Gå til innhold

Ines, Emma eller Adaleine??? (utales Ada-len)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen komme med synspunkter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at det at uttalen må forklares tyder på at skrivemåten bør revurderes.

Skrevet

Ines passer ikke til barn som ikke har spanske aner, syns jeg. Emma er forsåvidt et fint navn, men det eeeeer så oppbrukt. Adaleine hadde jeg virkelig ikke ant hvordan jeg skulle uttale, og har heller aldri sett det før. Litt merkelig. Ada er nydelig da. :)

Skrevet

Likte best Emma av de navnene! Men det jo så oppbrukt. Men hva med Adelen? Lett å se hvordan det uttales istedenfor Adaleine!

Skrevet

Man kan ikke skrive Adalen, det høres ut som navnet på en dal.

Madeleine er det jo mange som heter, uten at noen har problemer med å uttale det som Madelén, så jeg syns Adaleine faktisk virket som den riktigste måten å skrive det på. For øvrig også en pent navn!

Ines er veldig flott synes jeg, spansk eller ei. Vi kan da ta navn fra hvor vi vil :)?

Emma-navnet ble ødelagt for meg allerede i barndommen, pga Emma Bunton, så det har jeg aldri vurdert engang, men kjenner ei som heter det da, og hun er søt og kjekk (litt som Emma Bunton, faktisk)

Skrevet

Med engang jeg leste tråden, så lurte jeg på hvorfor du hadde skrevet forklaring på uttalen, for meg ble det sååå naturlig og uttale det sånn. Madeleine vet jo alle om, og syns Adaleine var et kjempefint alternativ til det :-).

Skrevet

Tusen takk for tips! Jeg har jo Lucas fra før, kalte ham det når bare 100 andre inorge hette det, og plutselig eksploderte det!! Syns kanskje Ines passer best til det navnet...Og faktisk så er det vel ikke så mange navn som er norske da...de fleste er jo kommt "utenfra":))

Skrevet

Med engang jeg leste tråden, så lurte jeg på hvorfor du hadde skrevet forklaring på uttalen, for meg ble det sååå naturlig og uttale det sånn. Madeleine vet jo alle om, og syns Adaleine var et kjempefint alternativ til det :-).

Tusen takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...