Gå til innhold

Ultralyd i dag, og......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i dag 33 fullgåtte uker og var på vekstkontroll idag og fikk beskjed om at barnet var litt liten. ( - 12%) hva nå det betyr. Alt på kontoret var forsinket så han hadde tydligvis ikke tid til å forklare ordentlig, vi kom inn 1 time for sent..

Noen andre som har vært borti det samme?

Ellers var alt normalt, med fostervann og alt det der.

Men jeg blir så fort skremt siden dette er min 1 og vi har i det siste mistet 3 små barn ( i familien, ikke jeg) Fikk ny time til kontroll i uke 35..

Har jeg noe å bekymre meg for?? Skal jeg ringe lege el jordmor??

Kjenner mye liv hele dagen og kan kjenne og se babyn sparke utenpå magen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, det betyr "bare" at babyen er 12% mindre enn en gj.snitt baby. Så hvis gj.snitts babyen veier ca 2000g nå i uke 33(litt usikker på om det stemmer asså;-)) Så veier din baby antagelig rundt 1760 g. Husk at dette er bare ca mål. Min forrige baby lå på -10% hele svangerskapet. Og ut kom en fin og velskapt baby. Jeg hadde IKKE bekymret meg;-)

Lykke til videre!

Skrevet

Jeg fikk at mitt barn først var -2% og på siste ul +3%.

Dette vil si at de går ut i fra en gjennomsnittsvekt på 3600gr. og i ditt tilfelle, hvis jeg har regna rett, så vil babyen din være ca 2300gr ved fødsel om ikke det blir forandringer. Men bra du blir fulgt opp :)

Skrevet

De gjør omtrent ikke tiltak før 22% vekstavvik. Har vært (-5%) hele veien jeg og har ikke vært noen problemer rundt dette. Er vanskerlig å ligge akkurat på gjennomsnittet så er nok ingenting å bekymre seg for. Ihverfall ikke når du har kommet så langt :)

Skrevet

Beklager, feil regning! Babyen din vil veie ca 3100 gr når h*n er født om det ikke er mer enn 12% vekstavvik. Så ingenting å bekymre seg for :)

Skrevet

jeg skal inn på kontroll dagen før termin for vekst kontroll med + 12%.....

:) men di hadde helt sikkert skjekka enda mer nå med en gang om det var noe å bekymre seg for. :) bebien vokser masse di siste ukene:)

Skrevet

Jeg har ett vekstavvik på - 15% hele veien. Så babyen vil veie litt under gjennomsnittet. Men jeg kan svare deg til fredag om det er riktig for da skal jeg ha keisersnitt :-)

Skrevet

+ - 10% er det normale, alle kan jo ikke veie nøyaktig 3,5 kg ved fødsel. Minus 12 % er ikke alarmerende, men man liker å følge det opp for å se at babyen følger sin egen kurve og ikke flater av. Om babyen fortsetter med - 12% er alt finfint, om den synker ytterligere kan det være tegn til dårlig placentafunksjon og da må man vurdere ks før termin.

Jeg hadde ikke bekymret meg for - 12%, det er så godt som normalt og spesielt når baby sparker og er aktiv :) det er uansett godt å bli fulgt opp skikkelig, og ny kontroll om to uker betyr at sykehuset ikke er spesielt bekymret, de vil bare sjekke det opp.

Skrevet

+ - 10% er det normale, alle kan jo ikke veie nøyaktig 3,5 kg ved fødsel. Minus 12 % er ikke alarmerende, men man liker å følge det opp for å se at babyen følger sin egen kurve og ikke flater av. Om babyen fortsetter med - 12% er alt finfint, om den synker ytterligere kan det være tegn til dårlig placentafunksjon og da må man vurdere ks før termin.

Jeg hadde ikke bekymret meg for - 12%, det er så godt som normalt og spesielt når baby sparker og er aktiv :) det er uansett godt å bli fulgt opp skikkelig, og ny kontroll om to uker betyr at sykehuset ikke er spesielt bekymret, de vil bare sjekke det opp.

Henger meg på denne. I forrige svangerskap var gutten min 18% under gjennomsnittet. Var på ultralyd flere ganger for å se at han fulgte sin egen vekstkurve. Ellers var alt bra, og vi hadde ingen grunn til bekymring. De sa at som oftest så er det en genetisk grunn til at noen babyer er mindre enn andre. Han ble født 2925 g stor, og tok igjen normalkurven på to måneder:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...