Gå til innhold

Dere som lager hjemmelaget hirsegrøt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det? Hva bruker dere? Hirseflak eller hirsemel (og i så fall hva slags type mel?) Hvordan få den klumpfri?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper hirseflak på helsekosten, legger flakene i vann over natten og koker flak og vann til riktig konsistens. Her i huset må den blandes ut med frukt for å få smak, men da er det et hit! Blir ikke mer klumpete enn at lille kunne spise fra hun var 4 måneder...

Lykke til!

Skrevet

Jeg lar de også ligge i vann, men bytter vann én gang. Dette fordi det blir litt såpesmak av flakene. Med fruktmos glir det ned på høykant!

Skrevet

Som de over bruker jeg hirseflak, men jeg legger de ikke i vann, men følger oppskrifta i http://www.helsedirektoratet.no/publikasjoner/mat-for-spedbarn/Publikasjoner/mat-for-spedbarn-konvertert.pdf

Småen var ikke så interessert i grøten når den var grynete, så når jeg har kokt grøten kjører jeg den i stavmikseren. Tenkte kanskje å prøve på nytt snart uten glatt grøt og se. Hjemmelaget grøt bør jo serveres med en c-vitaminkilde så da har jeg i fruktmos, da smaker grøten også nam for småen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...