

Jeg har hatt to spontanaborter, begge mellom uke 5 og 6. Jeg syns det har vært overraskende vondt faktisk. Første gangen var det så vondt at jeg tenkte at jeg måtte dra på legevakta for jeg trodde det måtte være noe alvorlig galt, altså utover det at jeg faktisk mista. Men samtidig så vondt at jeg hadde ikke sjans til å komme meg til legevakta heller. Det gikk over sakte men sikkert, og det var litt mindre vondt hvis jeg lå helt, helt stille. Blødningene var også mye kraftigere enn en vanlig mens. Både blødninger og smerter var borte etter 8-9 dager. Andre gangen var det litt mindre vondt og litt mindre kraftig blødning, varte omtrent like lenge.

Håper det går bra med deg, og at du snart får det bedre. Skulle ønske du slapp dette :)

Jeg aborte i går. På en dag som egentlig bare eksisterer hvert 4 år. Så godt er det!:)

Fikk du se på UL om det var rester igjen?

Jeg har noen rester igjen men de sier det ikke er nok til en utskrapning. Er så redd kroppen får styrtblødninger, men det skjer vel neppe når nesten alt er ute?

Annonse

Å nei, sÅ trist.

Jeg fikk ikke ultralyd, vi gikk ut fra at kroppen hadde ordnet opp selv. Bekymret meg litt for det den første gangen, men alt gikk jo greit. Høres logisk ut som du sier, at hvis det meste er ute blir det sikkert ikke sÅnn som du opplevde sist. Legene vet jo hva de gjør.

HÅper det gÅr bra med deg. Og at du blir fort gravid igjen hvis det er det du ønsker.

Det skjønner jeg godt. Det var noe jeg tenkte kjempemye på også. Nå er jeg gravid igjen, og det er klart frykten legger en demper på situasjonen. Er veldig avventende og negativ. Men jeg har ikke vært så redd som jeg hadde trodd at jeg ville være, håper det blir sånn for deg også. Og så får vi trøste oss med at selv om det føles som at tida går sakte mens vi venter, så vil vi på et eller annet tidspunkt sitte med et svært etterlengtet barn på armen, og da er det vonde bak oss.

Og så kan du trøste deg med at man har ikke to spontanaborter på noen måneder uten å bli ganske lett gravid, så det trenger jo ikke ta så lang tid før du har en ny mulighet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...