Gå til innhold

Kynnere... Er det noen som kan forklare ??....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan dette kjennes ut????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kynnere er sammentrekninger i livmoren. Den jobber og forbereder seg til fødsel, så kynnere er ikke noe farlig. Du vil kjenne det som at magen blir hard og stram, det kan nesten gjøre litt vondt inni magen, og man kan nesten føle seg litt uvel. De varer ikke så lenge av gangen, men de kan komme hyppig på f.eks dager med mye aktivitet og stress. Er du sliten kan de også komme hyppig. Et godt tegn er om det går over når du slapper av. Sett deg ned og pust rolig, eller legg deg ned noen minutter. Kommer de ofte, og ikke går over når du slapper av, eller også kommer når du ligger å slapper av kan du ta kontakt med jordmor for å få henne til å kjenne på deg. Noen ganger så kommer de så ofte at man blir anbefalt å sykemelde seg for å holde seg i ro, og slappe av. Men det er ikke noe å være redd for, det er helt naturlig. Og det er en fin ting å ha litt kynnere:-). Men det kan være litt ubehagelig. Håper dette hjalp.

Skrevet

magen strammer seg og blir hard.. skal ikkje være vondt, men ubehagelig er det.. disse kan vare alt fra noken sekunder til minutter.. det er livmore som trekker seg sammen en øvelse før fødsel.. eg har masse av kynnere, og dette er mitt 3 svangerskap.. er viktig at du tar det med ro viss du har lange, harde og gofte kynnere..

Skrevet

Du vil kjenne at livmoren blir veldig hard... Det er ikke smertefullt, men ganske ubehagelig (i hvertfall synes jeg det..)

Skrevet

Ok. kan ikke si at jeg merker at livmoren er noe særlig hard, men har noe vondt i magen/siden/ rundt og ala noe stikkinger som kjennes som litt stråle stikkinger nedover i kjeden!

Vel kan ikke si at det er vondt id et hele å store egentlig da, men noe ubehag derimot ;-)

Tusen takk for svar alle sammen :)

En dag finner jeg nok ut hva som er kynnere ;-) hehe... er i uke 21 i morgen :)

Skrevet

Jeg synes kynnerene er litt vonde... som en magekrampe/mageknipe, det strammes og gjør vondt i 10-20 sekunder på meg. Minner veldig om riesmerten...

Skrevet

Hei ♥Alvepia♥Juli-Baby-2012♥

Det du kjenner som "vondt og stikninger" er nok livmoren som strekker på seg og leddbånd som blir strukket/tøyd pga at livmor vokser. Også heilt normalt og ufarlig, men kan være ubehagelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...