Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Sist svangerskap hadde jeg ikke kynnere.. Kanskje noen fååå på slutten bare. Denne gangen MANGE.. gjerne gjennom hele dagen. Har en liten gutt hjemme på 9 mnd, så er ikke bare å slappe av heller. Er så redd for at jeg "skader" den lille i magen. Eller går dette helt fint? (Er det en mulighet å be om sykmelding noen dager, så karen kan være hjemme? Evt. han tar over min perm og jeg begynner å jobbe? Eller er det noen annen mulighet? Klarer ikke se for meg at så masse kynnere så tidlig er bra for babyen i magen...).
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Kynnere er helt vanlig. Det er livmoren som trekker seg sammen. Om de blir hyppigere og sterkere bør en få sjekket med jordmor eller lege. Dette bare for å sjekke at det ikke fører til for tidlig fødsel. Kan trøste deg med at også jeg hadde bare på slutten av svangerskapet sist. Denne gangen kom de tidlig og har mange gjennom en dag. Hadde seks sterke og lange på bare 30 min, men så roet de seg.. Leste om dette under "spør jordmødrene", hun hadde en fin forklaring på dette i dag eller i går.. Kynnerene mine blir verre ved stress, anstrengelser ++ og ikke minst sex.. Men kan også få dem når jeg sitter helt i ro. Tror sykemelding er vanlig når det gjelder kynnere. God bedring i allefall
Bamsemams74 Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Jeg er 20+2 og har hatt kynnere hele tiden tror jeg, men de blir sterkere og sterkere. Hadde det forrige gang også, uten at det førte til modning eller noe slikt. Vennina mi påstar at man vissnok ikke skal stryke seg på magen, det stimulerer til kynnere...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Som det sies over her er kynnere vanlig og ufarlig, men synes du bør ta en tur til legen/jm din for å høre deres mening. Kynnere KAN føre til for tidlig fødsel, og det vil man jo unngå. Ikke minst når du har en liten en til hjemme. Hvile er viktig, men ikke så lett når du har en som pusler rundt i beina dine Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Jeg fødte prematurt sist svangerskap etter å ha gått med sterke, kontstante kynnere i flere uker... er nå 40 % sykemeldt pga får vonde og mye kynnere ved stor arb belastning og stress...er 21 uker... lytt til kroppen din:)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 Hei:) Hører ikke hjemme her- men lurte meg inne i kveld- svarer på innlegget ditt likevel;) Hadde masse kynnere i 1.sv.skap, fra uke 16, med litt pause i slutten av 3. trimester, i 2. sv.skap omtrent ingen kynnere men da ble det fortidlig fødsel Du vil bli/bør bli fulgt opp ekstra med mye kynnere ja, KAN føre til modning/ for tidlig fødsel, derfor oppfølgingen. Hyppige kynnere fører ofte til sykemelding ja- helt eller delvis, fordi det vel anbefales å ta det med ro for så å prøve redusere kynnerne....Følte selv noen dager at kynnerne var omtrent konstante Forøvrig er det en god del som har tidlige kynnere men der kynnerne forsvinner igjen for så å dukke opp sent i sv.skapet- får håpe du slipper med det da:) Masse lykke til:)
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 2. mars 2012 #7 Skrevet 2. mars 2012 Hei HI Hører ikke til her inne jeg heller, sitter på 3. trimester egentlig, men må nesten bare svare deg Var selv 16 uker på vei da jeg startet å merke kynnerne, og de var så og si konstant! Smertefulle kunne de også være. Har selv en aktiv liten sønn (han ble 1 år 17 feb) som trenger meg hele tiden, og det er mye løfting og bæring, har det jo da vært hele svangerskapet. Men nå er det da 7 dager til jeg har termin, og kynnerne er faktisk hakket værre enn hva de var i starten (ikke til å tro), men bærer da på ei tulle som har det helt fint i magen til mor Tok det opp en del med jordmora dette med kynnere, mye bæring osv, var jo redd for at noe skulle skje med den i magen. Fikk beskjed om at det ikke var unormalt å oppleve at kynnerne var kraftiger/ mer merkbare i andre svangerskap eller flere svangerskap senere heller. Man er jo da mer bevist over hva kynnerne er, og hvordan de føles, jordmora sa også at det kan være sammenheng mellom hvor sterkt man kjenner kynnerne, og hvor fort etter fødsel man blir gravid igjen, og det kan jo være, her var jo sønnen vår ikke stort mer enn 4-5 mnd når jeg ble gravid igjen, sier seg jo selv at kroppen ikke er seg selv igjen etter fødsel. Men føler du deg usikker/redd/skeptisk, er det bedre å ringe føde/jordmor/lege en gang for mye, enn å sitte å engste seg vet du
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 2. mars 2012 #8 Skrevet 2. mars 2012 Men skal sies, jeg har ekstra oppfølging pga kynnerne, om jordmora/legen ikke har tilbudt deg dette, så kan du kreve det fikk jeg beskjed om, for det hender jo av og til at sterke kynnere kan føre til prematur fødsel..
ticalinda Skrevet 3. mars 2012 #9 Skrevet 3. mars 2012 Hvis du merker at kynnerne kommer når du er stressa, trøtt eller sliten, så syns jeg du skal ta hensyn til det, og prøve å unngå situasjoner som framprovoserer kynnerne. Går du sliten i svangerskapet, med mye kynnerne, så kan det være kroppen som forteller deg å ta det med ro. I utgangspunktet skal kynnerne gå over hvis du forandrer stilling, eller gjør noe annet. Hvis de ikke gjør det, så kan det også være et tegn på at du pusher kroppen. Selv har jeg alltid vært plaget med mye kynnerne, og jeg føder alltid for tidlig. Derfor blir jeg sakte, men sikkert, mer og mer sykmeldt i svangerskapene, for å prøve å forhindre tidlig fødsel. Jeg tar hele veien hensyn til kroppen, og jeg tror det er viktig at vi som er gravide ikke trenger å være superwomen, men at vi lærer oss til å lytte til kroppen vår! Vi er alle så forskjellige....
FMG Skrevet 3. mars 2012 #10 Skrevet 3. mars 2012 Jeg er selv 12+5 og sliter veldig med dette!! Er sykm 100% og det bli bare værre og værre! Håper vi slipper dette svangerskapet ut!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå