Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Jenta mi har feira bursdag i barnehagen og hadde krona på seg på butikken. Hun sto å så på stativet med kort da en eldre herremann stoppet å snakket med henne. Jeg fulgte med hele tiden. Da vi skulle gå til kassa hadde mannen betalt og kom på innsiden av kassa med en pakke smurfesukkertøy. Han spurte meg om hun kunne få (rett måte å gjøre det på, høflig spør du meg), noe jeg sa ja til. Hun tok i mot og takket pent. Da vi satt å spiste middag måtte jeg nesten prate litt med henne om det, og at man ikke får lov å ta imot fra folk man ikke kjenner, når ikke mamma eller pappa er der. Hun begynte jo å grunne litt på dette da, og ramset opp folk hun kjenner, som hun jo da kan få lov å ta imot hos, å hvem hun kan få lov å bli med osv.. Så jeg lurer på hvordan dere andre har tatt den samtalen med barna deres? Hvor gamle var/er de osv? Jeg vil jo ikke at hun skal bli redd mennesker, så jeg kan ikke si at "folk du ikke kjenner kan være farlige!" Det var ingenting truende med mannen, han virket som en gammel bestefar. Er det forresten vanlig å si nei? Når han spurte meg om hun kunne få.. Jeg har ikke opplevd det før, så ble litt satt ut..
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Jeg har sagt at man ikke skal prate med fremmede når man er alene, og at man ikke skal ta imot ting fra de man ikke kjenner. Og jo, jeg har sagt at det ikke er alle som er like snille som de vi kjenner, og at det derfor ikke er greit. De har ikke blitt redd folk av den grunn:) Forøvrig veldig hyggelig av han å gi det, og ikke minst spørre deg om det var greit først:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå