Gå til innhold

Høyde og buksestr i tommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor høye er dere og hvilke tommer bruker dere i bukser? Har ei venninne som mener hun burde bruke 26" når hun er 162 høy. Selv synes jeg en plass mellom 28-29 er ok. Bare litt nysgjerrig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En plass mellom 28-29, mener du 28,5?;)

Jeg er 164, og bruker 32, hofter og rumpe vettu. Sikkert for stort for deg.. :-)

Skrevet

Hvilke tommestørrelse man bør bruke avhenger av bredden, ikke høyden ;)

Skrevet

Jeg er 162 lang og veier 57 kg. I bukser bruker jeg 28-32.

Er heldigvis så balansert at puppene og skuldrene mine matcher hoftene. Jeg hadde vært temmelig fortung om jeg hadde vært 26 tommer rundt hoftene! :P

Skrevet

jeg er 1.57 og veier 43 kilo og bruker men str 25-26 i livet, men kunne sikkert brukt syr 27-28 uten og se feit ut.

Skrevet

Jeg er 162 lang og veier 57 kg. I bukser bruker jeg 28-32.

Er heldigvis så balansert at puppene og skuldrene mine matcher hoftene. Jeg hadde vært temmelig fortung om jeg hadde vært 26 tommer rundt hoftene! :P

Hvilke tommestørrelse man bør bruke avhenger av bredden, ikke høyden ;)

Eh, jeg er klar over det, men det er jo forskjell på å være 155 å bruke 26 i vidde og å være 175 og bruke 26 i vidde:)

Skrevet

Er 180 og bruker 31" i vidde,- så jeg er ENROM mao..... Problemet er dog lengden, da bukser stort sett slutter på 34" lengde. Er jo ALT for kort!!! Norn få (Lee på ELlos iallefall.Noen få moeller) har 35" lengde, men det kan også bli for kort, avhengig av modell....Og 36",- det finnes man en gang i skuddåret. ELler på "LongtallSally.com";- men da blir det toll på varene, og skal man returnere sporbart (som er kravet om klærne ikke passer/er fine) så koster returen over 300.....Så har ikke råd rett og slett....

Skrevet

Er 172,5 cm og bruker alt fra 27 til 29, stort sett str 28. Det er vel kroppsfasong og vekt som spiller inn på størrelsen man bruker, ikke høyden?

Skrevet

Er forskjell på en bukse som er lav i livet og en som er høy i livet også, vi er jo smalere i midjen enn over hoftene. Man bruker derfor en større størrelse (i tommer) på en hoftebukse enn en midjebukse.

Sønnen min er 10 år, 154 cm høy og bruker 27 tommer i livet, da sitter buksa på hoftene hans.

Selv er jeg en god og rund jente på 174 cm, jeg bruker ca 32 tommer i bukser som er normalt høye i livet (ikke hoftebukser)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...