Gå til innhold

Overtid! Venter spent :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var jeg 2 dager over termin. Tida går sakte og vi bare venter.. Var selvfølgelig forberett på at man som regel går over tida som førstegangsfødende, meeen man lever altid i håpet om at man skal få nært termin. Var hos legen igår å han sa jeg ikke var moden enda og at det kom til å ta en stund til :/ andre som er på overtid og venter spent?:)

Hva sa deres lege på termindagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen i klubben..;) Er på 9 dagen overtid idag her. Var heller ikke moden 2 dager etter termin, men jordmor sa at det kunne forandre seg over natta og betydde ikke nødvendigvis at det var lenge til:) Var på overtidskontroll på sykehuset søndag(7dager over termin) og alt sto bra til. Blir satt igang torsdag om hun ikke finner veien ut selv før den tid..håpehåpe!!:)

Men er egentlig ved godt mot her..er heldigvis i kjempe fin form så dagene går med til div aktiviteter.

Var faktisk mer utolmodig før termin enn nå.. nå har vi en dato(torsdag) og VET at vi har lille prinsessa vår ute iløpet av denne uka!!! :D Nå prøver jeg bare kose meg, finne på små aktiviteter og slappe av masse. Igangsetting kan jo ta en god stund, derfor viktig å lade batteriene:)

Håper selvfølgelig at hun skal komme av selg selv her, men er nå innstilt på igangsetting så får alt annet være en bonus.

Lykke til, håper du er ved godt mot og ikke gir opp..tenkk at vi har gått gravide i over 286 dager (eller no..) da greier vi et par dager til;)

Skrevet

Jeg er 3 dager på overtid i dag. Har ikke vært til legen og sjekket om jeg er moden, så aner ikke hvordan det ligger an. Skal på overtidskontroll på fredagen. Synes det er grusomt å bare gå her og vente og vente uten at noe skjer. Har vondt overalt og er veldig lei. Hadde vært typisk hvis han kommer i morgen på skuddårsdagen :( kjenner at jeg ble litt negativ nå, huff ikke bra. Får prøve å tenke på at d snart er over;)

Skrevet

Jeg er 8 dager på overtid. Har gitt opp det å håpe at han skal komme løpet av natten når jeg legger meg. Så er egentlig forberedt på å bli satt i gang på fredag. Kjenner at jeg er utrolig lei, men det som tar mest på er "alle" som bare må spørre hele tiden og gni det inn at jeg ikke har født enda.

Var på overtidskontroll i går og det var da ingen tegn til modning. Men det var jeg forberedt på. Har ikke hatt noen tegn til at fødselen nærmer seg. Ikke kynner eller nedpress. Så nå venter samboeren på den store dagen som er fredag. For da vet jeg at noe kommer til å skje og at han hvertfall er født til mandag. Kommer jo litt anpå hvor lang tid det tar før jeg blir moden. Men mandagen er han hvertfall ute, det har de lovet meg på kk:)

Skrevet

Er også 2 dager på overtid i dag. Var hos legen i går og fikk bekreftet at hodet enda ikke er festet i bekkenet. Har prøvd flere av tipsene for å få satt i gang fødsel, men har gitt det opp nå. Prøver å slappe av mest mulig, og lar naturen gå sin gang. Tør ikke bevege meg langt fra hjemme, da vannavgang kan skje når som helst. Må da legge meg ned på siden for å hindre at navlestrengen kommer i klem (har fått beskjed av lege+jordmor, da hodet ikke er festet).

Har fått time til overtidskontroll neste uke, så regner med å bli satt i gang ila neste uke, dersom fødselen ikke starter av seg selv da (noe jeg ikke tror vil skje, men håper og håper). Ventingen er fryktelig kjedelig, men godt å lese om flere som er i samme situasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...