Gå til innhold

Mars damer!! Hvordan er formen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med mine to første hadde jeg mest bekkenplager i ryggen, mens denne gangen sitter smertene på fremsiden. Etter at magen sank på fredag har jeg faktisk blitt mye bedre, mens med de andre to merket jeg ingen forskjell. Så det kan nok være rett at det har noe med hvordan man er plaget med bekkenet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har termin 9. Mars.. og skal rett og slett ikke klage mer enn vond rygg og hoven kropp... Men nå må jeg virkelig innrømme at jeg gleder meg til og få kroppen min tilbake da... Men i bunn og grunn har jeg vert heldig med svangerskapet... har ikke hatt så veldig med plager, småting hele tiden, men ikke noe stort... gleder meg til og bli mamma nå!

Skrevet

Har termin 17 mars og kunne ikkje vert mer klar for att gullet skal komme til verden :) Er utrolig sliten for tida og har appsolutt ikkje matlyst :( søvnen er kjempe dårlig sia eg er kjempe tungpusten og har masse halsbrann.. Men de er vel sonn de er på slutten :P hodet har vert festa og gullet har vert klar over 4 uker ifølge jordmor og ho trur eg kommer til og få før termin, så her går eg bare og venter i spenning :)

Skrevet

*gah!* I dag er alt dritt. Har ikkje lyst å gjere noko, alt er ubehageleg og ingenting fristar. Har ikkje ein gong lyst til å strikke noko! Då er det gale...og ikkje får eg sove. Nei, dårleg dag i dag.

Får sjå positivt på det, det kan ikkje blir verre enn no!

(er mest det mentale det går på, er trøtt/sleta og har småvondter over alt). *blæh!*

Skrevet

Er 38 uker i dag og begynner å bli drittlei.. orker lite, våkner ørten ganger hver natt for å tisse og føler meg som en strandet hval:( Syte, syte.. har også mye "menssmerter", bekkensmerter og er mye trøtt. Venter også et stort barn (17% over normalen) så jeg håper fødselen starter snart. Er jo lov å håpe! Men tviler da.. gleder meg til å få babyen ut=)

Dagens klagesang..

Skrevet

Blæææh var på føden nettopp pga lite liv siste dagene, men alt så bra ut. Ingen som ville "kjenne" på med heller pga bra med liv. Jeg vil så gjerne vite om jeg er moden snart! 1 uke overtid på torsdag og skal heldigvis inn da. Masrier eller modningsrier eller what ever konstant!

Skrevet

jeg var til kontroll i dag, nurket har ikke festet seg, så er nok bare å vente litt til. 20 dager til termin i dag. åssen får dere vite ca fødselsvekt? ser flere skriver at fødselsvekten er ca sånn og sånn, enten i % eller i tall....

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

jeg var til kontroll i dag, nurket har ikke festet seg, så er nok bare å vente litt til. 20 dager til termin i dag. åssen får dere vite ca fødselsvekt? ser flere skriver at fødselsvekten er ca sånn og sånn, enten i % eller i tall....

Vi fikk vekstimert vekta til tulla på ultralyd i uke 37, var da 11% over det som er gjennomsnittet, men tar det med en klype salt, storebror ble estimert 13% over gjennomsnittet, de regnet med en vekt på ca 4 kg, han kom med sine 3460 gram :)

Her sitter man å håper på fødsel i natt eller de nermeste dagene ;)

Skrevet

oki, fikk du estimert vekta på ul på sykehuset eller hos gynekolog? jeg fikk det i uke 28, på 3d ul. men det er jo lenge siden! fikk ikke det hos gynekolog...

lykke til!

Skrevet

Jeg har også fått estimert vekten, men fikk bare vite at den var normal... Så det vil vel si en terminbaby på 3500 g

Gynekologen sa også at ungen legger på seg 200 g hver uke nå, så kommer hun en uke før tiden er det 3300...

Gleder meg til å se, og hun må gjerne komme i kveld.

Men selvsagt; nå er det kveld så nå har kynnerne/maseriene/modningsriene eller hva det nå enn er.... de har i allefall gitt seg... Grrr. Kan vi ikke bare få det overstått...?

Skrevet

lurer jeg også på, er jo ikke noe å vente på - egentlig!! har kynnere, modningsrier og mensverk 24/7 - i varierende hyppighet og styrke.. ulv ulv liksom! slitsomt rett og slett .-S

Skrevet

Hanaomi... Når tid er termin?

Skrevet

Noen som har født enda?? Syns det er ganske stille på fødselshistoriefronten...:)

11 dager til termin nå, har plutselig fått mye mer energi. Trenger ikke sove på dagen lengre, har sovet et par timer hver dag stort sett hele svangerskapet.

Nå er alt klart til lillegutt tror jeg, eller jeg har glemt fødebagen, men han må gjerne bare komme nå:)

Hvordan er dagene deres?

Skrevet

jeg har termin om 5 dager, ingen tegn på at noe har tenkt å skje enda.. Dagene går stort sett til å gjøre veldig lite, må spare energi til å lage middag :P heldigvis er samboer flink til å hjelpe til! ;) har kynnere, men ikke noen vonde og heller ikke så utrolig mange i løpet av en dag.. håper ting plutselig skjer!! familien begynner å bli utålmodig å sender sms nesten hver dag for å spø om det har skjedd noe, kommer jo til å si ifra men det virker ikke som om de tror vi kommer til å gjøre det :P vanskelig å holde ting hemmelig når man har en datter som trenger barnevakt om det skjer på ettermiddag/natt!

Skrevet

Har termin om 11 dager, er søkkelei!! Den ene dagen er den andre lik - tross mye kynnere/mensverk og noe jeg mener er modningsrier. Falt så lang jeg var her om dagen, men selv ikke det fikk noe til å skje... Den lille har det IKKE travelt!

• 3 uker senere...
Skrevet

Neida, du er ikke alene:) Ble ikke noe mars barn her i gården gitt... Når hadde du termin?

Skrevet

jeg hadde 26. mars, du da? åssen går det med deg? jeg blir satt i gang i morgen... veldig spent! håper alt går bra :-)

Skrevet

Jeg hadde også termin 26 mars og blir satt i gang på fredag. Er lei nå kjenner jeg, har vonde kynnere om nettene så sover fint lite for tiden. Men nå er vi snart i mål:)

Masse lykke til:)

• 4 uker senere...
Skrevet

takk for det, her kom lillesnupp langfredag - jepp! og det ble en lang fredag for å si det sånn.. ble satt i gang torsdag morgen og ungen kom fredag kveld.

håper alt gikk bra med deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...