Ludviksmamma Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Jeg er gravid i uke 20, min førstefødde, og "alle" mener at jeg nå burde kjenne liv, spark og bevegelser, men jeg kjenner ikke noe... Var på ultralyd for 2 uker siden, alt var ok da... Er det jeg som er overnervøs? Noen andre hatt det sånn? Jeg er ikke overvektig...
Moden mamma til 3 :) Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Det er så forskjell på når man kjenner liv, så ikke bekymre deg... Jeg selv er 3.gangs, er 18+4 i dag og har ikke kjent liv så lenge. Man hører alltid at man kjenner liv tidligere når man har vært gjennom det før, så jeg har også vært bekymret... Men som du sier, du har sett liv på UL, så alt er sikkert fint med babyen!
Aliniane Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Jeg er også 20 uker på vei, og jeg kjenner heller ingen ting. På UL for to uker siden var det en veldig livlig krabat der inne, med masse bevegelse. Og alt var i skjønneste orden. Bekymrer meg litt innimellom jeg også, men jeg prøver å fortelle meg selv at det nok bare tar litt mer tid før jeg kjenner noe. Alt er sikkert fint hos både deg og meg
carma78 Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Jeg er i uke 19+2 og kjenner heller ingenting:p Bare en øm mage hos meg!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Det er vel vanlig å ikke kjenne noe så tidlig som førstegangs? Men når dere først kjenner liv, så vil dere plutselig kjenne det hele tiden. Så har dere noe å glede dere til.
eaglebeagle Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 Det er også av relativt stor betydning hvor morkaken er plassert. Har du en foranliggende morkake, kan det være vanskelig å kjenne liv. Min søster hadde det nettopp slik gjennom hele svangerskapet. Så på UL at fosteret sparket som bare det, og legene spurte "den kjente du vel" - men nei, hun kjente ikke noe. Min morkake er plassert bak, og jeg kjenner godt det rører seg i magen nå i uke 15 (er 3. gangs).
prøver1991 Skrevet 28. februar 2012 #7 Skrevet 28. februar 2012 Ikke bekymre deg, legen sier at fra uke 26 skal man kjenne tydelig med liv
Veslepus86 Skrevet 28. februar 2012 #8 Skrevet 28. februar 2012 Jeg er i uke 20+6 og har foranliggende morkake. Har vel kjent noen bevegelser, men veldig svak og trodd egentlig det har vært tarmene feks. men de to siste dagene har jeg kjent noe anderledes ved trusekanten som kommer og går i perioder. Så da tror jeg at det er vesla nå, selvom jeg ikke er 100% sikker, men kan ikke finne en forklaring utenom det.
mammamarie91 Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 Det er nok bare morkaken som ligger i veien Mange kjenner ikke liv før uke 23 når morkaken er foranliggende. Jeg kjente liv for første gang en gang mellom uke 17/18, men min ligger bak da. Ikke bekymr deg, alt er nok i skjønneste orden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå