Gå til innhold

Frykt for MA - en liten tankevekker

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tror ikke jeg er den eneste her inne som går rundt og frykter en MA. Graviditetssymptomene kommer og går og når man leser på forumene her inne virker det som ALLE har vært gjennom en SA/MA eller flere. Et sted stod det at en lege sa de fleste kvinner ville oppleve dette i løpet av livet. Ikke rart man begynner å frykte det verste at man har et dødt foster i magen.

Så tittet jeg på statistikken. Jeg er nå nesten 8 uker på vei, og det er under 10% sannsynlighet for SA/MA. Men trekker man fra SA (den viser seg jo tydelig), er det 2-3% sjans for MA.

Konklusjonen min er at alle skrekkhistoriene overskygger den reelle balansen. Aller mest sannsynlig (97%) er alt i orden. Så forsøker å fokusere på dette til min første ul om noen dager.

Fortsetter under...

Mest sansynlig går det bra. Men en ma kan komme uten forvarsel. Jeg var nesten i uke 11 da jeg begynte å blø. Ul viste at embryoet sluttet utviklingen i uke 7.

Ikke for å skremme, men man KAN faktisk ane fred og ingen fare også har likevel ting gått galt for lenge siden...

Og alle leger, gynekologer og sykepleiere jeg snakka med gjentok gang på gang hvor normalt det var....

Ikke aner jeg hva som er reelt.. Kan kanskje være greit å være forberedt på at det KAN gå galt...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...