Janni85 Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Jo takk dette fikk jeg høre i dag. 2 ganger! Er i uke 30 og kom glad og fornøyd på jobb. Samtalen kom inn på når jeg skulle ut i permisjon. Jo seier eg ca i midten av april, termin er ikke før 7 mai. " Hva? er ikke du veldig stor?" Blei litt sat ut. og rett etter på kom det en å sa " du er stor du, kommer nok til å få før tiden!". Takk takk you made my day! Og jeg er egentlig ikke stor er 156 høy ligger der jeg skal på målene og lagt på meg 8 kg.. Er jeg hår sår kanskje? Jeg syns det var lite kjekt å høre;/
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Den har jeg fått et par ganger også... Er 165, i uke 30 og har lagt på meg tre kilo. Men jeg er ikke slank i utgangspunket da... Man bærer jo babyen forskjellig, og det er jo ikke rart om ei dame på 156 har større mage enn ei dame på f.eks 175. Det er jo helt logisk, babyene er like store... Jeg blir faktisk jævlig irritert når noen kommenterer at jeg er "stor". Mulig jeg er hårsår også da...
Vogndilla Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Dette har jeg fått høre i alle mine tre svangerskap, ikke noe å bry se om. Folk tror det er ok å si sånt når man er gravid, men mener jo ikke noe stygt med det. Er jo engang sånn at mager er forskjellige:)
MrsMilla Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Jo takk dette fikk jeg høre i dag. 2 ganger! Er i uke 30 og kom glad og fornøyd på jobb. Samtalen kom inn på når jeg skulle ut i permisjon. Jo seier eg ca i midten av april, termin er ikke før 7 mai. " Hva? er ikke du veldig stor?" Blei litt sat ut. og rett etter på kom det en å sa " du er stor du, kommer nok til å få før tiden!". Takk takk you made my day! Og jeg er egentlig ikke stor er 156 høy ligger der jeg skal på målene og lagt på meg 8 kg.. Er jeg hår sår kanskje? Jeg syns det var lite kjekt å høre;/ Ikke akkurat fintfølende kollegaer - har slike selv. Men skjønner mine kollegaer hakket bedre fordi jeg har lagt på meg 16 kg allerede, i samme uke som deg, og er sykemeldt, så der ser meg kanskje en gang i mnd. Vises veldig godt siden jeg var relativt slank og godt trent i utgangspunktet og har enorm mage, kjemperæv og gigapupper plutselig hehe. Men det er lov å sende en salve i retur om kommentarene blir for heftige. Selv pleier jeg å sende tilbake "du er ikke akkurat noe fruktfat selv" om det går over stokk og stein.
Janni85 Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2012 Ja takk for litt positiv respons. Kan nok hende jeg sender den med fruktfate tilbake;) Slik er det å jobbe med 60 åringer som er lite pedagogiske og hundre år siden deres siste graviditet. Godt for dem at jeg ikke hadde en av mine gråte dager:)
☆☆☆ Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Jeg er 174 og alle kommenterer at magen er liten. Jeg har prøvd å ikke forholde meg til det all den tid jeg har gått opp 14 kg og SF-målet var normalt. Men da målet flatet ut ble jeg kjempebekymra pga kommentarene jeg har fått i månedsvis om lite barn. UL viste normal baby, men jeg fikk meg en bekymring jeg ikke trengte. Folk burde ha mer enn nok med sitt eget magemål, men med gravide er det fritt fram for kommentarer virker det som...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #7 Skrevet 27. februar 2012 Selv er jeg også kort og liten (155høy og veide 52kg før jeg ble gravid), dette har resultert i ei "bowlingkule" midt forran tidlig... Selv svarer jeg "ja, jeg har en baby på 2,5kilo inne der -hva er din unnskyldning...?!" spøkefult, når det blir for mange komentarer Fikk av stemoren min tidlig "oi, du kommer til å bli kjempestor som har såpass mage alt nå..." og det syntes jeg at var sårt...Men nå er jeg mer herdet -prøv å ikke bry deg
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 27. februar 2012 #8 Skrevet 27. februar 2012 Alle kommenterer at jeg er liten, men det er en ansatt i barnehagen som til stadighet kommenterer at jeg er såååå stor. Selv jordmor er bekymret fordi jeg er liten... Jeg bare svarer, "Jaja, det kommer ann på øyet som ser" Selv synes jeg det er mer sårende når jeg får kommentarer om at jeg vagger, noe jeg selv mener at jeg ikke gjør til daglig, men som kommer når jeg er sliten og vond... Den dagen det blir offentlig at en person er gravid, så er det tydeligvis fritt fram å kommentere kroppen...
Kåre-Kristine Skrevet 27. februar 2012 #9 Skrevet 27. februar 2012 Er ikke noe kjekt med alle de kommentarene som kommer ang kroppen i graviditeten synes jeg. Og kjenner meg veldig godt igjen med tanke på stor mage og vagging. Jeg har bekkenløsning både foran og bak, og er full i vann, så ja, jeg vagger nok litt. Hva er problemet? Kan ikke forstå hvorfor folk har et så enormt behov for å påpeke det og ikke minst snakke om hvor stygt det er med svære gravide kjerringer som vagger rundt som noen gjess.... Skulle det få meg til å føle meg bra? Jeg er glad for at jeg bare har to uker igjen til termin. Men de finner vel altids noe annet å kommentere når ungen er kommet...
Alexander's Mamma Skrevet 27. februar 2012 #10 Skrevet 27. februar 2012 oi, da hadde jeg blitt veldig lei meg trur jeg. =P får hele tiden høre at jeg er så liten og fin og veldig kjekt å gå på jobb =) skal ut i permisjon om to uker. de sier det vel kanskje mest for å være snille men det er da mye hyggeligere at de tar det den veien =)
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 27. februar 2012 #11 Skrevet 27. februar 2012 er i uke 30 og magen er faktisk litt under på SF-målene. MEN jeg bærer veldig høyt og det er vanlig for meg (3. gangs) så her hagler det med "stor mage" kommentarer...
På'n_igjen! Skrevet 28. februar 2012 #12 Skrevet 28. februar 2012 jeg har det motsatt.... "er du sikker på at det er noen baby der inne a? er ikke koselig det heller.... ligger under på sf mål, og har ikke gått opp i vekt. vil jo gjerne at det skal se ut som om jeg er 7 mnd på vei, og ikke 3-4 mnd slik de sier. folk vil liksom ikke tro meg at jeg skal ha baby i beg. av mai. (planlagt ks)
Kåre-Kristine Skrevet 28. februar 2012 #13 Skrevet 28. februar 2012 Synes egentlig at folk bør på generell basis tenke seg litt mer om hva de sier til gravide. Vi er ikke allemannseie selv om vi bærer på et barn! Og veldig mange kommentarer folk kommer med er litt over grensen... Det er ingen som hadde vært så direkte med "vanlige" ikke-gravide. Skulle ønske folk kunne tenke seg litt om, graviditeten er en vanskelig tid med voldsomme forandringer både hormonellt og kroppslig. Vi trenger ikke at bedrevitere og andre løkruller forteller oss hvor alt for store vi er, hvor små vi er, at vi vagger osv. Gi oss heller et kompliment og fortell oss hvor bra vi ser ut!
cberry Skrevet 29. februar 2012 #14 Skrevet 29. februar 2012 Får også slike kommentarer nesten daglig, nå i runde 2 også, men har heldigvis aldri brydd meg om det. Spesielt ved siden av min kollega med termin en dag etter meg ser man hvor stor magen min er i forhold Jeg er ganske fascinert selv over at jeg har slik en struttemage, og egentlig bare gøy at folk er engasjert. Synes det er verre at rumpa har begynt å disse hehe Prøv å ikke ta deg nær av det, du er gravid, vær stolt. Det er bare vakkert spør du meg
smet Skrevet 29. februar 2012 #15 Skrevet 29. februar 2012 Eg har og ganske stor mage, sjølv om eg er over 1.70, vokse magen berre rett fram. Får ein god del kommentarer, men som ho over syns eg egentlig berre det er gøy at folk bryr seg. Er blant dei som er godt polstra til vanlig, og har aldri vore komfertabel med magen min. Derfor syns eg det er stas no å ha ein flott kulemage, og faktisk vere stolt av den store, fine magen min.
itb Skrevet 29. februar 2012 #16 Skrevet 29. februar 2012 Jeg syntes det er koselig at folk kommenterer at magen er blitt stor jeg... jeg sier bare at jeg er helt på normalen.. i dag har jeg blitt kalt tjukka to ganger (veldig spøkefullt da) og jeg har bare sagt: greit, du får den gratis.... har ikke lagt på meg mer enn 6 kg. 36 uker på vei, men jeg er ikke liten i utgangspunktet. Det jeg syntes er verre er når folk spør hvor lenge jeg har igjen å jeg sier en måned så er det mange som sier " såpass ja.... ja, det blir ikke lett"
Full av liv Skrevet 1. mars 2012 #17 Skrevet 1. mars 2012 Bryr meg stort sett ikke så mye om disse kommentare.. mange som har behov for å vise at "dette har de peiling på".. Men jeg fikk bakoversveis da jeg kom på kontoret tidlig i februar for å ordne med permisjonspapirene. Tenkte jeg var ute i god tid 3 1/2 mnd før termin. Damen som jeg aldri har sett før gir meg skikkelig kjeft for at "Ja, da er det jaggy på tide å få opp tempoet." Dette ut fra hennes egen vurdering av hvor stor mage man har i forhold til hvor langt man er på vei. Hun mente vel jeg var omtrent fødeklar, men jeg er helt gjennomsnittlig i størrelse. Jeg har lært litt folkeskikk og forklarte høflig at magen min er akkurat så stor som den skal tre mnd. før termin. Hun har forhåpentligvis lært seg litt folkeskikk, selv, da det var tydelig at hun ble flau..
Lilje<3 Skrevet 1. mars 2012 #18 Skrevet 1. mars 2012 "er du sikker på at det bare er en inni der?" like ålreit hver gang jeg får det spm :/ Eller: nå er det vel ikke lenge igjen? Den har jeg vel hørt siden uke 20. Er i uke 36 nå
LieblingsLipp Skrevet 2. mars 2012 #19 Skrevet 2. mars 2012 Tar meg ikke saa veldig naer av det folk sier. Jeg er saa fornöyd/ufornöyd med meg selv, som jeg föler det selv. Noen dager full av fortvilelse og redsel for aa "forbli tjukk for alltid", andre dager bare stolt. Stort sett er folk forbauset over hvor stor magen plutselig har blitt naa de siste to maanedene, ogsaa gyn. jeg er i behandling hos. Ikke spesielt hyggelig aa höre (er naa oppe i 20kg +, var normalvektig för graviditet), men jeg ser jo selv at de har rett! Synes heller reaksjonen til örenesehals-legen jeg var hos igaar var litt merkelig (ikke noe gyn., men har ikke leger generelt litt peiling?). Aldri sett dama för, men hun begynte aa stryke over magen med en gang jeg datt meg! (hallo.. öret mitt er her oppe! ). Var ikke saa ille det da, men hun ble helt sjokkert da jeg sa jeg har termin (allerede?) i maanedsskifte april/mai. "neeei! er du saa langt paa vei, med DEN lille magen?" Mulig hun prövde aa vaere uforskammet hyggelig bare, men da hun begynte aa spörre om barnet var normalt utviklet og hadde normal störrelse synes jeg det ble litt ufint... Hvis det ikke hadde vaert for at jeg har öyne i huet selv, vekt paa badet, og masse kommentarer om at jeg er ganske stor - saa ville jeg sikkert ha blitt litt redd over aa faa slike sprsm. av en som tross alt er lege...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå