Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Han er snart 2 år, vi har hatt barnevakt 3 ganger, aldri over natten.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Kanskje 1-2 ganger i mnd. Da oftest på kvelden når han allikavel sover, men da sitter mormor, onkel eller tanta her til vi kommer hjem fra jobb. Har hendt noen ganger at min vakt kræsjer med overtid eller noe spesielt på jobben til mannen min. Noen uker har han vakt, og da hender det at han Må ut, og om jeg da er på jobb, må noen andre sitte her. Har han aldrit på overnatting borte, men skulle gjerne hatt det.. Ville gjerne hatt en hel natt søvn, men har ikke blitt slik enda. Han er 22mnd.
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 15 mnd. Aldri hatt barnevakt. Ser for meg at første gang blir til høsten da vi skal i et bryllup, ellers gjør vi aldri noe som gjør at vi har behov for barnevakt. :-)
VimsemammaTil2Snart3 Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 vi har hatt barnevakt 2 ganger ette tutta på 22mnd ble født. begge gangene var vi i bryllup. jeg sku ønske me kunne hatt mer barnevakt. men vi har ingen å spørr. min mor er syk og hans familie bur langt unna. nå er jeg gravid i uke 26 med bekkenløsning. så en hel natt med søvn og har mulighet til å sove frampå uten forstyrelser er noe jeg drømmer om. eller en romantisk weekend med min kjære hadde jeg ikke sagt nei til skal ta det i gjenn når barna er blitt større, da er det litt lettere å reise på hytta med farmor ei helg mens mamma og pappa nyter en helg sammen
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #7 Skrevet 29. februar 2012 Åh, rett som det er. Overnatter til enten besteforeldrene eller tanta og onkelen sÅnn omtrent en gang pr mnd, tror jeg. Kanskje omtrent like ofte vi har barnevakt pÅ kveldstid og, etter at hun er lagt og sover. Men ikke nÅr hun er syk. Første gang hun overnattet til besteforeldrene var hun 4 uker, ca. Jeg var deprimert, hun hadde kollik, og faren, som mÅtte ta all kollikbæringa og trøstinga alene, og i tillegg trøste den skakkjørte kjerringa si var utslitt. Det gikk sÅ fint atte!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #8 Skrevet 29. februar 2012 Hver andre til tredje måned? Og da som regel fra lørdag til søndag. Og en helg i året. Da er det som regel for at vi skal ha/ skal på fest. Barnet er seks år.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #9 Skrevet 29. februar 2012 Dette her er sånn "skryte av at vi aaaaldri har hatt barnevakt og barnet er 10 år-innlegg" og forresten "vi har heller aldri behov for barnevakt, vi har jo kozetid hvor vi nusser og dusser hver kveld når barna har lagt seg"
3 nøtter til Askepott Skrevet 29. februar 2012 #10 Skrevet 29. februar 2012 1-2 ganger i mnd ca. han er 1 år.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #11 Skrevet 29. februar 2012 3 og 5 år. De er rett som det er til overnatting enten hos svigers,morfar, eller mormor& min stefar. Sjelden de er sammen på overnatting, men hvis vi skal ut på noe så er de hos en hver av besteforeldre. Før satt besteforeldre også en del barnevakt på kveldene mens jeg gikk på skole. Første gangen eldste sov over hos mormor borti gaten var hun 3-4 uker...julebord (men jeg drakk minimalt da):
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #12 Skrevet 29. februar 2012 Par kvelder i mnd og par helger i året. Barna er 4 og 7.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #13 Skrevet 29. februar 2012 2 år. Tja. Barnevakt som i at vi skal noe, og muligens over natta? Det har vel vært to ganger ila. to år. Og lenge til neste gang, regner jeg med. Men det hender at han er hos besteforeldrene innimellom, det er for å få litt alenetid hos dem siden han har blitt storebror og de liker å hente han i bhg. Da er han derk anskje 1,5 time før pappan henter han på vei hjem fra jobb.
LilleBille:') Skrevet 29. februar 2012 #14 Skrevet 29. februar 2012 Her er jenta 10 mnd. - Har hatt barnevakt 1 gang når vi skulle i bursdag. Da sov hun hos svigermor, og det gjorde vi også da jeg ikke klarte tanken på og være lenge borte ifra hun.. - Vi hadde barnevakt i 3 timer på bursdagen min når jeg og samboeren min var ute og spiste. Nå begynner jeg så smått og få roen i meg med tanke på at noen skal passe henne, men det er kun svigermor som hadde fått passet henne over natta, for hun kjenner henne godt og jenta mi er så glad i henne Alle andre i familien er enten sjelden på besøk, eller bor på andre siden av landet. Mulig jeg er litt hysterisk.. Men det får bare være!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #15 Skrevet 29. februar 2012 Barnet er 6,5 år. Har barnevakt 2-3 ganger i året. Har aldri hatt over natta. Skulle gjerne hatt oftere, men kjenner ikke så mange som kan. Bare søsteren min, og hun er ikke særlig begeistret for det.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #16 Skrevet 29. februar 2012 Vi har barnevakt alt for sjelden, i alle fall! Aldri tid til å være bare oss to, det savnes.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 29. februar 2012 #17 Skrevet 29. februar 2012 Et par ganger i året. Barna er 9, 7, 4,5 og 2,5 år.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #18 Skrevet 29. februar 2012 Er 18 mnd. Går ikke i bhg men er hos bestemor 2-3 ganger i uka på dagtid. Er på overnatting ca hver 2. mnd hos bestemor el onkel/tante. Har kanskje en av dem hjemme for å passe en kveld etter leggetid 1 gang pr mnd. Begynte med dette da h*n var rundt året. Ser ikke at dette er noe problematisk, tvert i mot tror jeg det er fint for barna å kunne få litt "fri" fra hjemme også, litt spennende å treffe andre og få dem for seg selv uten foreldrene. Men ser jo at jeg er heldig som har en ressurssterk familie som stiller opp, ikke alle som har den anledningen.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #19 Skrevet 29. februar 2012 Barna er 3, 4, 8 og 10 år gamle. Barnevakt på alle sammen samtidig går det flere år mellom hver gang vi har, yngstejenta har overnattet borte en gang i sitt liv. Men barnevakt noen timer på noen av barna har vi 1-2 ganger ganger i måneden tenker jeg, hender det kræsjer litt med kveldsjobbing, fritidsaktiviteter, foreldremøter osv og da passer gjerne mormor ihvertfall de to minste noen timer for at vi skal få kabalen til å gå opp. Hadde barnevakt oftere når vi hadde bare ett og to barn, men det sier seg selv at når man velger å få fire kan man ikke ha barnevakt flere ganger i måneden
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #20 Skrevet 29. februar 2012 Dere som aldri har barnepass, og sier dere ikke har behov. Jeg undres litt. Når gjør dere noe sammen,utenfor husets vegger. Kino,middag,fest,vennebesøk uten barn,en hyttetur?? Det sosiale livet er viktig for meg og for oss, og jeg skjønner bare ikke at enkelte mennesker ikke har sånne behov.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #21 Skrevet 29. februar 2012 8 mnd og ei helg med overnatting i mnd ca:) Og ved behov ellers selvfølgelig!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #22 Skrevet 29. februar 2012 Har barnevakt ca 1 gang i året og da er det fra ettermiddagen til dagen etter. Vi har ikke behov for barnevakt heller, da vi heller koser oss hjemme. Barna og familielivet er viktigere for oss enn det sosiale livet med venner. Vi har bort prioritert venner uten barn og har rett og slett ikke tid eller lyst til å prioritere å være borte fra barna våre.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #23 Skrevet 29. februar 2012 Dere som aldri har barnepass, og sier dere ikke har behov. Jeg undres litt. Når gjør dere noe sammen,utenfor husets vegger. Kino,middag,fest,vennebesøk uten barn,en hyttetur?? Det sosiale livet er viktig for meg og for oss, og jeg skjønner bare ikke at enkelte mennesker ikke har sånne behov. Jeg har en type jobb hvor det er fullt av mennesker rundt meg hele tiden, eneste stedet jeg er alene på jobb er på do. Anser også flere av mine kollegaer som venner så får dekket opp mye av behovet for å være sosial på jobb. Kino har jeg ikke vært på på mange år, sikkert 8-9 år siden sist, savner det ikke. Middag spiser vi ute av og til, men da har vi med ungene. Jeg fester ikke. Vennebesøk uten barn gjøres gjerne hver for seg, jeg har f.eks syklubb, tar ikke med mann og barn på det så de er hjemme sammen. Hytteturer gjøres med barn, kan f.eks leie hytte på fjellet med plass til to-tre barnefamilier. Akkurat nå er mannen på høyfjellshotell sammen med to kamerater og alle disse tre mennene har med barna sine og vi kjærringene har husmorferie hjemme alene. Til sommeren skal vi til Danmark, leier feriehus samme sted som f.eks søsteren min med familie. Vi er overhodet ikke usosiale, men ungene er som regel med på det vi gjør. Kjærestetid har vi etter at barna er i seng, da snakker vi sammen, ser en film, spiser noe godt, spiller et spill, eller legger oss tidlig
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #24 Skrevet 29. februar 2012 hahaha, prioritert bort venner uten barn! Høres ut som et boring liv!
Tauriel Skrevet 29. februar 2012 #25 Skrevet 29. februar 2012 Jeg har fast en overnatting i måneden (blir vel helg etterhvert), i tillegg til at jeg får litt avlastning inni mellom. Men til "gjengjeld" er jeg alene 100% Og helt ærlig så er det ganske herlig og kan dra ut med venner, eller rusle seg en tur i byen alene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå