Gå til innhold

Normalt å være redd/nervøs før ultralyd?

Anbefalte innlegg

Gjest LonleyGirl

Skal på ordinær ultralyd imorgen (18+6) og er kjempe nervøs! Er så redd for at babyen ikke lever eller at den har livstruende skader/sykdommer.. Var på tidlig ultralyd (13+3) og da var alt bra, så da er vel mest sannsynlig alt bra nå og? Eller? Uff, har gledet meg kjempe lenge til ultralyden, men nå vil jeg helst bare avlyse den!

Fortsetter under...

jeg skal ha ul om 4 uker å gruer meg som en hund :S men gleder meg jo også. jeg så også liv,men i uke 11. gleder meg til å se babyn min. men tenker som deg,tenk om det ikke er noe liv eller at det er noe galt :S

lykke til,det kommer nok til å gå så bra :) har dere kjent noe liv enda eller? jeg er 15+4 men merker nada enda...

jeg var veldig nervøs før UL. var da det gikk opp for meg at noe kunne være galt. heldighvis var alt normalt, det er det jo for de aller flesre. trur det er vanlig og tenke litt for mye på alt som kan være osv. det går helt sikkert fint. lykke til =)

Annonse

Var veldig nervøs før ordninær ul jeg også, det bygde seg opp og resulterte i at jeg begynte å stortute da jeg la meg på benken og vi skulle begynne. He he, var helt utladet etterpå:) Var en fantastisk opplevelse og for de aller fleste går det jo fint:)

Var du på ul i uke 13 kan du nok bare ta det me ro:) da er nok alt i skjøneste orden.... :):) jeg gruet meg masse selv og var også på ul i uke 13... fikk nesten ikke sove natta til ordinær ul.... men alt var i tipp topp stand, og så fantastisk å se... så etter i morgen vil alt være så mye bedre;:)

Jeg grudde meg også noe helt utrolig til ordinær ul! Satt å kjempet mot tårene når jordmor spurte hvordan jeg hadde det. Jeg hadde også vært på ul 13+2, men var en mager trøst der og da. Det første vi fikk se var en hånd med 5 fingre som åpnet og lukket seg som om den vinket :) Det var det eneste gjenkjennelige vi fikk se da han var så vill og bare rømte bort fra bildet. Dette resulterte i at de ikke fikk sjekket blodgjennomstrømningen i hjertet og jeg skal tilbake i uke 24... Men alt var ellers fint og mikroskopisk sjanse for at det skal være noe galt med hjertet da han var så aktiv. Så alt i alt ble ultralyden en positiv opplevelse, men jeg kommer nok til å grue meg igjen når det nermer seg ul nr 2.

Jeg følte meg nokså alene om å grue meg da alle sier de gleder seg til å vite kjønn osv. men de fleste gruer seg nok litt.... Det kommer til å gå sååååå bra skal du se, og etterpå kommer du til å senke skuldrene og bare glede deg til den lille kommer :D Masse lykke til (ikke at du trenger det)

Jeg er i uke 14 og har fått time til ordinær ultralyd om en mnd.

Jeg gruer meg, hver gang jeg tenker på det får jeg liksom ett sug i magen!! Jeg har kun hørt hjertelyden til babyen, så jeg vet absolutt ingenting om hva som skjer der inne! :)

Men som dere skriver går det bra for de fleste. Jeg vil først at de bare skal si at alt er som det skal-det er det viktigste.

Kjønnet spiller INGEN rolle!! Det mener jeg.

Mitt første barn og jeg ønsker meg både gutt og jente. Hehe

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...