Gå til innhold

Forsvare masteroppgave...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har snart muntlig forsvaring av masteroppgaven min, og er skikkelig nervøs nå. Noen som har gode råd? Hvordan skal jeg forberede meg?

Skrevet

Les oppgaven din godt. Kartlegg de viktigste punktene så du har en struktur og knagger å henge det du skal snakke om på. Ellers er det jo en oppgave du har jobbet mye med og som du forhåpentligvis kan stå inne for så jobb med å slappe av og visualiser det du vil si. Hovedproblemet er jo at man blir nervøs tenker jeg. Lat som du snakker med ei vennine. Evnt øv deg på å legge det frem for noen du stoler på.. Lykke til :)

Skrevet

Takk :)

Nervøs er bare forbokstven :S

Ja, har jobbet med dette alene, så vet begrunnelsen for hver lille filleting i oppgaven, men er så redd for å få spørsmål utenfor oppgaven min, som jeg ikke greier å svare på :S

Skrevet

Hm.. da ville jeg gått for et ærlig svar alà "det er jeg litt usikker på men ut ifra oppgaven min antar jeg..." osv. Jeg tenker at så lenge du ikke later som du kan noe du ikke vet svaret på og sier det som det er så viser det at du tar temaet alvorlig og ikke ønsker å spekulere på noe du er usikker på. Ingen vet alt og det er jo en ærlig sak. Men å kunne reflektere over noe som angår temaet ditt kan du jo gjøre så lenge du helgarderer deg med å si at det er din refleksjon, din tolkning basert på ditt erfaringsgrunnlag/kunnskapsnivå. Detta går helt sikkert fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...