Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Det er akryl på dypt lerret, 100 cm x 50 cm. Pris for utstyr kom vel sa på 400 tenker jeg. Jeg er så redd for å si for høy sum..
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Kommer da helt an på om du har talent for maling eller ikke. Som amatørmaler kan man nok ikke forvente spesielt høy pris, med mindre man selger til venner som beundrer kunsten..
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Har ikke tenkt å ta noen store summer altså, lurer mer på om jeg kan ta en tusenlapp eller 2 liksom?? Er det mulig å legge til bilde her?? Har ei som tenker på å kjøpe det, men jeg måtte komme med en sum.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Og takk for svar forresten
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 På etsy.com kan du finne tilsvarende malerier med en pris på omkring 1200-2200 kroner. Mange av dem har egne gallerier også, så de er nok hakket mer profesjonelle. Bildene er da på lerret, stort sett. Man kan sikkert ta mer, men da er det ikke sikkert folk er så interessert (det er jo tross alt amatørkunst).
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 Kan du ikke sjekke litt hva andre amatørkunstnere tar på f.eks epla da?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #7 Skrevet 28. februar 2012 http://epla.no/searc...h/?d=1&q=maleri
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #8 Skrevet 28. februar 2012 Sånt er som regel verdt mindre enn et blankt lerretfor de fleste, men du må rett og slett se hva du er villig til å selge det for og så får kjøperen se om de synes det er en grei pris eller ikke.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 Her var det jo helt sinnsyke variabler! Hmmm..ble ikke så mye klokere hehe...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #10 Skrevet 28. februar 2012 Her ser du en knippe bilder, alle ligger på omtrent samme pris; http://www.etsy.com/category/art/painting/abstract Man tar ikke mer enn det når det er snakk om et amatørbilde. Hadde vært noe annet hvis du har studert kunst og vier livet ditt til det, men det gjør du vel ikke?
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 28. februar 2012 #11 Skrevet 28. februar 2012 Tusen takk fro mange svar ble faktisk litt klokere, og vet sånn ca hva jeg kan foreslå.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #12 Skrevet 28. februar 2012 Legg ved et bilde da. Du går bare inn på store editor og velger bla gjennom (finner bildet i mappen din) og så trykker du legg ved filen. Så - PUBLISER:
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 28. februar 2012 #13 Skrevet 28. februar 2012 Legg ved et bilde da. Du går bare inn på store editor og velger bla gjennom (finner bildet i mappen din) og så trykker du legg ved filen. Så - PUBLISER:
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 28. februar 2012 #14 Skrevet 28. februar 2012 det fikk jeg ikke til!!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #15 Skrevet 28. februar 2012 Last det opp her da og kopier linken; www.bildr.no (nysgjerrig)
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 28. februar 2012 #16 Skrevet 28. februar 2012 der tror jeg det gikk!?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #17 Skrevet 28. februar 2012 Selv skulle jeg hatt godt betalt for å henge det bildet på veggen, det er ikke min smak, men det er jo mulig andre liker det. Prissetting av amatørkunst dreier seg bar om hvorvidt du treffer på en kunde som liker akkurat dette bildet. Krev det du mener bildet er verdt for deg. Om du gjerne ønsker å beholde det setter du en høy pris, om du har mer lyst til å vite at det henger på veggen hos noen andre setter du en lav pris.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #18 Skrevet 28. februar 2012 Har sett mange lignende kunstverk rundt omkring, folk har visst en fascinasjon for dem. Du kan ikke forvente mer enn 1500-2000 for bildet, men du kan selge det for den prisen med god samvittighet. Jeg handler en god del kunst (også amatørkunst) og betaler sjelden mer enn 2000 for tilsvarende bilde (ofte er det større også). Lykke til med salget.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #19 Skrevet 28. februar 2012 Selv skulle jeg hatt godt betalt for å henge det bildet på veggen, det er ikke min smak, men det er jo mulig andre liker det. Nå var vel ikke spørsmålet om du liker bildet? Det er slettes ikke min smak heller, men det som er så morsomt med kunst er at det er mangfoldig og noe for enhver smak. Man setter ikke pris etter at alle skal like ting, men noen.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 28. februar 2012 #20 Skrevet 28. februar 2012 Det er nok ikke for alle nei, men i det miljøet jeg er i finnes det mange som liker slike bilder Kunst er heldigvis veldig mangfoldig, og subjektivt! Hadde ikke tenkt mer enn 1500 jeg, så hvis du mener mellom 1500 og 2000 er "greit" så er jeg storfornøyd. hehe
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #21 Skrevet 28. februar 2012 Selv skulle jeg hatt godt betalt for å henge det bildet på veggen, det er ikke min smak, men det er jo mulig andre liker det. Nå var vel ikke spørsmålet om du liker bildet? Det er slettes ikke min smak heller, men det som er så morsomt med kunst er at det er mangfoldig og noe for enhver smak. Man setter ikke pris etter at alle skal like ting, men noen. Og det er vel det jeg sier også. Hvis det var jeg som var kjøperen ville jeg betalt minimalt, men andre vil kansje like det og dermed være villige til å betale vesentlig mer. HI har en kjøper som er interesert, men det finnes ikke noen fast pris for slike ting. HI må finne ut hvor mye bildet betyr for henne, hva hun er villig til å skille seg av med det for og så må kjøperen vurdere om det er verdt det. Om HI vill kan hun jo godt forsøke seg på en høyere pris enn minimummsprisen sin også godta litt prutting. Uansett hva HI tilbyr bildet for har kjøperen mulighet til å si "nei takk" om det er for dyrt. Det er ikke noe å skamme seg for.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 28. februar 2012 #23 Skrevet 28. februar 2012 Nå tok det jo helt av... Har nå 5 stk som vil kjøpe bildet..skal jeg bare be de komme med bud da eller?? :s
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #24 Skrevet 28. februar 2012 Be folk komme med bud, men si at minstebud er 1500. Såpass frekk kan du være.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #25 Skrevet 28. februar 2012 Hvis du allerede har lovet noen bildet bør du holde deg til det, ellers kan du jo bare selge til den som byr mest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå