mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har nå slitet med kronisk bihulebetennelse i tre mnd under denne graviditeten, litt under tre uker til termin. smertene er utholdelige, spesielt presset bak det ene øyet. blir kvalm og dårlig. kun press i den ene siden av hodet..... det jeg lurer på er hvor lang tid det pleier å ta før bihulene, slimhinnende blir normale etter fødsel?! noen som har erfaring? takk for svar!
hallå Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har født tre barn, gravid med nr 4 nå. Får hovne slimhinner under svangerskapet, særlig 3. trimester og må bruke nesespray for å kunne sove skikkelig. Renner ikke fra nesa. Men har en tendens til å gå over i en bihulebetennelse..så har fått en kur med antibiotika " weifapenin" i hvert svangerskap og da blir det en helt ny verden når en får vekk infeksjoenen og smertene blir helt borte.. Er som regel tett en god stund før disse smertene du beskriver kommer, og har de kommet har det gått over i en infeksjon og har trengt en kur.. For meg gir det seg så og si med en gang jeg har født, hevelsen i slimhinnen har gått ned.. Dette svangerskapet har jeg vært mer bevisst på å starte bruk av nesespray på kvelden når jeg begynte å kjenne at jeg tetnet til, dette har gjort at jeg ikke har trengt bruke antibiotika enda..og har 5 1/2 uke til termin. God bedring!
mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2012 Håper det går like fort over her. Har prøvd apicillin utensils virkning! Er tett, men ikke snørrete i det hele tatt!! Orker ikke mer er desperat verste er smerten Bak øyet føles ut som om det ligger noe der.... men takk for svar!
anonym91 Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 eg utvikla mangen bihulebettenelser når eg gjekk med nr 1.. fekk pencelin.. vis du har vont er det sikkert infeksjon.. hør med legen din om du kan få noe for det.. eg blei ikkje frisk uten pencelin prøvde flere ganger.. kom seg fort med pencelin go bedring
mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2012 Har prøvd apocillin hjalp ikke:( usj..... takk for god bedring ønsker
LieblingsLipp Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 God bedring HI! Har ingen betennelse eller smerter, men har fölelsen av at bihulene og nesen er tett konstant. Puser nesen dagen lang, noe som ogsaa gjör at det blir litt ömt og blodig. Lurte paa om dette med bihulene ogsaa kan ha sammenheng med problemet jeg har med örene. Har periodevis hatt masse trykk, eller fölelsen av aa ha vaeske i örene (uten smerter!) de siste ukene, og for tre dager siden var det gaatt saa langt, at jeg hörte skikkelig daarlig, nesten ingenting mer paa venstre öret. Tenkte det kom til aa gaa over, men i kveld var jeg saa frustrert av aa nesten vaere döv paa det ene öret at jeg begynte aa pirke med q-tips. Gjorde litt vondt og blödde litt (ops!) men plutselig var det som en ballong sprakk, og jeg kunne plutselig höre kjempe bra igjen (mye bedre enn jeg har hört paa flere uker!). Det var ikke trommehinnen, for det tror jeg hadde gjort ganske vondt, men gaar ut fra at det maa ha vaert en blokkade der inne i form av örevoks (ja, aesj). Lurer naa paa om dette har noe med graviditeten aa gjöre, siden jeg ikke har hatt problemer med dette för. Kanskje man faar mer voks i örene, akkurat som noen svetter mer i graviditeten? Föler iallefall at jeg egentlig er flink nok til aa vaske örene :/ Faar vel ta en tur til legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå