Gå til innhold

passer stekt laks og fløtegratinerte poteter sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva mer kan man eventuelt ha som tilbehør?

Fortsetter under...

Skrevet

hva mer kan man eventuelt ha som tilbehør?

Det blir kanskje litt tungt?

Fisken er jo ganske feit og det samme med potetene. Men om du feks har dampede asparges som tilbehør eller noe annet grønt og sunt?

Gjest Siklerotte
Skrevet

Utvilsomt. Det er godt med ovnsbakte grønnsaker. Pleier å bake laks med sitron, ingefær, hvitløk, gulrøtter, rødløk og sopp. Godt.

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Det synes jeg da absolutt det gjør :) Du kan rive litt parmesanost på toppen av gratengen for å gi den en ekstra spiss, og ha et par finhakkede hvitløksfedd oppi. Godt med tilbehør som har litt smak når man har laks synes jeg :)

Evt kan du også rive litt parmesanost og strø oppå laksen når den er ferdigstekt og så sette den et par minutter i ovnen rett før gratengen er ferdig. Mmmmm :) (glad i parmesanost jeg da hehe)

Du kan lage en grønn salat til, med f.eks ruccola, pinjekjerner og mango, med et dryss balsamicoeddik på. Godt med noe litt syrlig til synes jeg :)

Eller hvis du vil gjøre det enkelt kan du koke/steke grønnsaker (brokkoli, blomkål, etc) og lage en enkel agurksalat ved siden av :)

Skrevet

æsj neitakk. Heller kokte poteter med en god saus og friske grønnsaker.

Skrevet

Det hørtes kvalmendes ut. Synes det er best med ris, salat, vanlig kote poteter eller stekte potetbåter i ovnen

Annonse

Skrevet

prøver uansett jeg :) stekte grønnsaker til høres godt ut :)

hi

Skrevet

Det er veldig godt, jeg pleier og ha det :)

Skrevet

Tja, uten hvitløk i potetene kan det nok gå. Jeg elsker løk og hviløk, men til laks funker det ikke...

Skrevet

Fløtepoteter funker ikke til laks mener nå jeg da, men smaken er heldigvis som baken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...