Gå til innhold

er baby sjuk;-);-) hjeelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei damer ;-) fant ingen annen plass å skrive dette på.

Jeg er ei jente på 22 år. Jeg har så lyst på barn nå!! Vet ikke hvordan jeg skal gå fram til min kjære med dette. Jeg kunne tenkt meg å starte prøvinga april-mai-juni.... Hvordan spørre samboer om dette?? Redd jeg skal bli skuffet :-\

vi har snakket om barn tett å ofte å jeg har kanskje gnidd der litt for mye inn:-P men har ikke nevnt noe 4-5 mnd nå.

Jeg er fortsatt ung. men føler dette er rett for meg nå.

Vi begge er ferdigutdannet, fast jobb. vi har et stort hus og 2 biler. god økonomi ;-)

Trenger råd av dere damer. hvordan sa dere det til mannen?

Mannen har tidligere sakt at han ønsker barn; men ikke helt nå... blir en mann noen gang helt klar for barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Er i nesten samme situasjon som deg! Er 20 år, og har vært sykt babysyk i snart et år. Jeg og kjæresten har vært sammen i 3 år, har kjøpt hus sammen, han har fast jobb og tjener bra. Jeg er lærling og er ferdig i juni, og skal søke fast der nå. Om jeg hadde fått fast, hadde det vært så bra å starta prøving i juni/juli, da er jeg ferdig med fagprøve også:)

Men som med deg, vil han ha barn, men vil helst vente. Hvorfor?????? Jo, fordi vi pusser opp og unge er dyrt sier han. Ok, når jeg mest sannsynlig får faste jobb og er ferdig som lærling, så sitter vi med en samlet inntekt på ca 48-50 tusen, og vi betaler 4000 kr i lån i mnd.

Har ikke snakket om å få barn siden høst. For jeg tenkte det var best å ligge en stund. Tenkte å ta det opp igjen i juni;) For da har jeg mange fine argumenter for at vi skal få det.

Men for å hjelpe deg da, og ikke snakke om meg, Hehe. Så er det kanskje greit å bare si hva du tenker og føler. Si hvorfor det passer bra akkurat nå, og si at det er bedre å starte når dere er unge, for da er det større sjanse for å bli gravid og med en frisk baby. Og si at du vil ha en veldig god grunn hvorfor han ikke vil ha nå. Er det bare fordi han ikke er klar, så er det ikke så lett da. Man veit aldri når man er klar?! Jeg tror at når man først er gravid og han får fordøya det litt, da blir han klar! Det ville hvertfall kjæresten min blitt, det er jeg helt sikker på!

Men syns du skal snakke med han, og høre hva han sier :)

Lykke til, du får si ifra hva som skjer!:)

Skrevet

Er snart 21 år og fant akkurat ut at jeg er gravid som planlagt. Vi er begge babysyke og kom fram til følgende (eller startet vel med at jeg var babysyk, så ble mannen onkel og i samma slengen også babysyk);

Hvorfor ikke få barn nå? Vi er studenter (snart ferdige begge to), har en god del sparepenger, familie som er glad i oss og tid til å få barn nå. Vil ha mens vi er unge og spreke:)

Lykke til med å overbevise mennene deres! Håper de er like medgjørlige som min! Sitter nå og feierer graviditet med glasscola og sjokolade, kan anbefales :D

Skrevet

Heldiggris!:D Vil også ha en liten en i magen <3 Søstra mi fikk ei jente i desember og Søstra til kjæresten fikk en gutt i juni, det hjalp ikke her dessverre, ikke for han i hvertfall. Jeg fikk bare enda mer lyst såklart ;)

Skrevet

Takk for svar ;-) godt det er flere :-P gratulere til deg Som er gravid ;-) heldig!!

Mener å spørre han igjen på slutten av mars . begynnelsen av april. har virkelig lyst tilå begynne prøvingen... bliiir gaaal av denne ventingen :-P

Skrevet

Sett deg ned sammen med han en kveld, lag en koselig middag, og snakk fornuftig med han om det. Ikke masete, kanskje han ser en annen side av saken da. Forklar hvorfor du så gjerne ønsker det, argumenter med helse, penger og alder. Det er sjelden det er noe vits å vente med, tror man på en måte ikke blir noe mer "klar" når man er eldre. Men det er nå min mening. Men legg i hvertfall frem din side av saken, om ikke annet, så må han respektere den. Masse lykke til i hvertfall :)

Skrevet

her var dert samboer som tok det opp med meg! fikk helt sjokk :)

så den veien kan det også gå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...