Tante Gustava Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Vårt lille troll på snart 4 år er veldig stolt over at han greier å skrive navnet sitt selv. Dette resulterte i at han i et ubevoktet øyeblikk har skrevet navnet sitt på sofaen vår med permanent marker (slik tusjpenn som er beregnet på CD- og DVDplater). Han hadde skrevet det også flere steder, men der fikk jeg fjernet det med neglelakkfjerner (tips jeg fant på nettet. Funker kjempebra!). På sofaen derimot... Jeg vågde meg til å ta litt neglelakkfjerner også der, var jo begrenset hvor mye verre det kunne bli. Fikk faktisk fjernet en del. Det vil si, jeg fikksmurt det utover og gjort det svakere. Så istedetfor at det nå står et navn der med store bokstaver, er det en blå flekk på ca 3x7 cm Jeg har forøvrig prøvd med vanlig flekkfjerner, uten hell. Noen som har noen tiips?
Tante Gustava Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #2 Skrevet 29. februar 2012 Sofaen er forresten laget av beige alcantara/microfiber.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Prøv oppvaskmaskin pulver. Sterke saker. Tatt bort penn og tusj i vinduskarmer og på baderomsinnredning.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 Våtservietter inneholder en type olje som fjerner det meste, fungerer på vanlig penn, maling osv, men har ikke prøvd på vannfast tusj.. Ellers er oppvaskmaskinpulver et godt tips, det er det sterkeste vaskemiddelet vi har i hus som regel, Løs det opp i litt varmt vann og vask, men du risikerer jo å ta litt fare også da.
Gjest Ziva Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 På malte flater er FP våtservietter og Jif skurekrem tingen. Tusj på klær fjerner jeg med H-melk, dypper flekken i et glass med melk. Alle andre flekker på klær fjerner jeg med zalo. Har du våtservietter i hus så prøv forsiktig med de. Eller prøv med en fuktig klut (varmt vann) og litt zalo på. Lykke til med flekkfjerningen.
Tante Gustava Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 29. februar 2012 Takk for tips. Skal prøve dette
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #7 Skrevet 29. februar 2012 Cillit Bang kan være noe å prøve. Den har tatt bort vannfast tusj på harde flater ihvertfall. Men prøv bakom sofaen først, for å sjekke om stoffet tåler det. Plumbo har kommet i sprayflaske, veldig sterk den også.
Storebror & Lillebror Skrevet 29. februar 2012 #8 Skrevet 29. februar 2012 Jeg ville ha kjøpt flekkfjerner som selges i møbelbutikker. Har fått bort allverdens flekker på den ene sofaen vår (sandfarget i microfiber).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå