Gå til innhold

Vondt oppe under ribbeina - noen andre?

Anbefalte innlegg

Kjenner igjen smerten fra tidligere graviditeter - sitter som et konstant press oppe under ribbeina på den ene siden! Husker at jeg sist slet veldig med dette, og fant ALDRI hvorfor eller hvordan det ev. kunne bli bedre.

Veldig plagsomt, hjelper litt å bøye seg bakover, men bare så lenge man lener seg :-p

Noen som kjenner seg igjen???

Fortsetter under...

Kjenner igjen smerten fra tidligere graviditeter - sitter som et konstant press oppe under ribbeina på den ene siden! Husker at jeg sist slet veldig med dette, og fant ALDRI hvorfor eller hvordan det ev. kunne bli bedre.

Veldig plagsomt, hjelper litt å bøye seg bakover, men bare så lenge man lener seg :-p

Noen som kjenner seg igjen???

Jeg kjenner meg igjen!! jeg venter nummer 3 nå og kan også huske det fra tidligere svangerskap. Jeg har heller ikke funnet ut hva som er grunnen til smertene. Denne gangen har jeg morkaken foran på ene siden og det er på den andre siden jeg har vondt denne gangen. Lurer på om det kan være presssmerter ved at livmoren presser mot ribbeina?

Godt å vite at jeg ikke er den eneste.

Fikk dette forrige gang husker jeg, men har ikke fått det enda denne gangen.. Hvor langt er dere på vei? Jeg er 26+2 i dag :)

Jeg er faktisk også 26+2 i dag. Har merket det noen uker nå, men sitter mye å studerer. Dagene jeg ikke gjør det, merker jeg det ikke så mye.

Jeg er 20 +6... merker det foreløpig kun på jobb, har ganske stillesittende kontorjobb.

Godt å høre jeg ikke er alene :-)

temmelig plagsomt, husker fra sist at det ble værre etterhvert. Har foranliggende morkake, kun vondt på venstre side...

Jeg vet kanskje!!!!!

Hadde skikkelige smerter under ribbeina på høyre side for noen uker siden... var så intenst at jeg bare måtte legge meg på sofaen rett ut. Det varte nesten en halv time og jeg ble veldig redd!

Googlet det og kom da inn på en gammel tråd på et forum og der var det en jente som hadde tadd dette opp med jordmor eller lege (husker ikke helt), og da hadd hun fått til svar at det kanskje KUNNE være luft i magen som var årsaken.. om luften ble presset opp i lungene eller hva det var, sto det ikke, men i disse "oppblåste" tider så høres dette kanskje ikke så rart ut...

lufta "drar" vel dit den finner plas og dra?

Nå har ikke jeg opplevd dette flere ganger, men jeg falt til ro med denne forklaringa og syntes ikke det hørtes så utenkelig ut nå jeg fikk tenkt meg litt om...

Annonse

JA :D Og jeg vet at det bare blir verre.

Husker godt fra de andre svangerskapene at det kom rundt denne tiden, 25-26 uke.

Det er presset nedenfra som begynne å presse ribbeina lettere utover, noe som er smertefult, de intercostale musklene (mellom ribbeina) blir strekt og tøyd i en retning noe som setter de i konstant spenn.

Selv om livmoren ikke når fult så høyt opp nå, så er det myye inni der som presset opp og ut til sidene.

Jeg pleier også få vondest på den ene siden, kanskje fordi ribbeina mine går ørlite lenger ned akkurat der? Det vet jeg ikke...

Aha, er det derfor jeg har får så fort vondt når jeg sitter om dagen. Det presser liksom så oppover fra magen siden jeg er ganske kort og blir da fort øm i området mellom pupp og mage (innvendig) :( Er bare uke 25:(

Endret av OptimistHoppa

Har sikkert ikke noe med det å gjøre, men hvis man sliter litt med magesyre kan dette gjøre ganske vondt på midten og venstre side under ribbeina... :/ magesyre / halsbrann er jo ett graviditesprobelm...

Jeg var på sykehuset i går kveld pga lite liv, hvor jeg også spurte om disse smertene øverst i magen. Jeg har vært plaget av dette en stund, også mye halsbrann/sure oppstøt/oppgulp/oppkast i hele svangerskapet (er i uke 31). Jeg fikk en Nexium 40 mg og den hjalp! Har vært hos legen i dag og fått resept.

Bare et lite tips! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...