blomsterjenta Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Hei! Terminen min er rett rundt hjörnet, og vesla i magen ligger an til å bli en stor jente. Er annengangs, og förstemann kom to uker over tiden. Er litt redd for å gå langt over tiden, og önsker å bli satt i gang, dersom det går noe särlig mer enn en uke over termin. Vet godt at dette kan väre kompliserende, men i og med at hun er målt til å väre stor (senest på UL i uke 30 og 34) og min förste födsel var lang og treg, babyen kom aldri langt nok ned i bekkenet på egen hånd, og måtte taes med vakuum. Har nok litt trangt bekken, og vil derfor gjerne settes i gang, för hun er 4,5 kg eller mer... Noen som vet hva rutinene for igangsetting er på Ullevål for tiden? Finner ikke tydelig informasjon på hjemmesiden deres.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 De nye retningslinjene for alle sykehus i Norge er: *Du skal på sjekk på sykehuset på dag 7 etter ul.termin *Du skal senest settes igang på dag 294 (11 dager etter ul.termin ifølge jordmor). Tidligere viss du er overvektig, høy alder osv.
Ziiona Skrevet 1. mars 2012 #3 Skrevet 1. mars 2012 Jeg hadde fødeplass på ullevål, og jordmor som jobbet der. Fikk beskjed om at de der setter i gang fødselen på dag 12 over termin.
Nurkfrid Skrevet 3. mars 2012 #4 Skrevet 3. mars 2012 De nye rutinene gjelder alle sykehus, men husk at ingen kan tvinge deg til å bli igangsatt. Det er et tilbud. Lurer litt på hvorfor du ønsker igangsettelse når babyen er så stor. Er det ikke bedre å vente til kroppen din er klar? Større sjanse for at fødselen går bra da. Jeg har ikke positiv erfaring med igangsettelse (42+1) og vil for enhver pris unngå det denne gangen. 29 lange timer som endte i hastekeisersnitt....
Mamma i vinden Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 Forstår det slik at du egentlug vil bli satt i gang før termin. Hør med legen din. Vet om de som har blitt satt i gang pga stor baby, men babyer blir ikke regnet som stor før 4,5 kg+. Jeg håper også å bli satt i gang pga svangerskapskomplikasjoner. Legen min antyda at det kunna være aktuelt ihvertfall. Kommer til å ta det opp med gynekolog på sykehuset under neste kontroll. Tror gjerne det er de som har siste ordet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå