Kajoon Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Hei, hvordan sier man ifra til sjefen? Vil gjerne si det litt tidlig, siden har vært litt borte fra jobb pga trøtthet og uvell. Jeg er idag 5+0, de kan vel ikke si meg opp pga det? Jobbet her i snart 2 år. *Bekymret*
Kosemosepose Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Dersom du har et ok forhold til sjefen, kan du jo si det til han/henne, men be om at det ikke fortelles videre :-) Sjefen kan selfølgelig ikke gi deg sparken, det vet du sikkert - det værste er kanskje følelsen av "svik" vi kan få i forhold til jobben vår. Men du skal jo bare være borte i ca 1 år, før du er tilbake i full vigør! Da jeg fortalte det til sjefen min (riktignok i uke 12), gikk han rundt til alle "sjefene" og fortalte det. Gjorde ikke meg så mye, men noen ville kanskje reagert...
Kajoon Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2012 Dersom du har et ok forhold til sjefen, kan du jo si det til han/henne, men be om at det ikke fortelles videre :-) Sjefen kan selfølgelig ikke gi deg sparken, det vet du sikkert - det værste er kanskje følelsen av "svik" vi kan få i forhold til jobben vår. Men du skal jo bare være borte i ca 1 år, før du er tilbake i full vigør! Da jeg fortalte det til sjefen min (riktignok i uke 12), gikk han rundt til alle "sjefene" og fortalte det. Gjorde ikke meg så mye, men noen ville kanskje reagert... Okei den er kjip, problemet mitt er jo at den andre sjefen er sammen med moren til samboeren min. hehe! Det er veldig kjipt hvis han forteller det. For da får hele familien vite det, og da blir jeg utrolig lei meg:(
Kosemosepose Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Ser problemet... Du trenger jo ikke si noe ennå - du har jo lov til å være syk, og det er jo ikke sjefens sak HVORFOR du er syk... Trur jeg hadde venta med å si ifra på jobb - de vil jo forstå når tiden er inne for å fortelle det. Du risikerer jo at folk tenker sitt, og kanskje forstår at du er gravid,(mine nærmeste forsto før jeg fortalte det), men det gjør de gjerne uansett! :-)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Sjefen din har vel taushetsplikt? Er ikke det ganske vanlig å ha på alle arbeidsplasser? Og hvis du sier at du ikke ønsker at han/hun skal si det videre fordi du ikke har fortalt familien noe enda, så gjør vel ikke sjefen det? Da har du isåfall en veldig slem sjef.. Men uansett, så må du jo ikke si noe nei. har du sykemelding så har ikke sjefen krav på å vite hva som er grunnen. Men hvis du er sykemeldt over 4 uker, så er sjefen pliktig til å ha en samtale med deg om tilrettelegging på arbeidsplassen, men da er du jo litt lengre på veg, så du kan jo uansett vente til da?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 pga fare for foster skade i min jobb var eg nødt til og fortelle det tiligt.. min sjef klarte ikkje og holde kjeft.. alle på jobb viste det i uke 6-7 det va ikkje gøy.. om det ikkje er fare for barne ville eg venta til største faren for abort er over.. ikkje gøy og fortelle det til alle..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå