Gå til innhold

Hund og ny baby i hus!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til sommeren kommer barn nr 2.

Vi har en stor hund og en ikke så stor leilighet.

Vi har stasjonsvogn, men hva med vogn og bagasje når vi skal noe sted?

Buret til bikkja tar jo hele bagasjerommet.

Bikkja er min samboer sin, og den betyr mye for han. Men dette med hund kommer til og bli trangt. Han sier at jeg må sitte bak med barna så får vogna være foran i passasjer setet. Noe det garantert ikke er plass til (Emmaljunga med sport understell). Eller lovlig for den saks skyld.

I tillegg så røyter den helt sykt, og bikkje hår og små barn er jo ikke en bra kombinasjon. Noen som har noen tips?

Fortsetter under...

Skrevet

Om du får understellet inn i bagasjerommet kan bagen sitte framme..

Skrevet

ikke plass til understellet bak heller. Buret må stå midt på for og få plass.

Skrevet

Kjøp større bil! Det gjorde mannen min... Jeg mente vi kunne kjøre to biler på ferie for å få med to store barn (9 og 13), baby, hund (dobermann, så hun er stor), vogn og baggasje, men mannen min ville ha alt i en bil så da ble det stor bil! Før vi fikk den store bilen kjørte vi bare to biler, det var ikke noe problem. Om vi bare skal på besøk tar vi ikke med vogna, bare vognbag så babyen har noe å sove i og får da plass i vanlig stasjonsvogn.

Og du har nok helt rett i at vogna ikke går inn i passasjersetet ( lo litt av tanken på det..).

I følge HS var ikke hundehår så farlig så lenge det ikke var så mye på soverommet og oppi vogna der babyen sov. Jeg tok med ene bodyen til babyen for å vise HS hvor mye hundehår han hadde på seg etter å ha ålet seg rundt i stua (og jeg støvsuger HVER dag) og den så ut som en svart kaktus med alle hårene, og hun mente at det var ikke noe problem så lenge jeg hadde normalt renhold hjemme og gutten vår ikke viste tegn til allergi.

I perioder der hunden røyter mer enn ellers deler jeg av stua med sånn grind man kan ha rundt vedovn, og da blir det litt mindre hår der babyen oppholder seg på gulvet. Og hunden får ikke lov til å komme inn på soverommet, om hun har sneket seg inn og opp i senga vår skifter jeg bare sengetøy med en gang.

Skrevet (endret)

Har hund selv så jeg har bare et par tips til hvordan du enkelt kan løse et par ting..

Tørketrommel er min beste investering ;) Den tar nesten alt av hundehår, vår kan også brukes på ullprogram. Klerull er også lurt å ha i hus.

Har investert i en skikkelig støvmopp. Den står alltid lett tilgjengelig og når barnet fortsatt låg på gulvet brukte jeg den hver dag og kveld. Tar jo bare maks 1 min å gå over hele stuegulvet i forhold til støvsuger som ofte tok 10 min.. Anbefaler å sjekke foreksempel "enjo.no". Ikke kjøp jif engangsmopp og sånnt tull.. Har prøvd det meste ja ;) Har i tillegg bare et gulvteppe i stuen med "flat bust" viss du sjønner hva jeg mener.. Det er lett å støvsuge fordi hundehåra ikke sitter tredd nedi.

Vi brukte ikke bur på hunden når vi hadde med vogn. Fikk plass til både vogn og hund i bagasjerommet selv om vi har stor hund. Tok da bare korte turer og hunden satt trygt. Har takboks til bagasje..

Har i tillegg skinnsofa og hunden har ikke lov til å sove i møblene eller være inne på soveromma.

Forskere mener i tillegg at det er gunstig å ha hund og små barn når det gjelder å forebygge astma og lignende

Endret av mrmr
Skrevet

Hunden var der da dere ble gravid. Da må man være kreativ for å finne en løsning.

En jeg kjenner hadde hund, bur og stasjonsvogn men alikevel plassmangel når babyen kom.

Han løste det med å ha understellet på vogna på taket og baggen i bagasjerommet. Så aldri at kona måtte sitte bak for å få med vogna nei. Evt. kan baggen settes i setet ved siden av barnesetet og evt. bagasje i bagasjerommet, på gulvet i baksetet eller i baggen.

Det er superviktig at hunden sitter i bur. Har hørt om tilfeller hvor biler har kjørt ut av veien med løs hund i bilen.... Tenk deg selv en hund med panikk innesperret i en bil? En annen ting er det jo at hunden kan komme flygende fremover i en evt. ulykke.

Annonse

Skrevet

Vi får også barn nr 2 om to mnd. Har en svær hund og en mitsubishi outlander, hunden tar hele bagasjerommet her også! Når vi skulle på ferie i sommer kjøpte vi takboks, og da var hunden bare valp, for å få plass til alt. Dere har jo en lavere bil, så takboksen blir jo lett tilgjengelig, så du kan ha vogn å lignende i den, hvis du ikke føler det blir mye styr? Jeg har ikke mulighet selv å få vogn inn og ut av takboksen, den er så høyt oppe, og har samme vogn, så det blir tungt. Ellers tenker jeg at hunden blir hjemme når jeg skal noe med begge barna, er det i nærheten får mannen ta den andre bilen og hunden i den, vi gjør det når vi skal noe alle sammen. Våres hund er en utehund, og driver med for tiden felling av underpelsen, jeg blir gal, men investerte i en god børste så steller han hver kveld nå mens der pågår, vi har han jo inne en del, hvertfall om natta. Så jeg støvsuger 1-2 ganger om dagen og håper at det snart gir seg, hunden får ikke gå inn på barnerommene, der skal jeg ikke ha hundehår, men ellers må jeg støvsuge veldig mye, er et slit, men sånn er det å ha hund, varer jo bare i en periode, hvertfall den verste røytinga..

Skrevet

Kjøp sikkerhetssele til hunden og la den sitte foran, du i baksetet med barna og vogna i bagasjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...