Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #51 Skrevet 1. mars 2012 Jeg kan ikke forstå at man har behov for å være bare meg jeg da. Og heller ikke at man har behov for alenetid. De fleste foreldre jobber og er borte fra barna sine mesteparten av dagen, og at man da velger og ha barnevakt på barna sine i helger er for meg horribelt! Men det er jo deres tap, og det kommer dere nok til å finne ut av etterhvert. å til deg som mente at det har med alder og gjøre, det er bare tull. Jeg er selv ikke eldre enn 28 år og har absolutt ikke behov for egentid eller tid borte fra familien når jeg jobber hele uken ellers. Kanskje på tide å bli voksen når man får barn???????
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #52 Skrevet 1. mars 2012 Å være voksen handler ikke om Å utslette seg totalt for barna sine. Det Å være voksen handler om at man er voksen til Å se at andre kan være like gode omsorgspersoner i et barns liv. Og at barna (Snakker da om om barn og ikke babyer) kan ha det veldig bra sammen med besteforeldre og andre som barnevakter, uten at man er en dÅrlig person for det. Man er voksen nok til Å innse at man trenger faktisk Å fÅ nye impulser selv om man er mor.
*bolla pinnsvin* Skrevet 1. mars 2012 #53 Skrevet 1. mars 2012 Jeg kan ikke forstå at man har behov for å være bare meg jeg da. Og heller ikke at man har behov for alenetid. De fleste foreldre jobber og er borte fra barna sine mesteparten av dagen, og at man da velger og ha barnevakt på barna sine i helger er for meg horribelt! Men det er jo deres tap, og det kommer dere nok til å finne ut av etterhvert. å til deg som mente at det har med alder og gjøre, det er bare tull. Jeg er selv ikke eldre enn 28 år og har absolutt ikke behov for egentid eller tid borte fra familien når jeg jobber hele uken ellers. Kanskje på tide å bli voksen når man får barn??????? Jeg synes rett og slett det er trist lesning at du ikke har behov for å være deg selv. At det eneste du trenger i livet er å være mamma. Dette handler ikke om å presse ut x antall unger og så sette dem bort. Det handler om at man trenger å være annet enn mamma hele tiden. Dessuten tror jeg man ved å ha den holdningen du har berøver barna sine for gode og sterke bånd med besteforeldre, tanter og onkler.
Gjest Jenta til Henrik Skrevet 1. mars 2012 #54 Skrevet 1. mars 2012 Jeg kan ikke forstå at man har behov for å være bare meg jeg da. Og heller ikke at man har behov for alenetid. De fleste foreldre jobber og er borte fra barna sine mesteparten av dagen, og at man da velger og ha barnevakt på barna sine i helger er for meg horribelt! Men det er jo deres tap, og det kommer dere nok til å finne ut av etterhvert. å til deg som mente at det har med alder og gjøre, det er bare tull. Jeg er selv ikke eldre enn 28 år og har absolutt ikke behov for egentid eller tid borte fra familien når jeg jobber hele uken ellers. Kanskje på tide å bli voksen når man får barn??????? Man kan fint være voksen selv om man trenger litt tid for seg selv, selv om man har fått barn. Man kan ikke kun leve og ånde for barna, tro meg, det har jeg prøvd. Jeg, derimot, forstår ikke dem som ALDRI trenger tid alene, som aldri finner på noe alene eller bare sammen med mannen. Det går fint an å få til en balansegang. For meg gjelder det å prioritere og fokusere. Jeg prioriterer barna mest, men også meg selv innimellom. Jeg fokuserer på det som er viktig, barna først og fremst, men også på venner innimellom. Jeg er eldre enn deg, #51, og har vært mor i 12 år nå. Jeg har massevis av venner som også har barn. Og jeg har aldri hørt noen reagere som deg. Mulig vi er en gjeng med elendige, umodne og egoistiske foreldre, eller så kan det være at du er en liiiiiiiten smule nazi nå..
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #55 Skrevet 1. mars 2012 Så barna skal være AVHENGIG av mamma og pappa 24/7?? jeg mener at det er sunt for barna å være litt borte fra foreldrene, lære seg å bli fortrolig med noen andre enn mamma og pappa! tenk hvis det skulle skje noe med oss som foreldre? Havner på sykehus over en lengre periode? Barna kan ikke være sammen med noen andre, fordi at de aldri har gjort det før.. Jeg er sjeleglad for at jeg fikk være så mye som jeg var sammen med bestemor og bestefar!
GlemMegEi Skrevet 1. mars 2012 #56 Skrevet 1. mars 2012 vi har barnevakt rett som det er..barna er 7 og 4..de syns det er kjempestas å overnatte hos besteforeldre og tanter:)også prøver vi å få til en kjærstehelg i året hvor vi drar alene å bare er kjærster.meeen..folk er jo forskjellig,noen liker ikke å ha barnevakt og det må jo respekteres på lik linje med at folk har barnevakt, noen vil kanskje gjerne ha det,men har ikke nettverket til det akkurat der de bor,personlig syns jeg det er helt greit så lenge jeg ser hvordan de koser seg borte.pluss at besteforeldre ofte spør oss om få ha ungene noen timer eller ei natt og hvorfor skal vi nekte dem det;)
Tauriel Skrevet 1. mars 2012 #57 Skrevet 1. mars 2012 Jeg kan ikke forstå at man har behov for å være bare meg jeg da. Og heller ikke at man har behov for alenetid. De fleste foreldre jobber og er borte fra barna sine mesteparten av dagen, og at man da velger og ha barnevakt på barna sine i helger er for meg horribelt! Men det er jo deres tap, og det kommer dere nok til å finne ut av etterhvert. å til deg som mente at det har med alder og gjøre, det er bare tull. Jeg er selv ikke eldre enn 28 år og har absolutt ikke behov for egentid eller tid borte fra familien når jeg jobber hele uken ellers. Kanskje på tide å bli voksen når man får barn??????? Jeg er 23, og jeg har barnevakt fast en gang i måneden en natt, i tillegg til at jeg har avlastning an gang i blant. Jentungen er hos mormor og koser seg mens jeg er enten på fest eller rydder og har rundvask. Jeg har behov for alene tid, ungen har behov for å bli knyttet til noen andre. Hvis jeg ikke hadde gjort dette siden fødselen (hun var knapt 1,5 måned gammel på første overnatting, jeg ammer ikke og slet etter keisersnittet), så hadde jeg slitt de gangene jeg har vært syk og ikke i stand til å ta meg av henne. Nå er jeg i permisjon, men jeg vil fortsette med det samme når jeg er i permisjon. Man er mye i ro om dagene når man er alene med barn, og i alle fall jeg trenger og komme meg ut å rase av meg og treffe andre. Man er ekte mor når man kan nyte alenetid uten barn (som jeg fikk fortalt av ei med flere barn)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå