Gå til innhold

Dere med babyer som sover lange dupper (2-3 timer)...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang mange timer er den lille våken mellom duppene? Tulla mi er 5,5 mnd og har i det siste vist tegn til å ville ha mer våkentid. Greit nok, men synes at hun er våken lenge mellom duppene. Hun står opp ca 7.30 og er ikke trøtt igjen før det har gått 3 timer. Sover 2 timer, er våken 2 timer og sover 2 timer til. Kveld ca 19.30. Dermed er det bare plass til 2 dupper. Det fungerer jo, men husker at de to andre sov oftere og kortere i den alderen.

Hvordan er det med deres? Er så redd for at hun skal bli overtrøtt, mellomste var konstant overtrøtt gjennom babytiden og det var ikke hyggelig for å si det sånn:)

Hun er blid uansett om hun er trøtt eller ikke og gir få signaler når hun er trøtt. Må liksom tilrettelegge for henne. Om hun ikke er trøtt så sovner hun ikke, og om hun da sovner så er det kun i 30 min.

Skal ikke være enkelt:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Hippoღ
Skrevet

Vår sover fra måltid fra måltid. Men har 2 lange perioder hvor han er våken. Da ca 3 timer våken perioder. Morgen/formiddag og ettermiddag/kveld.

Skrevet

Jenta mi på snart 6 mnd har én dupp på 2-3 timer og én på 30 min. Våkentid 2,5-3,5 timer hver gang. Har siden hun ble 4 mnd hatt flere dager med bare 2 dupper, ble fast rutine litt etter at hun ble 5 mnd.

Da gutten min var på samme alder sov han enten 3*30 min eller 2*60 min hver dag. Altså mye mindre.

Ingen av dem pleier/pleide å bli overtrøtte. Ikke en gang storebroren som sov så lite på dagtid.

Skrevet

Mi på snart 6 mnd søv to gonger for dag. Første dubben kan vere opp til 3 timar. Den andre ca 1. Ho legg seg for natta i fem (!) tida...

Skrevet

Mini her e 8 måneder. Han vokner 07.30, hviler fra 10.00-12.00 og neste dupp fra 1400-15.30, legger seg 19.30... Han får sove det han vil så lenge han sover om natta;)

Jeg merker når han blir trøtt og da hviler han, det gårlitt av seg selv her iallefall:)

Skrevet

Min lille kar er 5,5 mnd. Han sover lange dupper når han sover ute. Jeg lar han fremdelse styre dagen selv men han legger seg senest kl 19.00 på kvelden. Han gir kjempetydelige signaler når han er trett.

I dag gikk det slik:

Sto opp 06.30 Blir vekt av storesøster som ikke vil sove :)

La seg igjen 08.45 sov til 09.30 (utrolig nok) han sov inne. Vanligvis sover han bare 20 min inne.

Neste lur var fra 12.00 sov til kl 15.00 ute. Våknet etter ca 1,5 t men var kjempetrett så gynget vogna litt så sov han vidre. Våknet blid og fornøyd.

Vi la han for kvelden kl 18.00

Legger jeg han ut på morgenen så sover han gjerne i 2 - 3 timer før han våkner og er våken i 2-3 timer også tar en lang lur til ute i vogna si.

Han sovner stort sett for kvelden mellom 17.30 og 19.00 alt ettersom når han hadde sin siste lur. Vi prøver å drøye det litt men vil ikke ha en overtrett baby.

Sover han inne blir det gjerne fire dupper i løpet av dagen mens hvis han sover ute blir det gjerne bare to. Han kan ikke sove etter klokken halv fem da må han vekkes hvis ikke tar han natta. Og det er altfor tidlig å sovne halv fem.

Skrevet

5 mnd her. Nettopp trappet ned til 2 lurer. Natt fra 7-7. Første lur 10-12 neste 14.30-16.30 sånn omtrent. Så nå har vi 2.5-3 timer Våkentid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...