babykeen Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 på 0.8..... har spurt på riksen flere ganger ang verdien og de ha svart at den er innfor normaln, men lav....... Hatt 3 aih og 2 ivf der nå. Gravid på 3. aih men endte i ex.u og kjemisk graviditet på 2. ivf forsøk. Kontaktet hausken som ga oss under 5% sjanse for å lykkes med så lav amh. Hvordan kan dette stemme ettersom Riksen fortsetter å behandle oss? Trodde de var ganske strenge på dette og ville gitt oss opp om det var under 5% sjanse for å lykkes? Nå er jeg både stressa og superforvirret.Noen som skjønner no av dette?
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Hausken ga opp oss også, jeg har amh på 1. Holder nå på med forsøk i naturlig syklus på Aleris, de gir oss ikke så mye håp -men vi prøver. Blir stadig foreslått eggdonor på oss, det er sårende og vondt! Vi prøver stadig å få til et forsøk med mine egg. Har vært gjennom 2 hormonkurer som resulterte i aih og avbrutt, og to forsøk på naturlig syklus hos Aleris. Første avbrutt ved uthenting -egget hadde akkurat sluppet, og forsøket denne syklus hadde jeg for liten eggpose. Nå venter jeg på mens om ca 2 uker, så er det ny syklus og nytt forsøk. Synes det er rart Riksen fortsatte å hjelpe dere, men det er jo hyggelig av dem. Synes det virker som du har mye håp, i.o.m. en ex.u. og en kjemisk. STå På VIDERE! Lykke til.....
babykeen Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2012 Hausken ga opp oss også, jeg har amh på 1. Holder nå på med forsøk i naturlig syklus på Aleris, de gir oss ikke så mye håp -men vi prøver. Blir stadig foreslått eggdonor på oss, det er sårende og vondt! Vi prøver stadig å få til et forsøk med mine egg. Har vært gjennom 2 hormonkurer som resulterte i aih og avbrutt, og to forsøk på naturlig syklus hos Aleris. Første avbrutt ved uthenting -egget hadde akkurat sluppet, og forsøket denne syklus hadde jeg for liten eggpose. Nå venter jeg på mens om ca 2 uker, så er det ny syklus og nytt forsøk. Synes det er rart Riksen fortsatte å hjelpe dere, men det er jo hyggelig av dem. Synes det virker som du har mye håp, i.o.m. en ex.u. og en kjemisk. STå På VIDERE! Lykke til..... hvilken måleenhet er det målt i? Skalane jeg er i går fra 0.3-6.8.
fisken2015 Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Hausken ga opp oss også, jeg har amh på 1. Holder nå på med forsøk i naturlig syklus på Aleris, de gir oss ikke så mye håp -men vi prøver. Blir stadig foreslått eggdonor på oss, det er sårende og vondt! Vi prøver stadig å få til et forsøk med mine egg. Har vært gjennom 2 hormonkurer som resulterte i aih og avbrutt, og to forsøk på naturlig syklus hos Aleris. Første avbrutt ved uthenting -egget hadde akkurat sluppet, og forsøket denne syklus hadde jeg for liten eggpose. Nå venter jeg på mens om ca 2 uker, så er det ny syklus og nytt forsøk. Synes det er rart Riksen fortsatte å hjelpe dere, men det er jo hyggelig av dem. Synes det virker som du har mye håp, i.o.m. en ex.u. og en kjemisk. STå På VIDERE! Lykke til..... Har du fått vite noe om østradiolverdiene dine? Og hvor mye må du betale hos Aleris ved disse forsøkene som blir avbrutt?
babykeen Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2012 da har jeg fått svar fra maigaar i Dk. Jon Kirk var ikke bekymret for min AMH verdi da jeg har produsert 8 og 10 egg på mine ivf forsøk. Håper dette er positivt og at det ikke bare er å loppe noen for penger?
Ming82 Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Det spørs da hvilken måleenhet det er. Min er på 8,5 pmol/l normalområde går fra 3-60 pmol/l. Kan jo være at din er målt med ng/ml, da å du i så fall multipliserer tallet som du har med 7,14, da vil du få dine verdier med pmol/l.
babykeen Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 28. februar 2012 og hausken hadde lest feil måleenhet på meg så da ga han meg "rimelig gode sjanser for å lykkes"........ Kan ikke være så ille likevel da?
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 28. februar 2012 #8 Skrevet 28. februar 2012 Hausken ga opp oss også, jeg har amh på 1. Holder nå på med forsøk i naturlig syklus på Aleris, de gir oss ikke så mye håp -men vi prøver. Blir stadig foreslått eggdonor på oss, det er sårende og vondt! Vi prøver stadig å få til et forsøk med mine egg. Har vært gjennom 2 hormonkurer som resulterte i aih og avbrutt, og to forsøk på naturlig syklus hos Aleris. Første avbrutt ved uthenting -egget hadde akkurat sluppet, og forsøket denne syklus hadde jeg for liten eggpose. Nå venter jeg på mens om ca 2 uker, så er det ny syklus og nytt forsøk. Synes det er rart Riksen fortsatte å hjelpe dere, men det er jo hyggelig av dem. Synes det virker som du har mye håp, i.o.m. en ex.u. og en kjemisk. STå På VIDERE! Lykke til..... Har du fått vite noe om østradiolverdiene dine? Og hvor mye må du betale hos Aleris ved disse forsøkene som blir avbrutt? Det vet jeg ikke. Er det en "spesiell" måling slik som amh, eller en "vanlig" måling av hormonverdier? Jeg betaler kun for UL og blodprøver. Er vel straks der at jeg får frikort.
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 Hausken ga opp oss også, jeg har amh på 1. Holder nå på med forsøk i naturlig syklus på Aleris, de gir oss ikke så mye håp -men vi prøver. Blir stadig foreslått eggdonor på oss, det er sårende og vondt! Vi prøver stadig å få til et forsøk med mine egg. Har vært gjennom 2 hormonkurer som resulterte i aih og avbrutt, og to forsøk på naturlig syklus hos Aleris. Første avbrutt ved uthenting -egget hadde akkurat sluppet, og forsøket denne syklus hadde jeg for liten eggpose. Nå venter jeg på mens om ca 2 uker, så er det ny syklus og nytt forsøk. Synes det er rart Riksen fortsatte å hjelpe dere, men det er jo hyggelig av dem. Synes det virker som du har mye håp, i.o.m. en ex.u. og en kjemisk. STå På VIDERE! Lykke til..... hvilken måleenhet er det målt i? Skalane jeg er i går fra 0.3-6.8. Jeg tror det er samme måleenhet som deg.
fisken2015 Skrevet 28. februar 2012 #10 Skrevet 28. februar 2012 Hausken ga opp oss også, jeg har amh på 1. Holder nå på med forsøk i naturlig syklus på Aleris, de gir oss ikke så mye håp -men vi prøver. Blir stadig foreslått eggdonor på oss, det er sårende og vondt! Vi prøver stadig å få til et forsøk med mine egg. Har vært gjennom 2 hormonkurer som resulterte i aih og avbrutt, og to forsøk på naturlig syklus hos Aleris. Første avbrutt ved uthenting -egget hadde akkurat sluppet, og forsøket denne syklus hadde jeg for liten eggpose. Nå venter jeg på mens om ca 2 uker, så er det ny syklus og nytt forsøk. Synes det er rart Riksen fortsatte å hjelpe dere, men det er jo hyggelig av dem. Synes det virker som du har mye håp, i.o.m. en ex.u. og en kjemisk. STå På VIDERE! Lykke til..... Har du fått vite noe om østradiolverdiene dine? Og hvor mye må du betale hos Aleris ved disse forsøkene som blir avbrutt? Det vet jeg ikke. Er det en "spesiell" måling slik som amh, eller en "vanlig" måling av hormonverdier? Jeg betaler kun for UL og blodprøver. Er vel straks der at jeg får frikort. Tror ikke de har tatt østradiolprøve på meg før avbruddet i Haugesund. Det gjorde han for å se om jeg var kommet i for tidlig overgangsalder etter som jeg forsto.
fisken2015 Skrevet 28. februar 2012 #11 Skrevet 28. februar 2012 Hausken ga opp oss også, jeg har amh på 1. Holder nå på med forsøk i naturlig syklus på Aleris, de gir oss ikke så mye håp -men vi prøver. Blir stadig foreslått eggdonor på oss, det er sårende og vondt! Vi prøver stadig å få til et forsøk med mine egg. Har vært gjennom 2 hormonkurer som resulterte i aih og avbrutt, og to forsøk på naturlig syklus hos Aleris. Første avbrutt ved uthenting -egget hadde akkurat sluppet, og forsøket denne syklus hadde jeg for liten eggpose. Nå venter jeg på mens om ca 2 uker, så er det ny syklus og nytt forsøk. Synes det er rart Riksen fortsatte å hjelpe dere, men det er jo hyggelig av dem. Synes det virker som du har mye håp, i.o.m. en ex.u. og en kjemisk. STå På VIDERE! Lykke til..... Har du fått vite noe om østradiolverdiene dine? Og hvor mye må du betale hos Aleris ved disse forsøkene som blir avbrutt? Det vet jeg ikke. Er det en "spesiell" måling slik som amh, eller en "vanlig" måling av hormonverdier? Jeg betaler kun for UL og blodprøver. Er vel straks der at jeg får frikort. Tror ikke de har tatt østradiolprøve på meg før avbruddet i Haugesund. Det gjorde han for å se om jeg var kommet i for tidlig overgangsalder etter som jeg forsto. Men det er en vanlig blodprøve for å vise hormonnivået mener jeg.
YamYam Skrevet 8. mars 2012 #12 Skrevet 8. mars 2012 Så lenge FSH verdien er fin er det mer avgjørende for om ivf lar seg gjennomføre - på tross av lav AMH
fisken2015 Skrevet 8. mars 2012 #13 Skrevet 8. mars 2012 Jeg hadde normal FSH og lav AMH, men reagerte ikke på medisinene.
fisken2015 Skrevet 16. mars 2012 #14 Skrevet 16. mars 2012 Nå har jeg hatt kontakt med Aleris. Fikk henvisning for å ta alle hormonprøver om igjen siden de begynte å bli gamle. Legen der var ikke så negativ som han i Haugesund var, så nå går vi for forsøk i naturlig syklus. Ble litt lettere til sins etter og ha snakket med ham :-) Krysser fingrene for at prøvene er like fine som sist! Endelig fikk jeg et lite håp igjen. Hvordan går det med deg Fru Fomle *ønsker seg..*???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå