Mamma 2011 og 2012 Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 er det slik at legene beregner terminen forskjellig? var hos lege med en gang jeg fant ut at jeg var gravid. hun regnet termin til 27 september. det vil si at jeg i dag er 10+0. i går var jeg hos gynikolog på tidlig ul. å han sa da jeg kom at jeg var 8-9 uker på vei utifra siste mens. på ul bildet står det 8+5 no som han sa stemte. skjønner ikke hvordan de to legene kan regne så forskjellig. barn i magen sier 10 uker
nurkisimaven Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 legen mente sikkert at fosteret er 8 uker:-) den ligger jo 2 uker bak mor:-):-)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Den første legen reknet termin ut i fra siste mens. Noe som ofte er usikkert da ikke alle har en syklus på 28 dager med eggløsning på dag 14. På ul rekner de ut i fra embryoets mål, og det er dette som er mest riktig. Dermed stemmer det nok bedre at du er 8+5. Men de kan vokse litt ujevnt i begynnelsen, derfor kan det hende du blir justert et par dager på ordinær ul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå