Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Hvordan gjør dere det? Hva bruker dere? Hirseflak eller hirsemel (og i så fall hva slags type mel?) Hvordan få den klumpfri?
appelsin Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Jeg kjøper hirseflak på helsekosten, legger flakene i vann over natten og koker flak og vann til riktig konsistens. Her i huset må den blandes ut med frukt for å få smak, men da er det et hit! Blir ikke mer klumpete enn at lille kunne spise fra hun var 4 måneder... Lykke til!
NoraLill82 Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Jeg lar de også ligge i vann, men bytter vann én gang. Dette fordi det blir litt såpesmak av flakene. Med fruktmos glir det ned på høykant!
cent Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Som de over bruker jeg hirseflak, men jeg legger de ikke i vann, men følger oppskrifta i http://www.helsedirektoratet.no/publikasjoner/mat-for-spedbarn/Publikasjoner/mat-for-spedbarn-konvertert.pdf Småen var ikke så interessert i grøten når den var grynete, så når jeg har kokt grøten kjører jeg den i stavmikseren. Tenkte kanskje å prøve på nytt snart uten glatt grøt og se. Hjemmelaget grøt bør jo serveres med en c-vitaminkilde så da har jeg i fruktmos, da smaker grøten også nam for småen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå