Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #26 Skrevet 29. februar 2012 hahaha, prioritert bort venner uten barn! Høres ut som et boring liv! Har ikke en eneste venn uten barn jeg, har noen som fikk barn sent eller som har adoptert etter å ha prøvd lenge selv, men nå som jeg er 37 år har jeg faktisk ikke noen venner uten barn. Har jo ikke akkurat prioritert bort venner uten barn heller, møter jo venner uten at barna er med, men da er det gjerne en kveld med venninner og uten mannen så han kan ha ungene. Man setter som sagt ikke fire unger til verden for å ha barnevakt i helgene, reise på ferie uten barn osv, har man behov for det så nøyer en seg med to barn. Vi velger heldigvis alle for oss selv, og det er ikke dermed sagt at vi har et kjedelig liv. Vi har bare en litt annen livsstil enn deg og det ene trenger vel ikke være så mye mer kjedelig eller feil enn det andre? Så lenge man trives med valgene man har tatt er det vel ingen grunn til å se ned på de som har valgt annerledes?
HeltPerfekt<3 Skrevet 29. februar 2012 #27 Skrevet 29. februar 2012 Min datter er på helgebesøk til mine foreldere, som bor 1 time unna, ca 1 gang i måneden Det er da alltid foreldrene mine som spør om de kan få "låne" snuppa, aldri vi som har bedt de passe å henne Det varierer hvor ofte svigerforeldrene mine har henne, kan være 1 gang i uken, men kan også være 1 gang i måneden De bor i samme by som oss, så de pleier "bare" å hente henne i bhg og levere henne igjen ved leggetid De passer henne også hvis vi spør, om vi må gjøre noe som det ikke er så praktisk å ha henne med på Så vi er utrolig heldige mtp på barnepass Jeg er bare altfor dårlig til å utnytte alene tiden, sitter som regel bare hjemme og venter på at hun skal komme hjem igjen Minstemann er bare 5 uker gammel, så han har ikke vært borte enda
HeltPerfekt<3 Skrevet 29. februar 2012 #28 Skrevet 29. februar 2012 Åh, herregud! Unnskyld for alle smilefjesene, er en dÅrlig uvane.. Pleier ikke Å gjøre sÅ mye nÅr det bare er tegnene som vises, men nÅr de blir gjort om til slike smilefjes gjør det direkte vondt Å se pÅ! Beklager
marsve Skrevet 29. februar 2012 #29 Skrevet 29. februar 2012 Skjønner at jeg er en dårlig mor.. Har tvillinger jeg er hjemme med hver dag, far jobber fra seks til sju hver dag bortsett fra fredag da er han hjemme mens jeg er på skolen siden jeg er 100% student. Har barnevakt ca to ganger i mnd, kun dagtid forsåvidt. De har sovet borte to netter så langt. Trenger virkelig noen timer alene i mitt eget hode innimellom jeg, er det bare jeg som har det sånn?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #32 Skrevet 29. februar 2012 Hun er 25 mnd, vi har hatt to frikvelder sammen siden hun ble født. I tilllegg til fire overnattinger, tre hos farmor og en hos mormor. Når farmor eller tante maser og orger det til for å få låne gullet på dagtid regner jeg det ikke som barnevakt.
Vicky 83 Skrevet 29. februar 2012 #33 Skrevet 29. februar 2012 Gutten her er snart 2 år. Han har sovet tilsammen syv netter hos besteforeldrene sine og en natt hos tanten, onkelen og kusinene sine. Barnevakt kun en kveld tor jeg vi har hatt seks ganger. Skal vi få slappet av bør det være over natten, en kveld går utolig fort.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #34 Skrevet 29. februar 2012 Dere som aldri har barnepass, og sier dere ikke har behov. Jeg undres litt. Når gjør dere noe sammen,utenfor husets vegger. Kino,middag,fest,vennebesøk uten barn,en hyttetur?? Det sosiale livet er viktig for meg og for oss, og jeg skjønner bare ikke at enkelte mennesker ikke har sånne behov. Å, jeg er så enig med deg!! Har to små gutter, og de sover hos besteforeldre så ofte som mulig. Ikke alltid begge er på overnatting samtidig, men vi setter gjerne bort en av dem hvis jeg eller samboeren skal ut eller noe. Da blir det lettere for den andre å bare ha den ene dagen etter. Også setter vi begge bort hvis vi skal noe sammen, eller bare vil sove ut. Jeg sier aldri nei til barnevakt, da jeg synes det er viktig å ta vare på forholdet også! Og de som sier de ikke har behov for barnevakt...vel, jeg skjønner meg ikke på dem! Vi var en uke alene i syden da eldstemann var 18 mnd (yngste var ikke født), og det var heeeeelskjønt! Anbefales:)
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #35 Skrevet 29. februar 2012 Jeg fatter ikke hvorfor man får barn jeg når man benytter en hver anledning til å ha barnefri? Hadde jeg vært uten barna mine i en uke på ferie så hadde jeg blitt gal av savn! Nei jeg koser meg heller med barna og mannen min jeg, enn å feste, dra på ferier uten barna, være på venninnebesøk osv osv. Jeg har valgt familielivet og stortrives med det. Har mange venninner men besøker de da med mann og barn, eller de kommer hjem til oss. Mannen har jeg kvalitetstid med på kvelden når barna har lagt seg. Klarer også å kysse og vise mannen min at jeg er glad i han mens barna er oppe, det har barna bare godt av å se.
*bolla pinnsvin* Skrevet 29. februar 2012 #36 Skrevet 29. februar 2012 Jeg synes en ting som ikke tas opp her er det å la ungene bli trygge på andre enn foreldrene. Om man ikke har ungene borte på overnatting før de er 4,5,6 år, så må man jo forvente at det blir veldig utrygt for dem når man først gjør det. I tillegg er det jo gøy for ungene å overnatte hos f.eks besteforeldre og blir skjemt bort, få være lenge oppe, gjøre litt ting de ikke får hjemme. Dere som aldri har ungene borte - ser dere ikke den siden av det?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #37 Skrevet 29. februar 2012 Jeg fatter ikke hvorfor man får barn jeg når man benytter en hver anledning til å ha barnefri? Hadde jeg vært uten barna mine i en uke på ferie så hadde jeg blitt gal av savn! Nei jeg koser meg heller med barna og mannen min jeg, enn å feste, dra på ferier uten barna, være på venninnebesøk osv osv. Jeg har valgt familielivet og stortrives med det. Har mange venninner men besøker de da med mann og barn, eller de kommer hjem til oss. Mannen har jeg kvalitetstid med på kvelden når barna har lagt seg. Klarer også å kysse og vise mannen min at jeg er glad i han mens barna er oppe, det har barna bare godt av å se. Jeg ble ikke lobotomert da jeg ble mor. Ja, jeg elsker barna mine over alt på denne jord, men i tillegg til at det er fantastisk, herlig og betydningsfullt å være mamma, så er det også slitsomt, krevende og av og til kjedelig. Jeg trenger annen stimuli enn barna og husets fire vegger. Jeg trenger vennene mine. Jeg trenger å kunne reise på langweekend og være bare meg selv i noen dager uten at noen roper "mamma" annethvert minutt. Jeg trenger å kunne ha heftig sex i stua uten å bekymre meg for at noen skal komme inn. Jeg trenger alle disse tingene selv om jeg er mamma, uten at det betyr at jeg nedprioriterer ungene mine eller er en dårlig mor.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #38 Skrevet 29. februar 2012 Jo mer jeg leser i denne tråden jo gladere er jeg for at jeg har brukt barnevakt (min mor da vel og merke). Tror jeg helt ærlig ville ha blitt GAL av å måtte gå hjemme med ungen hele tiden, misforstå meg ikke jeg er ubeskrivelig glad i ungen, men alenetid er viktig. Jeg skjønner ikke hvordan dere klarer det... Men som *bolla pinsvin* nevner, det med at barna blir trygge på noen andre er viktig. Hva hvis noe skjer og dere blir nødt til å sette bort ungen(e) for natten, hva gjør dere da når ungen(e) er fullstendig avhengig av dere?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #39 Skrevet 29. februar 2012 Har to barn på 4 og 2 år. Siden minstemann ble født har jeg hatt barnefri 3 ganger. I januar 2011, juni 2011 og januar 2012.. Guuud som jeg savner å kunne finne på ting med venninner. Har jo nesten ingen igjen siden jeg aldri har mulighet til å være med de.. Menmen sånn er livet noen ganger:)
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #40 Skrevet 29. februar 2012 Har to barn på 4 og 2 år. Siden minstemann ble født har jeg hatt barnefri 3 ganger. I januar 2011, juni 2011 og januar 2012.. Guuud som jeg savner å kunne finne på ting med venninner. Har jo nesten ingen igjen siden jeg aldri har mulighet til å være med de.. Menmen sånn er livet noen ganger:)
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #41 Skrevet 29. februar 2012 barna her er 1 og 3. aldri hatt fri fra barn siden vi fikk dem.. 3åringen har hvert på overnatting. og har hatt pass til 3 åringen mens vi har hvert på jobb. 3 åringen sov hos min mormor i en uke når han var liten, vi var der, men ikke når han sovnet. barna her er i barnahage hver dag. vi prioriterer og være med barna nå mens dem er små enn og sende de vekk hele tiden. vi har valgt selv og få barn. og jeg og mannen gir hverandre fri fra barna innimellom om man trenger litt fri. mannen og jeg koser oss fint hjemme.
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 29. februar 2012 #42 Skrevet 29. februar 2012 Har ei jente på 2 år og straks tre mnd. Hadde en helg nå som blir siste helg før lillebror kommer i mai. Sist var da en gang i juli (en natt) og slik er normalen. Altså et par ganger i året. Hender hun er en time eller to alene på dagen hos familie men ikke overnatting. Her går det på muligheten til barnevakt og at vi har fått barn for å ha de selv. Ikke for det, er godt med litt barnefri og om noen hadde spurt oss om å låne henne hadde vi ikke sagt nei men det skjer nok ikke for å si det sånn. Og da blir det jo når vi skal i bryllup/andre ting man ikke tar med barn på.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #43 Skrevet 29. februar 2012 Dere som aldri bruker barnevakt til barna. Har dere tenkt på hvor gøy det er for barnet/a og dra en helg eller overnatte en natt hos besteforeldrene? Husker selv da jeg var liten, når jeg og søsknene mine var hos besteforeldrene våre, vi storkoste oss jo!! Få være oppe lenger enn vanlig, spise masse godteri, fant alltid på mye når vi var der, var jo nesten som en liten ferie! Jeg har hatt en fantastisk oppvekst, foreldrene mine er virkelig verdens beste, selv om vi var hos barnevakt en gang iblandt Barna mine er hos besteforeldrene sine på overnatting rundt annenhver måned tenker jeg. De storkoser seg, besteforeldrene koser seg og jeg og mannen koser oss på fest. Vinn-vinn-vinn.
prins2010&prinsesse2012 Skrevet 1. mars 2012 #44 Skrevet 1. mars 2012 Her er lillegutt på 2 år på fast overnatting hos bestemor og bestefar fra onsdag etter barnehagen til torsdag! Han stortrives der og er veldig glad i besteforeldrene sine.. Så vil jo farmor ha sin dose og har han ca 1 natt i mnd
kaklemor Skrevet 1. mars 2012 #45 Skrevet 1. mars 2012 Har prøvd en gang, men funka ikke. Baby er 9 mnd nå straks og har ikke hatt barnevakt.. Har ikke behovet:)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #46 Skrevet 1. mars 2012 14 mnd uten barnehageplass, så her benytter vi oss av tante, onkel, venner og besteforeldre ukentlig for å få kabalen til å gå opp, men da er det stort sett snakk om et par-tre timer på dagtid. Både svigers og mine foreldre vil gjerne ha ungen iblant, noe som resulterer i at han etter at vi sluttet med nattpupp blir lånt bort kanskje en helg i mnd ca? Vi er fornøyd, han er fornøyd... Alle er fornøyde egentlig...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #47 Skrevet 1. mars 2012 Ca to ganger i måneden. Det er fordi begge jobber turnus å innimellom får vi ikke tilpasset det slik at en er hjemme så da blir det barnevakt. Ellers har vi lite barnevakt fordi vi ikke har så mange som kan passe barnet så de få gangene vi har mulighet til å få barnevakt må brukes når det er absolutt nødvendig å det er når vi må jobbe. Litt kjærestetid alene hadde vært godt, men det blir lite muligheter til det utenfor hjemmet...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #48 Skrevet 1. mars 2012 Han er 4 år! Maaange ganger, det sosiale liv fortsetter for oss som foreldre etter fødselen.. Sier IKKE at dere som ikke velger å ha barnevakt på barna deres ikke har noe sosialt liv, det er mange kvelder vi får besøk av venner og lille ligger å sover.. Men, sånn har det bestandig vært for oss, han spør selv om å få dra på besøk til f.eks bestemor, og besteforeldre spør om de får lov til å "kidnappe" han en helg! synes det er helt fantastisk å ha litt "fri" bare jeg og sambo, eller ta med meg sambo på kino eller fest! Jeg er 21 år, ser for meg at alder på foreldre har NOE å si på om man velger å ha barnevakt eller ikke...
Gjest Jenta til Henrik Skrevet 1. mars 2012 #49 Skrevet 1. mars 2012 Jeg fatter ikke hvorfor man får barn jeg når man benytter en hver anledning til å ha barnefri? Hadde jeg vært uten barna mine i en uke på ferie så hadde jeg blitt gal av savn! Nei jeg koser meg heller med barna og mannen min jeg, enn å feste, dra på ferier uten barna, være på venninnebesøk osv osv. Jeg har valgt familielivet og stortrives med det. Har mange venninner men besøker de da med mann og barn, eller de kommer hjem til oss. Mannen har jeg kvalitetstid med på kvelden når barna har lagt seg. Klarer også å kysse og vise mannen min at jeg er glad i han mens barna er oppe, det har barna bare godt av å se. Jeg ble ikke lobotomert da jeg ble mor. Ja, jeg elsker barna mine over alt på denne jord, men i tillegg til at det er fantastisk, herlig og betydningsfullt å være mamma, så er det også slitsomt, krevende og av og til kjedelig. Jeg trenger annen stimuli enn barna og husets fire vegger. Jeg trenger vennene mine. Jeg trenger å kunne reise på langweekend og være bare meg selv i noen dager uten at noen roper "mamma" annethvert minutt. Jeg trenger å kunne ha heftig sex i stua uten å bekymre meg for at noen skal komme inn. Jeg trenger alle disse tingene selv om jeg er mamma, uten at det betyr at jeg nedprioriterer ungene mine eller er en dårlig mor. Jeg signerer denne siste her! Jeg elsker barna over alt på jord og angrer ikke på at jeg fikk dem. Men jeg har valgt å slutte og utslette meg selv som individ bare fordi jeg har blitt mamma (det gjorde jeg i maaaange år). DERFOR storkoser jeg meg når barna er hos faren sin, og selv om jeg har HELT barnefri innimellom så hender det jeg har barnevakt "bare fordi jeg har lyst". Foreldrene mine er pensjonister og bor 5 minutter unna. De stiller mer enn gjerne opp som barnevakt om jeg f.eks skal til legen eller bare trenger en time alene på det lokale kjøpesenteret. Det er alltid full rulle her, venner (med og uten barn) som svinger innom, og vi finner på masse sprell med barna. De kunne ikke kost seg mer. MEN jeg har også behov for å være "bare meg". Man kan kombinere, går fint an å være en trygg, flott og god mamma samtidig som man tar seg tid til litt egentid.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #50 Skrevet 1. mars 2012 Vi har barnevakt 5-6 ggr. i året. Av og til ligger hun hos besteforeldrene, eller de kommer på helgebesøk hit. Da benytter vi oss av anledningen og går ut og spiser/fest/hyttetur osv. Venninner har passet henne noen ettermiddager og kvelder innimellom, men det er vanskelig å spørre travle småbarnsforeldre om hjelp synes jeg... Så har vi hatt en ungdom her som barnevakt 3 ganger når vi skal være borte noen timer på kveldene. Det siste her skulle vi benyttet oss av oftere, men det er litt tiltak og legge planer om kino f.eks. til helga når det egentlig er billigere og like deilig å se på gullrekka på tv hver fredag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå