Gå til innhold

Får ungene deres lov til å ta salto på trampolinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra hvilken alder mener dere det er greit?

Skrevet

ja, om de vil det får de selvsagt lov til å gjøre det. Mine barn er 5 og 8, men jeg ser ikke for meg at noen av de ville prøve enda. Jeg vet ikke helt hvilken alder, men jeg tenker at normale barn ikke vil prøve før de er store nok? Jeg husker at jeg drev mye med det selv, men tør ikke nå lenger...

Skrevet

Fra hvilken alder mener dere det er greit?

Nei. Ikke egne barn og heller ikke nabobarn som får gjøre det på egen trampoline. Vår trampoline, våre regler. Jeg er operasjonsykepleier, og har sett min andel skader fra uvettig trampoline bruk.

På trampolinen står det faktisk også at en ikke skal hoppe slik grunnet fare for nakkeskader.

Skrevet

Min får lov, men han trener aktivt turn 4ganger i uka og har full kontroll på både folengs og baklengs salto...

Skrevet

Har ikke så store barn enda, men ser for meg at det er noe overbeskyttende å skulle nekte barna noe slikt? De gjør det vel ikke selv, om de ikke mener de vil klare det? Og en gang må være den første. Går selvsagt utifra at trampolinen er sikret med nett og plast/gummi over fjørene, og at de ikke er flere på trampolina samtidig når noe slik prøves.

Skrevet

Har aldri nektet de noe som helst på trampolinen jeg, både 2.klassingen og 5.klassingen tar salto.

4-åringen stuper kråke og synes hun er like flink som dem ;)

Skrevet

De får bare lov til å ta salto om de er alene der inne (er 9 og 13). Om de er flere på trampolinen er det ikke lov å gjøre sånt. Vi har også streng regel om at det ikke er lov til å være på trampolinen om det ikke er en voksen ute som passer på. Har slitt med at naboen lar barnebarna bruke vår trampoline uten at det er noen voksne i nærheten (de er bare 4 år), så vi har satt lås på glidelåsen i sikkerhetsnettet.

Skrevet

Ja, får de til å ta salto så får de lov. Bare eldste på 7 år som får til, da, og han kommer ikke helt rundt. Men man ser vel an ungene, er mer redd for ukontrollert herjing på trampolina mange unger sammen.

Skrevet

Hvis de får det til? Den eneste måten de kan få til noe sånt, er jo ved å øve seg.

Usikker på når seksåringen vår begynte å ta salto, men tror det var før han fylte fem.

Skrevet

Ja det får de lov til, er 10 og 12 år. Men det er kun lov når de er alene på tarmpolina, altså kun 1 person. Tror ikke de hadde fått lov om vi ikke hadde hatt sikkerthetsnett

Skrevet

Huff... Auuu... Jeg knakk ryggen når jeg var mindre da jeg prøvde å ta salto på trampolina.

Holdt på å gå riktig galt det der. Får vondt bare av å tenke på det!

Skjelettet blir jo stivere og stivere jo eldre barnet blir, og jeg tror det faktisk er verre når eldre barn gjør "salto-triks" på trampolina enn yngre barn.

Det er veldig lett å lande "forkjært" på en trampoline, især når det er flere barn som hopper samtidig.

Vi har ikke trampoline, rett og slett fordi jeg blir hysterisk pga. min ulykke som barn. De får hoppe hos naboene, og (heldigvis?) har jeg ikke kontroll på hvordan de hopper der, så lenge trampolinen er sikret på en forsvarlig måte.

Skrevet

Min 4 åring får det, men det er fordi jeg har trenigs-og sikringskurs innen trampett og trampoline:)

Skrevet

Nei

De er 4 og 8 år, men trmpolinen vår er ganske liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...