Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du og kjæresten din faste dager dere står opp med de små?

Hva med helgene og i ferier?

Jobber begge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen jobber mandag til fredag,og forsvinner ut døra sånn rundt klokka 6, da sover jeg og lillemann og hundene. Jeg står opp sånn mellom halv 8 og 8 når lillemann våkner, er hjemme i ulønnet permisjon nå,

I helgene står jeg opp lørdagene (siden mannen har stått opp tidlig hele uka) også vekker jeg og lillemann han sånn i 9-tiden. På søndager står mannen opp med hanog jeg får sove litt lenger.

I ferien bytter vi litt på etter hva som passer der og da ;)

Skrevet

Jeg står alltid opp med lillemann. Vi jobber/går i bhg 3 dager i uken, men mannen jobber man-fre. Han begynner på jobb kl 06 om morgenen, og står derfor opp kl 05.

De dagene jeg og lillemann har fri eller helg sover lillemann til kl 09-10 uansett, så det er ikke noe "problem" for meg å stå opp med han. Mannen får sove så lenge han vil i helgene siden han har vært så tidlig oppe hele uka. Han pleier å stå opp i 10 tiden da..

Skrevet

Begge jobber, men jeg jobber ofte kveld og ikke hver dag, så jeg står opp med han om morgnen, pappaen er jo oftest løpt på jobb allerede.

I helgene bytter vi på å sove lenge, ingen fast dag, tar det etter hva vi vil. Den som sover lenge har ungen frem til kl. 7 dagen etterpå, og må da stå opp om natta med han. Funker det. Da blir det hvertfall ikke urettferdig.

Skrevet

På ukedagene står mannen grytidlig opp og har allerede dratt på jobb når vi står opp (sånn at han kan bli tidlig ferdig og komme tidlig hjem). Jeg tar derfor morgenstell av begge barna på ukedagene.

I helger står mannen opp med begge ungene både lørdag og søndag.

I ferier varierer det. Enten står mannen opp, eller så står vi begge opp samtidig.

Og ja, som du sikkert skjønner er mannen min a-menneske og synes det er helt greit å stå opp.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg er alene og står opp med henne hver dag 365 dager i året. Tjohoo ;)

Skrevet

Er fortsatt hjemme i ulønna perm, så jeg som står opp med henne (evt tar henne på natta hvis hun skulle finne på å våkne eller er syk). Vi står opp 07-07.30.

I helgene sover vi lenge en dag hver. Har vi fri mange dager på rad, så sover vi lenge en dag hver og står opp sammen de andre dagene, for det er koselig, syns vi :-)

Skrevet

Jeg står opp med han alle dager unntatt en helgedag. Her er pappan hjemme mens jeg jobber 80%. grunnen til at jeg står opp er fordi jeg heller gjør det enn å stå opp om natta, også er jeg ikke hjemme fra jobb før 19, så hvis jeg skal få vært sammen med han må det være om morgenen.

Skrevet

Er du HELT alene med henne? Har ikke pappan samvær heller? ære være deg da :)

Skrevet

Som regel jeg som står opp, pappan er borte annenhver uke. I ukedagene står jeg opp uansett da jeg skal på jobb, steller mini og har han i BHG.

Annenhver lørdag eller søndag sover jeg lenge. Nå har jeg ikke gjort det på evigheter da. Er sykmeltd i 80% nå, så da kan jeg legge meg etter jeg har sendt mini i BHG. Skulle hatt han hjemme mer, men jeg klarer ikke stimulere han, er gravid og formen er dalende :P

Pga jeg er SM så kan pappan få sove "lenge" når han vil (Han er som regel oppe kl 09 uansett da) Han jobber 14 timers vakter de ukene han jobber så det er rimelig tøft tror jeg.

Etter hvert når lille beby kommer så må han jo trå til mer, stå opp med mini og stelle han til BHG når han er hjemme. Jeg må ha begge alene annenhver uke og er spent på hvordan det går :S

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Er du HELT alene med henne? Har ikke pappan samvær heller? ære være deg da :)

Er HELT alene :) Eller ikke HELT da for jeg har jo henne ;)

Barnefar har selv valgt å verken ha kontakt eller samvær, så jeg har vært alene siden hun ble født. På toppen av det hele har jeg valgt å flytte langt fra familie for å studere, så ja, jeg er helt alene med henne 365 dager i året ;)

Skrevet

Begge jobber, han vanlig 8 - 4, jeg jobber skift. I ukedagene står han opp først, skal jeg på dagvakt steller han henne mens jeg spiser, så leverer jeg i bhg. Har jeg fri eller jobber kveld, sover vi så lenge frøkna bestemmer (som regel rundt 07.30). I helgene sover han lenge på lørdager, jeg lenge på søndager. I ferier står vi opp annenhver dag.

Nattevåk er det heldigvis lite av, men det er den som er mest i koma som sover videre, så ikke noe fast system.

Skrevet

Her er jeg hjemme med vesla ennå, men det er likevel pappa'n som står opp bortsett fra mandager. Han jobber en del og gjerne sene dager og ønsker selv å ha litt tid med jentungen hver dag....og det er ikke meg i mot :-)

I helger/ferier bytter vi på......men det er faktisk far i huset som somregel står opp først da også.

Imidlertid har jeg nettene (det er heldigvis sjelden nå, men om så) og ved sykdom, i tillegg til hele dager og legging 90% av tiden.

Han jobber fullt +, jeg studerer.

Skrevet

Gud så heldige dere er som har barn som sover så lenge på morgenen. Her står snuppa opp klokken 0600 hver dag. Hun har av og til sovet til klokken 0620 og da er det jubel i heimen. Når legger dere barna deres??? Er frøkna mi unormal som våkner så tidlig?

Skrevet

[quote name=Mammaen til Daniel og Ida :o)' timestamp='1330714566' post='144046506]

Gud så heldige dere er som har barn som sover så lenge på morgenen. Her står snuppa opp klokken 0600 hver dag. Hun har av og til sovet til klokken 0620 og da er det jubel i heimen. Når legger dere barna deres??? Er frøkna mi unormal som våkner så tidlig?

Han våkner alt fra 6 til 7.30 og har nettopp sovna nå.

Skrevet

[quote name=Mammaen til Daniel og Ida :o)' timestamp='1330714566' post='144046506]

Her legger han seg 19-19.30 og sover til som regel mellom kl 08-09.00. Kan våkne til i 05-06 tiden men da kommer han bare oppi senga til oss og sover videre.

Enkelte dager så våkner han både tidligere og senere. I dag våknet han 06.30.

Det variere hvem som står opp med gutten. Jeg er hjemme med han så jeg tar han i ukedagene + nettene. Mannen jobber, og står gjerne opp i helgene så jeg får sove. Det variere hvem som er mest våken.

Skrevet

Jeg har perm uten lønn og står opp alle hverdagene og natt hvis lillegull våkner noe hunn gjør i blandt.. Sover lenge enten lørdag eller søndag. Varierer hvem av oss som er trøttest så det tar vi på sparket. Sambo jobber 8-16 hver dag. Som regel er våkner snuppa av at han står opp...Men synes det er koselig å stå opp nogenlunde samtidig også alle tre men den søvnen vinner ofte gitt.... Er så deilig å bare kunne slumre og stå opp akkurat når man selv vil:-) Snuppa sover fra kl 19 ca til ca kl 07-08...

Skrevet

Min legger seg ca mellom 18.30 og 19.00. Sover til mellom 07.00 og 08.00 som regel. Noen ganger har hun t.o.m strekt det til 08.30. Men hun sover lite på dagen, det har hun alltid gjort. Hennes fetter derimot er en kronisk morgenfugl. Han er 9 mnd eldre en min, der starter dagene alltid mellom 05.00 og 06.00. Når han var på sitt verste startet begynte han fra 03.00 og utover:P Så jammen forskjell på de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...