Gå til innhold

Når ryddet dere bort vippestolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann på 6 mnd elsker vippestolen sin og se på mikkesklubbhus på kvelden. Sitter maks 15 min om gangen, men ikke fordi han ikke vil sitte der mer. Uansett, han har nå begynt å sette seg opp. er ikke lenge om gangen, men vet liksom ikke hvor mye denne stolen tåler og om dette er trygt? Har den nye babybjørn stolen, eller hva den nå heter. Noen som vet hvor mange kilo stolen tåler? Når ryddet dere bort vippestolen?

Er jo vedig godt å sette han der, mens jeg lager mat og sånn. Blir fort utolmodig på gulvet siden han blir illsint fordi han ikke kommer seg fremover. :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi brukte den til hun var 9 mnd... og langt over kg grensen :P

hun elsket også stolen sin, men når hun nesten bikket ut av den tok jeg den vekk

Skrevet

Vi har en stol som kan brukes frem til ca 3 år. En fra fisherprice som har forskjellige stiller.

Til førstemann hadde vi en vanlig stol fra carena, tok den vekk da han var ca 8-9 mnd tror jeg :)

Skrevet

Vi har babybjørn, mener det sto 13 kilo:)

Skrevet

Den kan brukes opp til 13 kg.

Den kan faktisk brukes som "hvilestol" når de blir større og kan sette seg i den selv, da tar man bare bort beltet.

Jenta mi er 10 mnd og bruker den enda. Men hun er liten, knapt 8 kg og bedagelig anlagt. Det hadde ikke vært mulig å la eldste sitte i den på samme alder, han hadde klatret ut på et blunk. Han liker å sitte i den nå da, 3 år, men er litt for tung for den bare.

Skrevet

Vi brukte den vel frem til 8-9 mnd. Da var lillemor rett og slett blitt for lang - og dunket borti den harde kanten hvis hun tok fart for å vippe...

Men vi har den fremdeles stående fremme til gjester med mindre babyer :-)

Skrevet

Her er minsten 8 mnd vi kommer til å bruke den lenge enda

Skrevet

Storebror låner gjerne vippestolen til vesla. Vi har også Babybjørn. Han vipper ganske intenst og har ikke klart å ødelegge den enda. Han er 2,5 år og veier 14 kg...

Skrevet

Vi brukte vippestolen på elstemann fra han kunne krabbe til han ble ca to år. Brukte den kun mens pappaen dusjet og var alene med ham. Plasserte vippestolen på badet. Da kunne de kommunisere sammen og far var trygg på at gutten ikke stakk av. ;-) Han var vel i det største laget det siste året, men det funket og han var fornøyd...;-)

Skrevet

Gutten min klarte neste å velte stolen når han vippet som verst allerede ved 6 mnd. Er ikke i nærheten av vekt grensen ennå, men tør ikke ha han i stolen lengre... Han sitter heldigvis selv og kan sitte litt i sånn stol fra IKEA når vi spiser og resten av tiden fyker han rundt på gulvet og opp i blomsterpotter ol...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...