Matrosen og Meg:) Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Hei! gutten min på 6 mnd har fått to tenner nede forann for over 1 mnd siden. Men nå kommer de samme tegnene tilbake, sikler, nærmere spytter hele dagen, og kaster seg over alt som kan bites i. men jeg kjenner ingen kuler. når tennene som kommer forann oppe, er det kuler da? han har forøvrig sutret i ett sett i hele dag. først når vi skulle pusse tennene nede og han fikk leke med tannbørsten han roet seg. spiste nærmest hele greia:P
Valiana Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Lillemor på 10 mnd har fått fire oppe og fire nede. På de fire oppe var det tydelig hvite kuler i tannkjøttet ganske lenge før de kom igjennom - og hun slet ganske mye med de innimellom. De fire nede var mye greiere å få opp, og de har eg oppdaget først når de plutselig har kommet igjennom (ikke kuler). Men, det kan helt sikkert variere fra barn til barn, tenker jeg.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Min jente har 4 nede og 3 oppe, den fjerde er på vei. Som hun over sier kunne jeg se hvite klumper i tannkjøttet oppe før de kom igjennom. Meeen, jeg syns faktisk tennene nede var verre enn de oppe. Hun fikk 3 tenner på 1,5 uke(begge fortennene oppe og fjerde nede), og da hun var helt febrilsk trodde jeg det var pga de oppe, men det var den nede. Plutselig var tennene oppe igjennom uten noe særlig stress. Nå er den fjerde oppe på vei, og hun oppfører seg som om det ikke kommer tenner, iforhold til hvordan det var med de nede. Men alle barn er jo forskjellige!
cheni Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Her ble klumpene i tannkjøttet oppe kjempeblå! Skikkelig vriene å få ut. Verst på eldstemann, lillesnuppa på 6.5 mnd har ikke fått noen enda. Gleder meg til å se de søte, små riskorna, men ikke til dagene\nettene før de bryter ut
Zana123 Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Her var det også veldig tydelige kuler i tannkjøttet før tennene kom ut oppe. De to første er igjennom, og det er tydelige kuler vedsiden av, så det kommer nok to til om ikke så alt for lenge. Biter på alt og sikler hele tiden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå