Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Hva gjør dere? Har en på 4,5 mnd som er trygg så lenge hun er i mine eller pappa sine armer, men blir veldig utrygg og hylgråter hvis vi gir henne til noen andre. Når vi får henne tilbake roer hun seg igjen og smiler til den som holdt henne. Jeg liker helst å få henne tilbake når hun begynner å gråte, for jeg ser jo at hun ikke har det godt. Men enkelte bare "overser" det, og fortsetter å holde henne og sier at hun må bli vant til andre, og at det går bra, mens hun fortsetter å gråte. Når jeg til slutt får henne tilbake tar det lenger tid før hun roer seg. Hva gjør dere?
Babyønske �� Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Her har stort sett alle gitt henne tilbake til meg når hun har begynt å skrike. Er bare svigermor som har hatt litt tungt for å akseptere det og gjerne tviholder på henne. Men da går jeg bare å tar henne fra henne,. Vært sånn noen ganger også har svigermor skjønt leksa og gitt seg raskere etter det. Bare å fortelle de at det er helt naturlig at hun er skeptisk. De skal være det og det er tegn på god tilknytning til foreldrene. Har ingenting å gjøre med at hun ikke er vant til andre.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Betyr det at det er noe galt med tilknytningen hvis babyen ikke er redd for noen? :/
Mamma4livet Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har lest boka Forstå barnet ditt 0-2 år av Stein Erik Ulvund og han skriver at det er et positivt tegn når baby kan bli engstelig for fremmede. Det betyr, som hun over her skriver, at babyen har etablert gode relasjoner til sine foreldre. Dette betyr ikke nødvendigvis at det trenger å være noe "feil" med at noen babyer ikke har problemer med å være med andre, men han mener at det kan være dårlig foreldre/barn relasjon dersom barnet er likegyldig til hvem de er sammen med. Dette gjelder nok for de litt større barna. Anbefaler boka. Mye jeg ikke visste om spedbarn og småbarn.
Babyønske �� Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Betyr det at det er noe galt med tilknytningen hvis babyen ikke er redd for noen? :/ Nei, stort sett så er det ikke noe galt om de ikke har fremmedfrykt. Min eldste var aldri skeptisk til andre, men ikke noe galt med hans tilknytning til oss. Han er bare typen som er tillitsfull og sosial, det er han fortsatt, 3 år gammel.
Mamma4livet Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 Glemte å si at jeg i din situasjon hadde latt baby komme raskt tilbake til mamma eller pappa. Når de gråter så er det fordi de føler seg utrygge og blir ikke trygg igjen før de kommer tilbake til sin trygge "havn" igjen.
Eli8 Skrevet 28. februar 2012 #7 Skrevet 28. februar 2012 Helt vanlig å bli skeptisk! Har følelsen av at det går i perioder. Jeg pleier å holde gutten min selv til han blir vant med de andre... Få sett de litt på avstand så er det ikke så ille å bli holdt... Men noen ganger er verre enn andre! Da ville jeg bare bedt om å få han igjen
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #8 Skrevet 28. februar 2012 Ja, de fleste gir henne tilbake, men svigermor gjør det ikke...bare gjentar og gjentar "det går bra lille venn"(mens jeg ser at det ikke går bra og har så lyst å ta henne...), og prøver å distrahere med leker ol. Liker ikke at det går så lenge, hun gråter jo for å fortelle meg at hun ikke er trygg! HI
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 Ja, de fleste gir henne tilbake, men svigermor gjør det ikke...bare gjentar og gjentar "det går bra lille venn"(mens jeg ser at det ikke går bra og har så lyst å ta henne...), og prøver å distrahere med leker ol. Liker ikke at det går så lenge, hun gråter jo for å fortelle meg at hun ikke er trygg! HI Hvis du har lyst å ta henne tilbake, så gjør det da... stakkar lita.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #10 Skrevet 28. februar 2012 Ja, de fleste gir henne tilbake, men svigermor gjør det ikke...bare gjentar og gjentar "det går bra lille venn"(mens jeg ser at det ikke går bra og har så lyst å ta henne...), og prøver å distrahere med leker ol. Liker ikke at det går så lenge, hun gråter jo for å fortelle meg at hun ikke er trygg! HI Hvis du har lyst å ta henne tilbake, så gjør det da... stakkar lita. Ikke så lett når hun "går vekk" med henne. Men jeg tar henne til slutt når anledningen bry seg, vil at svmor skal forstå selv!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #11 Skrevet 28. februar 2012 Joda, men babyens trygghet er tross alt viktigere enn hva svigermor tenker og forstår.
Eli8 Skrevet 28. februar 2012 #12 Skrevet 28. februar 2012 Stakkars dere... Du får få din kjære til å si ifra til henne så du slipper!!
soleia Skrevet 28. februar 2012 #13 Skrevet 28. februar 2012 Om babyen grin på andre sitt fang, så tek eg den attende utan å gjere noko meir nummer av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå