Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Fordi "alle andre" får lov (det viste seg at "alle" var 2 gutter i klassen... Hva får foreldre til å la små barn spille sånne spill?? Det er en grunn til at det er 18 års grense! Det er vold, mord, sex ++ Han syns nå jeg er verdens kjipeste mamma som sa at det absolutt ikke var aktuellt!! At jeg kom til å inndra playstationen hvis han finner på å spille såne spill, her eller hjemme! Burde jeg si noe til de andre foreldrene? jeg vil ikke han skal sitte ¨spille n¨r han er på besøk til de som får lov! Noen sns kanskje jeg overdriver, men det får bare være!
Mandalas Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Jeg syns ikke du overdriver! Hva i alle dager skal så små barn med slike spill? Merkelig spør du meg..
Mandalas Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Og hvis de to guttene er noen sønnen din ofte er hos, så ville jeg faktisk tatt en tlf dit og sagt at han ikke får spille det. Så hadde jeg heller fått være kjipe mammaen.
MamaLadyBug Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Jeg synes IKKE du overdriver! Har en stesønn på 10 som veldig gjerne vil spille disse spillene. Jeg sier konsekvent nei, det samme gjør hans mor og far. Disse spillene er ikke egnet for så små barn. Som du sier, det er en grunn til at det er 18årsgrense på dem.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Faktisk er det ikke alle foreldre som vet det er 18 år på det spillet. De tenker leker, og at det da er greit for barn. Vet du hva det spillet går ut på? Jeg vet, og det er noe av det mest demoraliserende jeg har opplevd. Og det har ikke med aldersgrensen å gjøre. Jeg har selv gått til kilden(les foreldre) for det der "alle andre" ang det spillet der, og sagt min mening. I sinne, ja! Jeg har også gått til DVD-utsalg og skjelt dem ut, fordi de ikke har overholdt aldersgrenser på filmer. Bl a dette - 18-års(motorsagmasakren) solgt til en på 10???? Hva er da vitsen med aldersgrenser? Jeg VET jeg er en vrien mor i manges øyne
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 Ja gutten min er ofte hos de. Skal ta en tlf til foreldrene. Samboeren min har spilt dette spillet me før, og støtter meg 100%.. Skjønner ikke at ikke foreldrene sjekker aldersgrense og hva spillet går ut på! HI
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #7 Skrevet 28. februar 2012 Det er absolutt ikke greit at så små barn spiller sånne spill. Har selv en seksåring som veeeldig interessert i Xbox og spill, men spill som gta (call of duty osv) vet han at han må vente mange år med å spille, det er helt uaktuelt.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #8 Skrevet 29. februar 2012 Dette er et stort problem, foreldre gir disse spillene til unge barn, og vi som følger litt med blir "tverre" foreldre. Gta - stjel en bil, plukk opp en hore, ha sex med henne, drep henne = god helse. Meget lurt å la gutter som ikke har ferdigutviklet moral spille slikt..
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #9 Skrevet 29. februar 2012 En 7-åring eller 14-åring for den saks skyld skal ikke spille den type spill. Dessverre er det noen foreldre som aldri sier nei til sine barn eller har grenser i forhold til hva de spiller eller ser på tv. Jeg har en stesønn på 14 som har spilt disse spillene siden han var 9-10 år gammel, hvor mor har kjøpt disse til han. Han var 10 år første gang jeg ble klar over det, da var jeg alene hjemme med han og min spontane reaksjon var at han ikke fikk lov å spille det spillet, husker ikke hva det heter med det var skyting, stjeling av biler, voldtekt og drap av prostituerte osv osv, og at vi skulle snakke med faren hans. Faren ble like sjokkert som meg og enig i min beslutning, sønnen sladret til sin mor og det endte med at hun skjelte ut meg etter noter, har aldri noensinne blitt kalt så mye stygt iløpet av 5 min. Sønnen spiller disse spillene hos sin mor, men ikke hos oss. Moren går og snakker stygt om meg til alle hun møter, sier at jeg nekter hennes sønn å være der, og at jeg er slem, forskjellsbehandler, og har til og med sagt til sønnen at jeg har sagt at faren hans ikke er faren hans. Så jeg har lenge skjønt at mor ikke er frisk, og fikk dette bekreftet i sommer da hun ble innlagt på psykiatrisk. Så min konklusjon er, si fra hva du mener om disse spillene og se på reaksjonen fra de voksne, jeg ville ikke latt mitt barn være i hus hos mennesker som helt tydelig har store mangler på det mentale planet.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #10 Skrevet 29. februar 2012 Oi, nå følte jeg meg litt mislykka som foreldre siden min åtteåring aldri har hørt om GTA...
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #11 Skrevet 29. februar 2012 Sånne foreldre er ræva foreldre i mine øyne. Og barna blir råtne frukter. Og legger du en råtten frukt ved siden av en fin råtner den og. Den slette barneoppdragelsen deres går også utover de andre barne.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #12 Skrevet 29. februar 2012 Oi, nå følte jeg meg litt mislykka som foreldre siden min åtteåring aldri har hørt om GTA... Min har hørt om gta fra kompiser.. er ikke akkurat din plikt som mor å opplyse om det spillet:P hi
cheni Skrevet 29. februar 2012 #13 Skrevet 29. februar 2012 Det er ett fælt spill, som jeg iallefall hadde nektet å la noen spille her i huset før de ble tenåringer! Ikke det at det er passende for tenåringer heller!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #14 Skrevet 29. februar 2012 Stesønnen min på 12 har spilt sånne spill med tillatelse siden han var rundt 10 1/2år. Jeg liker det overhode ikke. Vi nekta lenge her selv om kameratene fikk lov å spille, men når da mamman til slutt sa ja så han ikke skulle falle på utsiden av gjengen, følta pappan (min samboer) at det ble for dumt å nekte her når han får spille hos mor. Så når alt kommer til stykke har jeg ikke noe jeg skulle ha sagt, men jeg kan nekte han å spille slike spill i stua og det gjør jeg glatt, han får spille på sitt eget rom og ikke rundt meg og minstemann.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #15 Skrevet 29. februar 2012 Jeg har slitt med dette dilemmaet i flere år. Guttungen har ønsket GTA ,Call of Duty osv. i 2-3 år. Vi er verdens kjipeste foreldre:P Og det er ikke to i klassen som har hatt det, men ca 70-80%. Fra 10 års alder. Irriterende, foreldrene er jo helt blåst i hodet! Sjekker de hva barna leker med egentlig? Googling er latterlig enkelt, så man kan ikke skylde på for lite informasjon. Men nå er det litt "ut" uansett, Minecraft (online-spill) er hyperpopulært og alle guttene spiller sammen. De snakker sammen over Skype. Dette spillet går ut på å bygge egne hus/plasser. Noe dreping har jeg forstått, men det skjer i Mario Bros på Wii også. Grafikken er skikkelig elendig ala 80-tallet, så man får ikke samme virkelighetsfølelsen. Jeg har litt motvillig gitt etter, men gutten ble utelatt fra gjengen da han ikke spilte disse drittspillene. Han satt mye hjemme alene sammen med meg. Og de er ikke alle råtne epler, guttene i klassen hans er usedvanlige høflige og flotte. Jeg har hatt hele klassen i flere bursdagsselskap, og jeg og samboer er imponert over hvor flotte 10-11 års gamle gutter faktisk er!
Holly❄️ Skrevet 29. februar 2012 #16 Skrevet 29. februar 2012 Her snakker 8 åringen også om GTA. Og det er helt UAKTUELT!! Har spilt spillet selv, og det er IKKE for barn!! Han kan mase så mye han vil, jeg har sagt det er 18 års aldersgrense, og det er greit. Han skjønner at han har endel år å vokse på før han kan velge slike spill selv Har en nabogutt her også som spiller alt av spill, og jeg har sagt ifra til dem begge at min sønn IKKE får lov å spille. Da får de ikke leke sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå