Gå til innhold

Lavt blodtrykk - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos legen i dag, og holdt på å svime av. Sliter mye med svimmelhet der det kjennes ut som jeg skal til å besvime. Legen sendte meg videre til labratoriet for å ta blodprøver for å sjekke blodprosent og jerninnholde (begge var ok), men jeg hadde lavt blodtrykk. De mente det var dette som var årsaken til svimmelheten.

Noen som har vært plaget med det samme som har noen tips til hvordan jeg kan forholde meg til dette? Det var jo ikke snakk om noe blodtrykksmedisin da jeg er gravid, men jeg forsto det slik som jeg måtte forberede meg på dette i ca 7 mnd til..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også veldig lavt blodtrykk og sliter med mye svimmelhet. Jeg har det til vanlig også, men er enda verre nå som jeg er gravid. Sånn jeg har forstått det får man ikke medisiner for det uansett om man er gravid eller ikke, det er kun høyt blodtrykk de behandler med medikamenter. Vi får bare være forsiktige når vi reiser oss opp og når vi blir ekstra varme. Det kan være et tips å ikke bli stående helt stille også, men heller gå litt rundt og sørge for litt bevegelse i kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...