bamali 2rosa og 1blå Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Jeg har termin 26 mars, venter nr tre. Formen er tålig bra, har vært plaget med gjentagende omgangssyke siden november så energien er ikke helt på topp. Bekkenet krangler noe for tiden, tror mye skyldes at jeg har en frøken på 17 mnd som fremdeles må bæres på en del. Den siste uka har jeg hatt mye nesten vonde kynnere, de kommer med en gang jeg beveger meg. Så nå har jeg lært eldstejenta å strikke sånn at vi kan gjøre litt stillesittende aktiviteter nå på slutten:) Kjedelig å ha vinterferie med en høygravid mamma med lite energi.. Hva med dere andre?
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Eg har termin 17. Mars, så idag er eg 38+0 :-) Formen har vert bedre, di siste ukene har det blitt veldig tungt, blir fort sliten. Såver dårlig på nettene, og har ett vondt bekken som fort stivner seg til. Dette er første uka i permisjonen, deilig! ( har vert 50% sykemeldt siden desember) Har en gutt på 3, som kom 36+0 så håper at jenta imagen ikke drøyer det for lenge med å komme ut, hun er jo heldigvis ferdig utviklet nå :-) Spennende tid i vente, lykke til alle samme :-)
prøver1991 Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Jeg har termin 25 mars. Har di siste ukene vært ordentlig plaget med søvn, sover ikke lengre på natten siden det har blitt så utrolig ubehagelig å sove med stor mage, bekkenløsning og jeg står opp ca 4 ganger hver natt for å gå på do . Veldig slitsomt, hele kroppen har blitt så utrolig tung, så det skal bli godt når babyen har kommet.
☆☆☆ Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 Har termin 11. mars. Har nesten ikke kynnere, og det bekymrer meg litt. Det får meg til å tenke at hun blir værende i magen til de må sette i gang fødselen.. Jeg er egentlig i god form, bekkensmerter ved bevegelse, halsbrann og etterhvert veldig vondt under høyre ribbeinsbue. Utover det går det veldig bra, egentlig...
Fru.Vestavind Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 I går og i dag har forma vore DåRLEG! Såpass dårleg at eg går intenst og håpar på skotårsbaby... Trudde botnen var nådd i går, men i dag har eg fått kvalme i tillegg til dei plagene som var her frå før. Jippi....:/ Har ikkje termin før 25.mars, men hadde blitt overlykkeleg om ungen kom NO! *sukk!* (ev. at formen blir betre). Tung dag i dag...
klatrejenta Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 Heisann Har termin om 4 dager (4. mars) og er i uforskammet god form (sitat min fastlege) slik jeg har vært i hele svangerskapet. Har hatt veldig få plager og veldig få vondter, eneste som er et lite prosjekt er å ta på seg sko og snøre disse. Permisjonsdagene har gått med til å klargjøre leiligheten for baby og "style leilighet" for innvasjon av slekt og venner når lilletulla kommer. Nå begynner jeg å bli ferdig med det også (nei, vindusvask satte dessverre ikke igang fødselen) så nå hadde det vært fint om hun snart kunne tenke seg å komme.
<3marsbaby12 Skrevet 29. februar 2012 #7 Skrevet 29. februar 2012 Jeg har termin 10 mars. Merker ikke så mye til kynnere jeg heller, men jordmor beroliget meg med at jeg har dem likevel, selv om jeg ikke merker så mye til det. Formen er egentlig bra, har meldt meg på treningssenter og følger opp med yoga og gåing/forsiktig jogging:) Det er gøy, får mange rare blikk, og vaktesteren spør stadig om han skal ha bilen klar, hehe:) Har måtte bytte til hard madrass, da det var skikkelig vondt og vanskelig å snu seg i vår vanlige myke seng. Bedre nå, men våkner likevel hver gang "hvalrossen" skal bytte side:) Gleder meg masse til veslejenta er i mål, begynner å bli lei av å vente....! Men er jo førstegangs, så må vel bare belage meg på å kanskje vente et par uker til... Lykke til alle marsdamer:)
turbooglykkelig Skrevet 29. februar 2012 #8 Skrevet 29. februar 2012 Jeg har ikke termin før 9/4, men har hatt så mye premature rier at jeg lurer meg litt inn i gjengen deres Formen min er egentlig litt bedre nå, etter at magen endret se veldig i helgen. Trodde den hadde sunket mye, men på sjekk hos jordmor i dag mener hun så absolutt ikke at han har sunket... Men det er mye mindre liv og magen er konstant hard - virker som om jeg har en kynner hele tiden. Så da sitter jeg her, på venterommet på gyn.pol. og venter på en liten ekstra sjekk for å se at alt er bra. Det er jo sikkert det, men jeg kjenner jeg er overraskende bekymret denne 3. gangen. Dessuten har jeg fortsatt ikke lagt på meg en eneste kg i svangerskapet, og det synes jeg er litt rart... La på meg lite de forrige gangene også, men da gikk jeg først litt ned og så litt opp igjen. Nå har jeg bare vært stabil. Har langt mindre matlyst enn vanligvis, men er da tross alt i ganske god form og spiser alle måltider... Hmmm, ikke meg imot altså, er ikke spesielt flink til å slanke meg resten av livet (men ikke spesielt overvektig heller). Sålenge lillebror har det fint, er jeg veldig fornøyd - men nå føler jeg meg veldig usikker. Prøver å dytte litt på magen her jeg sitter, men overhodet ingen respons - godt å få det sjekket...
**lykke!!** Skrevet 29. februar 2012 #9 Skrevet 29. februar 2012 Hei. Har termin 9 mars, og nå er formen elendig, jeg trodde fødsel var i gang i går, men det stoppet opp... i dag har jeg konstante kraftige murringer i mage og nedover lårene, i tillegg kom det litt blod i dag, håper noe er i gang snart og at jeg ikke blir gående med konstante murringer i over en uke til!! syte syte syte, hehe
Glupsk Skrevet 29. februar 2012 #10 Skrevet 29. februar 2012 Temin i morgen å er på randen. Om han skal ommøblere så inni **** på "rommet" sitt kan han likesågodt komme ut å være pøbel. Magen er ikke sunket, hodet ikke festet og lurer på om det ikke blir fødsel før neste skuddår.
Hanaomi Skrevet 1. mars 2012 #11 Skrevet 1. mars 2012 jeg har termin 26. mars.(36+5) ungen snudde seg og har ligget med hodet ned siden uke 30. Har hatt mye kynnere og modningsrier siden uke 32. de har kommet med varierende styrke og i varierende hyppighet. Sover faktisk greit om natten for tiden, men er jo opp tre ganger (til faste tider) på do. Har vært mye plaget med bekkenet siden uke 17, men trening har gjort underverker! Nå ligger ungen stabilt og gjør bekkenet og hverdagen lettere for meg. Ungen har ikke festet seg, så vidt jeg vet. Men magen har sunket og jeg er ofte kvalm, løs i magen. Mye ommøblering her også, og hikking. Tror ikke ungen har skjønt at det er litt dårlig med plass der inne. Enig med deg, Lillemin12, den kan like godt komme ut å være pøbel. Dessverre virker det ikke som ungen har det travelt, så forbereder meg på å gå over nå....
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 1. mars 2012 #12 Skrevet 1. mars 2012 Har termin 19. mars og er i veldig god form. Litt sliten, halsbrann, kramper i beina om natta, tungpustet, lavt blodtrykk og lite bevegelig, men litt må man regne med. Jeg har overhodet ingen grunn til å klage. Noen mener at magen har sunket, men det følest ikke slik fordi jeg føler den står høyt oppe under puppene... Klarer ikke helt å bestemme meg om jeg vil at babyen skal komme enda eller ei.... er jo siste gang jeg er gravid og ikke er jeg lei så... Var redd da jeg ble gravid for at jeg skulle slite med bekkenet denne gang, kunne liksom ikke være så heldig at jeg fikk 3 "fantastiske" svangerskap, men så heldig har jeg iallefall vært. TIng begynner å komme iorden nå. Monterte kommoden som skal fungere som stellebord i dag, men må ha litt hjelp til å borre hull til håndtakene.. Hvorfor kan de ikke borret på forhånd GRRRRRR hehe Eneste som gjenstår nå er å rydde ut av et soverom, som har blitt overfylt i forbindelse med oppussing, gjøre litt rent og re opp sengen der til barnevakten (dersom det blir nødvendig) Men jeg har bestilt at fødselen skal starte kl 0830 med rier hjemme en ukedag slik at vi ikke trenger barnevakt hehe. Håper ungen kommer ut lydig ;-) I tillegg må jeg vaske vogna og se om bilstolen passer i bilen (har kanskje litt god tid? ), vaske vogga og hente sengen til ungen... Så er alt klart... Har hatt et svangerskap preget av kynnere, men nå er det kanskje bare en og to til dagen, så jeg tror ikke noe fødsel er nært forestående her i huset...
Happy H Skrevet 2. mars 2012 #13 Skrevet 2. mars 2012 Er tredjegangs med termin 18mars:) Har hatt mye kynnere dette svangerskapet, og en del murringer siste to ukene. Hode festet seg i uke 36, så alt er "klart" hihi.. Bekkenplagene ble mye bedre når d skjedde noe som gjør dagene mye bedre!! "sliter" ellers m de vanlige plager, halsbrann,leggkramper,dårlig søvn.. Må innrømme d er tungt å gå gravid m tredjemann,lite tid til avslapping og egenpleie m en4 og 6åring i hus. Var i tilleg på kontroll onsdag og snuppo i magen e 3400g alt;) så ho kan godt komme ut no!!! 38+0 i dag!
Fru.Vestavind Skrevet 2. mars 2012 #14 Skrevet 2. mars 2012 Etter at vi bikka over i mars månad har forma og hummøret på mirakuløst vis blitt vesentleg betre! Har i grunn ingenting å klage på, men merkar jo sjølvsagt trykk og spark mot ribbein samt bittelitt i hofta/bekkenet av og til, skjønt ingen av delane er så ille at det er noko å bry seg med;) Har endeleg bikka 37+0, så no er ikkje magebuaren i fare for å bli prematur! Veldig godt med milepælar som det! Skal til jordmor i dag, og lurer litt på å spørre om ho kan skjekke om eg er begynt å bli moden (Er overbevist om at ungen kjem enten i god til før termin, eller så kjem han den 28.mars. Så greit å vite kor landet ligger). Men er litt usikker på om eg tørr spørre ho om det..har ikkje verdas beste kjemi, ho er heilt ok, men litt usikker på om eg vil ha ho "oppi der";P Det vil dagen vise. Grunnen til at eg vil blir undersøkt, er fordi eg har hatt nokre omgongar med "prematurrier" eller kva eg skal kalle det (rundt veke 31), samt myyyykje kynnerar og andre merkverdige teikn siste veka/halvanna veka. Hadde vore kjekt å sjå om det gjer noko med kroppen, eller om det kun er "tomtrening". Det siste ville jo vere litt nedtur, men likavel ein god peikepinne på om noko nermar seg. Ha ein fin dag jenter!
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 2. mars 2012 #15 Skrevet 2. mars 2012 2 gangs fødende her Har termin 9 mars. Fikk vite for 2 uker siden at jeg var fullmoden, hadde sterke kynnere og kjente "tak" i ryggen, og jordmor sa at fødselen var nok rett rundt hjørnet, men her sitter man fortsatt Trodde enderlig det var i gang i går, da kynnerne ble sterkere og startet å få rytme.. Men den gang ei, ble lurt godt Sover svært dårlig på natt, da jenta i magen blir liggende å presse mot mellomgulvet mitt hele den tiden jeg ligger, og bekkenet er ikke helt i orden. Tror nok ikke jeg har noe bekkenløsning/låsning, kjennes mer som om det er jenta som ligger å konstant presser mot bekkenet. Utenom det blir man jo sliten med en aktiv 1 åring i huset, men er heldig med svigermor som hjelper meg en del nå på slutten, så jeg kanskje får hentet inn litt krefter til fødselen også Mistet 1 liter blod sist fødsel, som ikke er mer enn så vidt et år siden, og er først i disse dager at blod% min nermer seg normalt. Hadde en blod% på 5,7 etter fødselen, hele svangerskapet har det ligget på 8%, men sist sjekk var det på hele 12%, og er jo 15 som er normalen, så er nesten i mål hvertfall Og det merkes på energi og form, takler litt mer enn det jeg gjorde i starten av svangerskapet
Fru Eriksen Skrevet 2. mars 2012 #16 Skrevet 2. mars 2012 4 dager til termin her, og formen er ganske bra. Stor og tung er jeg jo, men er så heldig å kunne slappe masse av, så de fleste vondtene er godt under kontroll. Går også til akupunktur en gang i uka, noe som hjelper veldig på ryggen og nattesøvnen. Så nå skal jeg faktisk klare noen dager over termin og Aner ikke om hodet har festet seg enda, men på de siste kontrollene har hodet ligget ned ihvertfall.
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #17 Skrevet 2. mars 2012 Vi var jo en del mars damer:) Er 37+0 i dag, så nå kan lillebror bare komme om han vil:) De siste par dagene har vært pyton, skikkelig drittlei enkelt og greit. Men det er bedre i dag, har ikke så vondt og bare går her og nyter det nydelige vårværet. Snart i mål uansett:)
KCJ Skrevet 2. mars 2012 #18 Skrevet 2. mars 2012 11 mars her... vært på topp hele svangerskapet, men nå siste uken er jeg både kvalm og har halsbrann :s Og ikke minst tjukk!!!!! jeg har den siste mnd gått fra å være pen gravid til å bli ei dundre på nærmere hundre!!! Jeg er klar.. men her er ikke hode festet og jeg har ikke hatt en enest kynne!!! :SS:S:S å jeg er lei! Danser sving om kveldene og går lange turer... merker ikke noe fremgang.. snur jeg meg på høyre side på natten, ja da føles det ut som om ungen/magen henger igjen på venstre :S Jeg vil føde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fru.Vestavind Skrevet 2. mars 2012 #19 Skrevet 2. mars 2012 11 mars her... vært på topp hele svangerskapet, men nå siste uken er jeg både kvalm og har halsbrann :s Og ikke minst tjukk!!!!! jeg har den siste mnd gått fra å være pen gravid til å bli ei dundre på nærmere hundre!!! Jeg er klar.. men her er ikke hode festet og jeg har ikke hatt en enest kynne!!! :SS:S:S å jeg er lei! Danser sving om kveldene og går lange turer... merker ikke noe fremgang.. snur jeg meg på høyre side på natten, ja da føles det ut som om ungen/magen henger igjen på venstre :S Jeg vil føde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan godt skjønne du er sliten og lei, er ikkje kjekt når ein går frå å vere i tipptopp form, til å føle seg "ubrukeleg". Det at det følest som om magen heng igjen på venstre sida kan jo vere eit pluss, for når ungen ligg i mest gunstig stilling, så er det med hovudet ned, og ryggen på mors venstre side. Og i og med at magen "heng igjen" så kan det kanskje tyde på at den har festa seg? Lov å hope og tenke positivt i alle fall;) Ein kan kjenne om hoduvet ligg ned og er festa, dersom ein veit kva ein skal kjenne etter (skal kunne kjenne ein "ball" over skambeinet og enten kan det bevegast(ikkje festa) eller så kan den ikkje(festa)). Får håpe forma di blir litt betre, slik at du slipp å føle at alt er så tungt. Er ikkje mange dagane igjen, uansett om du måtte gå maksimalt på overtid, men det satsar vi på at du slipper;)
Fru.Vestavind Skrevet 2. mars 2012 #20 Skrevet 2. mars 2012 Var hos jordmor i dag (som nemnt lengre oppe), og ho kunne bekrefte noko eg har hatt misstanke om: hovudet til lillebror er festa!!! Alle gode ting skal memorerast og plukkast fram på dårlege dagar om dei måtte dukke opp;) I dag har vore ein fantastisk dag!! Ha ei strålande helg!
¤ frk. C med 3 små ¤ Skrevet 2. mars 2012 #21 Skrevet 2. mars 2012 Har også termin 26. mars. Og formen er vel ganske bra. Tungpustet, halsbrann, sover litt dårlig. Har også endel kynnere. Har fått vasket huset i dag, dvs; kjøkken, stue og gang, med god hjelp av den kommende storebror, hehe, hadde ikke klart det uten ham Noen sier at magen har sunket, men det kjenner ikke så veldig sånn ut. Hodet var ikke festet på siste kontroll, det kjennes forresten ut som hun fremdeles snurrer alle veier der inne
mor til snart 4 Skrevet 2. mars 2012 #22 Skrevet 2. mars 2012 har termin 25.mars men er ikke særlig form. Venter nr. 4. men i neste uke skal jeg sittes i gang, lovet fødsel innen 9 mars. skal bli deilig å få prinsessen i mine armer.
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 2. mars 2012 #23 Skrevet 2. mars 2012 Så moro da 3_blir_4 Her fikk vi bekreftet at hodet hadde festet seg da jeg startet på uke 37, man føler automatisk at skuldrene senker seg litt, da erdet ingen risiko om vannet går først, slipper å "kaste" seg ned i liggende stilling.. Eller kanskje det bare er jeg som har spillt det senariet i hodet mitt 1000 ganger? hehe.. Men er det lissom ikke meningen at bekkenplagene skulle minske når hodet fester seg?! Synes alle sier det jeg; "når hodet festet seg, så gjorde det så mye bedre for bekkenet", "bekkenplagene ble minimale, nesten borte når hodet festet seg" osv osv. Her har bekkenplagene blitt ekstreme ETTER at hodet har festet seg, jeg klarer så vidt bevege meg, å løfte sønnen vår er noe jeg kan glemme, om han ikke blir lempet opp i hendene mine av noen andre, og jeg ser ut som en pingvin når jeg går, da bekkenet hindrer meg fra å gå normalt. Nei, håper bare den jenta vil komme seg ut snart, så jeg "får igjen" kroppen min
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #24 Skrevet 2. mars 2012 Har også hørt at bekkenplagene skal bli så mye bedre når hodet fester seg, men kan ikke si at jeg merket det med de to første. Vet ikke om hodet er festet på denne karen ende, skal på kontroll om en uke. Jeg oppdaget i ettermiddag at magen har sunket mye. Lårene dulter plutselig borti magen når jeg går i trappa..hehehe...Et lite tegn på at det nærmer seg slutten:)
Hanaomi Skrevet 4. mars 2012 #25 Skrevet 4. mars 2012 her ble bekkenplagene bedre da hodet og ungen falt ned. Tror ikke hodet har festet seg enda, men i følge fysioterapeut pleier bekkenet å bli bedre pga mer stabil vekt på det. jeg også vagger og har litt vondt for å gå, men det er pga magen og at ungen ligger lavt og presser på, ikke pga bekkenplagene. de er riktignok ikke helt borte, men jeg er myyyye bedre. tror det kanskej kan ha noe å si hvordan man er plaget med bekkenet, om det hjelper eller ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå