Prinsen og mamma`n :) Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Prinsen i huset er 6 mnd, men er en kresen sak Han liker bare kjøpaglass, og brekker seg bare av min mat.. Har prøvd flere konsistenser og smaker.. Har prøvd å lage det som er i kjøpaglassene men det blir visst ikke det samme.. Noen med et godt tips eller to ?
Petrine +spire=❤ Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Nå vet ikke jeg hva du har prøvd, men søtpotet pleier å falle i god smak. Jeg tilsetter litt smør eller olje og moser det til passe konsistens. Spe på med kokekraft om det er for tykt..
Gjest isimagen Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Gulrotmos er mitt tips. Det er veldig søtt og godt! Bland med morsmelk/mme til riktig konsistens og evt litt rapsolje.
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 29. februar 2012 Takk for svar.. Har prøvd gulrot mos og potetmos.. Men får vel bare fortsette å prøve I fare for å ikke virke så smart, hva er søtpotet?
Valiana Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 http://www.bama.no/eway/no/poteter/sotpotet/index.aspx Søtpotet er namnam både for voksne og barn Her hos oss får vi kjøpt det i de butikkene som satser på en litt utvidet grønnsaksdisk (Spar, Meny osv).
cent Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 Om du etterhvert får i ham søtpotetmos og gulrotmos kan du prøve med blomkålmos. Det er også veldig mildt, men bittebittelitt mindre søtt enn gulrotmos så det kan fungere som en overgang
Gjest isimagen Skrevet 29. februar 2012 #7 Skrevet 29. februar 2012 Vi gir også avokado, pastinakk, persillerot og kålerabimos. Alt sammen er relativt mildt og greit i smak. Avokado inneholder også masse sunne fettstoffer. Husk at mange babyer brekker seg fordi maten blir liggende bakpå tunga og de ikke klarer å svelge den helt. Det kan derfor være det ikke er noe i veien med smaken på din hjemmelagde mat, men at han ikke er vant til konsistensen. Prøv å tynne den mer ut f.eks.? Min gutt brekker seg nesten alltid av nye matvarer. Det føles uvant og rart i munnen med noe nytt. Men etter smaksprøver i 4-5 dager er han blitt vant og elsker det!
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #8 Skrevet 1. mars 2012 Takk for svar alle sammen Jeg skal prøve å tynne den ut enda mer, så får vi håpe at han finner ut av det til slutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå