Gå til innhold

Noen som vasker flaskene i oppvaskmaskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gjør det, og tuttene på aventsippikoppene blir så røde og ufreshe. Jeg vil ikke ha det sånn :P

I flaskesterilisatoren fra avent følger det med en sånn oppvaskmaskinkurv til sutter og smokker osv. så det er jo meningen at de skal vaskes sånn...

Kan det funke å bruke oppvaskmaskinrens, sånn at oppvaskmaskinen blir fresh og fjong?

Hun i babybutikken sa det var pga rørene i huset o_O

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det sjedde med meg og.. ser ekkelt ut.. tror det beste er og la være.. men irriterende og vaske for hand når ongen er så stor at han tåler at de blir vaska i maskin

Skrevet

Jeg har vasket de fra dag 1 i oppvaskmaskin. :) Har bare sterilisert de etterpå. :) Og ja, de blir stygge og rare. De tar farge av ting med tomatsaus osv har jeg hørt. Så kanskje det hjelper å skylde alt av tallerkner og sånt før man har de i maskinen?

Skrevet

mulig det hjelper og spylle andre ting bedre :) alt er bedre en og vaske for hand :P kansje fargen blir bedre om du koker di i blant ? har ikkje prøvs asso men kan hende :)

Skrevet

Vi kokste jo tuttene før, og vasket dem for hånd, da var de pene og klare, bortsett fra at de litt dusere av kokingen. Nå har vi en flaskekoker, men for å fjerne "mekanisk" møkk så skal de i vaskemaskina først, og det er det plasten blir gusjen og stygg. De er jo helt reine, for vaskemaskinen er på 70 grader, så blirt de kokt, men usj, så stygge da :P

Men hvis det skyldes noe så "teit" som tomatsaus skal jeg jammen ta meg bryet med å skylle av hver minste lille rest.

Skrevet

Jeg tenker en maskinrens på maskinen, og så vaske flasker etc alene uten familiens oppvask i maskinen...

Skrevet

Ja tomatsaus er bl.a en grunn til at det blir sånn. Merker det selv på flaskene her. Har "vanlig" avent fra dagligvarebutikken.

Noen som har prøvd disse ekstra slitesterke fra avent? Som er i tykkere plast og litt brunaktige? Ser for meg at kanskje de ikke ville bli misfarget i plasten?

Skrevet

Nei, flaskene blir ikke misfarget, men det gjør den hvite ringen. Hadde den i sollys en gang, og fikk nesten sjokk over hvor stygg den er.. :P jeg skylder nesten aldri av tallerkene, og det ser man tydelig på tuttene og den ringen. Hehe.

Tilogmed tutekopptuttene blir stygge, de blir oransje etter å ha vært i oppvaskmaksin, skikkelig stygge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...