Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Gjør det vondt å ta celleprøve?? Hvordan føles det? Hvor pålitelig er disse testene?
Mamma til tre gullunger Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Vanlig celleprøve gjør ikke vondt, men hvis du skal ta en utvidet en (biopsi, eller hva det nå heter), så er det veldig ubehaglig, ikke under selve utførelsen, men når du tenker på hva de har gjort. Det er kanskje veldig individuelt hvordan man reagerer på sånne ting. Jeg likte det IKKE, og håper jeg slipper å gjøre det igjen. De fører bare en bommulspinne inn i skjeden for å få noen celler på denne. Den blir så analysert og sjekket for mulige celleforandringer. Har du uregelmessige celler så må man inn til en biopsi. Tror testene er pålitelige, og er der for å unngå alvorlig sykdom.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Så bra at vanlig celleprøve ikke er er vondt Håper jeg slipper biopsi.... er det da de "biter av en del" med tang ? *Grøss*
snuppo Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 de tok en bit hos meg, for de fant forandring, er ikke vondt i det hele tatt. ikke noe å grue seg for
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå