Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 I debatten om tidlig ul, så snakkes det om sykdommer som kan oppdages som ikke er forenelig med liv.. Jeg lurer på hvilke typer sykdommer/tilstander det er? Er det noen som har opplevd dette, som kunne vært oppdaget på en tidlig ul? Det har kanskje vært nok debatter her inne om hvem som er for og imot og hvorfor, så jeg spør ikke om det. Bare hvilke sykdommer som ikke er forenelig med liv, og hva dere vet om disse.. Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Det trenger ikke nødvendigvis være sykdommer. Det kan være hjernen som vokser på utsiden, manglende organer, organer på feil plass som ikke vil la seg korrigere osv. Så store feil og mangler at baby vil dø i magen eller vil dø rett etter fødsel fordi det ikke kan overleve uten symbiosen med mor.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Når fosteret mangler vitale deler (hjerne, nyrer ol). Jeg kjenner til begge tilfeller.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Har en bekjent som fikk den beskjeden på ordinær ul i uke 19, der var det en alvorlig hjertefeil som ikke var mulig å gjøre noe med. Barnet ville enten dø i magen siste halvdel av svangerskapet eller rett etter fødselen. Har også hørt om barn som har manglet hjerne, de vil ikke kunne leve utenfor magen, antagelig ikke helt til fullgått svangerskap inne i magen heller.
Iselilja Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Her står det litt http://www.adressa.no/meninger/article1765047.ece
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 Tusen takk for svar jenter! Litt klokere nå ja Skal sjekke ut linken også, takk! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå