Gå til innhold

vond og stram mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.. eg er mellom 24-25 uker på vei..

Har de siste dagene hatt vondt i magen.. ikke noe menssmerter eller luftsmerter.. vet ikke hvordan eg kan forklare det..

Kommer ofte når eg går litt eller som i dag har eg vasket gulv.. Det er nesten som eg har kynnere, for magen er veldig stram.. bare at kynnere kommer jo i tak.. nå har den vert sånn i hele kveld.. Var sånn hele helgen også..

føler nesten eg går å holder pusten..

noen som skjønner hva eg mener? og kan forklare hva det er? normalt??

har vert sykemeldt i en uke nå pga av sykdom, og totalt utmattet..

så er veldig spent på hvordan det vil gå på jobb i morgen :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sykmeldt meg lenger hadde jeg vært deg, man skal høre på signalene som kroppen gir.

Høres ut som ganske intense kynnere du har, samtidig som at man i denne tiden vokser enormt slik at alt inni deg blir trykt oppover...ikke rart det kan gjøre vondt...

har hatt endel vondter jeg også, men forsoner meg med at det hører med;)

Skrevet

jada, litt vondter må man tåle :) første svangerskap var egentlig helt problemfritt.. ingen kvalme, ingen smerter, ingen kynnere (bare litt helt på slutten) osv :P

så vet ikke om eg kan kalle dette kynnere, siden det ikke slipper taket om du skjønner.

eg får prøve å jobbe ut uken så får vi se :) har fått krav om tilrettelegging på en del ting, noe som eg TVILER sterkt på kommer til å bli mulig.. og da sykemelder eg meg videre.

Skrevet

Har egentlig lurt litt på det der jeg også, for det føles ut som om jeg har to type kynnere.

1. De som tar tak som gjøre meg "sulten" og suger øyeeplene innover i noen sekunder.

2. Og så er det de øyeblikkene da magen er stram i timesvis, jeg blir anpusten, kan ikke sitte, og ryggen begynner å verke pga den unaturlige stillingen jeg plutselig må innta.

Kan begge disse "tilstandene" kalles kynnere? Jeg var svært plaget første svarngerskap, men jeg fikk ikke noe svar på det da heller. :)

Skrevet

nr 2. forklarer det egentlig godt det eg prøver å forklare :P takk :)

vi får vente å se om det kommer noen fler med erfaringer :)

Skrevet

Jeg vet jo ikke om det er det samme som jeg kjenner på, men er nå snart 26 uker, og spesielt den siste uken har magen følts veeldig stram og det presser enormt på. Får helt pusteproblemer, av og til. Og får vondt når jeg har bevegt meg mye eller i uvante stillinger, da blir det stramt og trangt, uten at jeg vil kalle det kynnere egentlig...

For min del ser jeg ikke noe unormalt i dette, annet enn at jeg plutselig føler meg supergravid.

Jeg hadde det slik rundt denne tiden forrige gang også.

EN må plutselig faktisk ta hensyn til kulen på magen, av og til litt mer enn andre ganger.

Kanksje kroppen din sier "ikke vask gulvet, la mannen gjøre det"--?

Skrevet

Hei er i uke 27+0 og har følt det på akkurat samme måten som dere de siste 3 ukene.

Magen er konstant stram og hard. har merket at dette kommer når jeg blir sliten og/ eller har gjort noe fysisk eller rett og slett spist meg mett. er vel rett og slett hele dagen ed unntak når jeg står opp om morgenen . det er ubehagelig å gå slik med hard mage hele tiden. man blir så sliten i ele kroppen....

Det er vel en type kynnere.... jeg har også den "andre typen kynnere" som strammer seg noen få minutter men som ikke er vonde og plagsomme.

Jeg skal til JM i morgen og har tenkt og lufte dette for henne.....kanskje vi må lytte mer til kroppen vår.....

Skrevet

ingen svangerskap er like, iallefall ikke mine...kjenner det er litt tyngre nå, med nr. 4 i magen, og syns jeg har hatt mer "voksesmerter" denne gangen, men så er det jo sånn og da at man fort glemmer hvilke plager man hadde i sitt tidligere svangerskap;)

Snart 3. trimester nå- ikke så lenge igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...